Search
Hrvatska
Primjena znanja u vlastitoj kući i izvan nje 
Veća učinkovitost poslovnih procesa

Znanja i iskustva stečena u implementaciji i u radu na internim projektima stručnjaci ETK koriste u izvođenju projekata za kupce, što predstavlja jedinstvenu kombinaciju na našem tržištu.

 

Ericsson Nikola Tesla se okrenuo primjeni računalne tehnologije i upotrebi softvera u upravljanju velikim količinama informacija i složenim poslovnim procesima. Na zahtjevnom zadatku odabira sustava zajedničkim snagama su radili specijalisti iz IS/IT-a i jedinice za Sistemsku integraciju, posebno oni iz odjela za e-sustave. Sinergijsko djelovanje stručnjaka koje je u radu do tada malo toga povezivalo u realizaciji ovoga internoga projekta rezultiralo je spoznajom o kompanijinim poslovnim potencijalima na relativno novom području upravljanja sadržajima u poslovnom okruženju (Enterprise Content Management). Ericsson Nikola Tesla je 25.studenoga 2005. potpisao partnerski ugovor s FileNetom, kompanijom za razvoj softvera za podršku upravljanju informacijama i procesima koji pokreću poslovanje, pa će prvi mjeseci 2006. godine biti obilježeni početkom implementacije FileNeta u kompaniji, ali i pojavom naše kompanije na tržištu kao partnera s ekskluzivnim pravom distribucije za područje Republike Hrvatske.

Korak po korak do «ureda bez papira»

U skladu s višegodišnjim nastojanjima da se interno funkcioniranje Ericssona Nikole Tesle približi idealu zvanom "ured bez papira", implementacija ili razvoj novih informatičkih rješenja konstanta je naših internih unaprjeđenja. Nakon implementacije SAP-a kojim su bili obuhvaćeni glavni poslovni procesi te nakon njegove uspješne nadogradnje vlastitim rješenjima postalo je jasno da kvalitetna informatička rješenja bitno podižu internu efikasnost i samim time kompaniji osiguravaju značajne uštede. Na tragu realiziranih rješenja u području upravljanja putovanjima, internoga naručivanja potrošnog materijala ili poslovnih poklona, automatizirane autorizacijske politike i ostalih rješenja koja su nastala kao posljedice internih Change Management projekata, pokrenuto je još nekoliko projekata koji su za cilj imali slična poboljšanja efikasnosti i uštede. Tako je pokrenut projekt Arhiva koji je osim racionalizacije "fizičke" arhive za cilj imao i implementaciju e-rješenja s kojim bi se realiziralo elektroničko arhiviranje dokumentacije. