Search
Hrvatska
Ericssonova rješenja za e-zdravstvo 
Što je visoki životni standard?

Primjena ICT tehnologija u zdravstvu otvara neslućene mogućnosti. Primjerice, liječnici u Španjolskoj mogu nadzirati zdravlje svojih pacijenata putem poslužitelja lociranih u Zagrebu.

U svakom životnom području odgovor na ovo pitanje je drugačiji. Usredotočimo li se na zdravstvenu skrb, tada je taj odgovor usmjeren na stvaranje preduvjeta da ljudi, bez obzira na zdravstvene poteškoće, što je više moguće uživaju u uobičajenim životnim aktivnostima. Danas smo svjedoci sve veće mobilnosti pacijenata i liječnika te rasta prosječne starosti ljudi, s čime raste i broj osoba koje zahtijevaju kontinuiranu zdravstvenu skrb. Ericssonova rješenja za e-zdravstvo osmišljena su uz uvažavanje ovih trendova. Značajni doprinos njihovom kreiranju dali su i stručnjaci Ericssona Nikole Tesle koji su među prvima u korporaciji, a i u svijetu, iskoračili u ovo područje. Danas su njihove kompetencije na zavidnoj razini, a to je i razlog zbog kojega je korporacija Ericssonu Nikoli Tesli dodijelila odgovornost isporuke svih usluga u vertikali zdravstva na globalnoj razini, što uključuje i prvi ugovor u tom okviru - usluga hostinga Ericssonova telemonitoring rješenja pod nazivom Ericsson Mobile Health.


Prije dvije godine završen je projekt u području e-zdravstva koji je pod pokroviteljstvom Europske komisije predvodio Ericsson (projekt MobiHealth, IST-2001-36006) i iz kojega je proizašao prototip rješenja za udaljeno praćenje vitalnih životnih funkcija pacijenata, kojima se osigurava potpuna mobilnost. U međuvremenu je tržište dovoljno sazrelo i za komercijalnu primjenu navedenog rješenja te je Ericsson samostalno dodatno usavršio inicijalni prototip. Rješenje pod nazivom Ericsson Mobile Health certificirano je početkom 2006. godine i sada je spremno za implementaciju i isporuku u živim mrežama.
Ključna komponenta kvalitete Ericsson Mobile Health rješenja su usluge oko same aplikacije, poput edukacije, konzultacija, podrške i integracije. Na osnovi kompetencija i rezultata Ericssona Nikole Tesle sredinom prošle godine Ericsson Enterprise donio je odluku o osnivanju Globalnoga centra za isporuku usluga za područje e-zdravstva te je u rujnu korporacija s Ericssonom Nikolom Teslom potpisala prvi ugovor u tom okviru za izgradnju potpunog hosting rješenja i tehničke podrške za Ericsson Mobile Health, u skladu s kojim će se ove usluge u domeni e-zdravstva Ericssonovim kupcima diljem svijeta pružati iz Hrvatske.

 

Voditeljica ovoga projekta je mr. Gordana Janković-Ramljak koja komentira:
"Tijekom mjeseca rujna, na poziv Ericsson Enterprisea, tim stručnjaka iz odjela Integracija sustava u suradnji s kolegama iz jedinice Isporuka usluga (ETK/SD) izradio je prijedlog projekta za izgradnju hosting rješenja i tehničke podrške za Ericsson Mobile Health rješenje, koji je ubrzo rezultirao potpisivanjem konačnog ugovora. U periodu koji je slijedio nabavili smo svu potrebnu opremu i usluge, opremili laboratorij i pripremili ga za produkciju koja će početi krajem mjeseca siječnja 2006. Za našu kompaniju ovaj ugovor predstavlja vrlo značajnu referencu na Ericssonovom internom tržištu u domeni e-zdravstva."

 

Za tehničko rješenje spomenutoga laboratorija odgovoran je Mario Kozina, sistem inženjer iz jedinice za Integraciju sustava. U ovom trenutku taj sustav podržava mogućnosti telemonitoringa pacijenata iz Španjolske, Švedske, Nizozemske, Velike Britanije, Italije i Njemačke, a tijekom godine, na osnovi trenutačnih poslovnih prilika, očekuju se i novi zahtjevi iz Portugala, Kanade i Sjeveroistočne Azije. Riječ je o praćenju vitalnih životnih funkcija poput krvnoga tlaka ili razine šećera u krvi. Putem ovoga Ericssonovoga rješenja podaci o pojedinim zdravstvenim parametrima kod pojedinih pacijenata prosljeđuju se njihovim zdravstvenim centrima, odnosno, njihovim nadležnim liječnicima. U neku ruku može se reći kako zdravlje tih ljudi koji žive na različitim stranama svijeta kontroliraju poslužitelji locirani u Zagrebu. I, naravno, Mario koji prati rad sustava u laboratoriju. O tomu on kaže:
"Laboratorij za podršku Ericsson Mobile Health rješenja ima sve mogućnosti prihvata podataka o pacijentima s predviđenih lokacija. Prva spajanja se očekuju krajem ovog mjeseca. Na aplikaciju instaliranu i upravljanu u laboratoriju spajat će se liječnički timovi kako bi pristupili do osnovnih podataka o stanju pojedinoga pacijenta, čije se zdravstveno stanje nadzire putem posebno predviđenih senzora. Podaci se prenose u realnom vremenu putem GPRS protokola na naš sustav. Na ovaj način liječnički će timovi moći u bilo kojem trenutku saznati trenutačno stanje pacijenta, a da se pritom ne ometa njegova mobilnost. Naša je uloga i druga linija podrške u operaciji sustava, gdje ćemo komunicirati s medicinskim osobljem u slučaju pogreške u radu te odgovarati na upite u unaprijed određenom roku, što je definirano ugovorom."

Mobilne komunikacije za bolje zdravlje

Što je suština Ericssonove vizije suvremenoga zdravstvenoga sustava koji se temelji na novim ICT tehnologijama i koja je uloga naše kompanije u njoj?
Danas je zdravstvena skrb sve dinamičnija i zahtjevnija disciplina. Uvođenje ICT tehnologija u ovu domenu donijelo je značajne uštede, veću kvalitetu zdravstvene usluge, bolju informiranost medicinskoga osoblja i pacijenata, kvalitetniju sistematizaciju zdravstvenih podataka i analizu dostupnih podataka.
Ericssonov Mobile Health sustav sastoji se od dva modula od kojih jedan osigurava praćenje vitalnih životnih funkcija pacijenta u realnom vremenu iz udaljenosti (Mobile Monitoring), a drugi podržava pacijentove osobne zapise o vlastitom zdravstvenom stanju (Patient Diary).

 

Mr. Miroslav Končar koji je od samih početaka bio uključen u aktivnosti Ericssona Nikole Tesle o sustavu i ulozi naših stručnjaka u njegovom kreiranju kaže:
"Ericsson Mobile Health napredna je aplikacija za praćenje vitalnih životnih funkcija pacijenata neovisno o njihovoj lokaciji, što u kontekstu demografskih karakteristika populacije znači dodatnu kvalitetu u pružanju zdravstvene skrbi. Korporacija Ericsson našu je kompaniju prepoznala kao centar znanja i kompetencija za široku paletu usluga vezanih uz informacijsko-komunikacijska rješenja u zdravstvu. Ta činjenica, naravno, u velikoj je mjeri bazirana na našim dosadašnjim rezultatima na domaćem tržištu, ali i na referencama koje smo kroz domaće uspješne projekte sagradili u Europi i svijetu. U skladu s time vjerujem da će odgovornost Globalnoga centra za usluge u zdravstvu za nas biti vrlo pozitivno i interesantno iskustvo te da će naši stručnjaci činiti važnu kariku u dostizanju konačnoga cilja - visoke kvalitete Ericssonovih rješenja za podršku pružanja zdravstvenih usluga mobilnim korisnicima."

 

J. Lončar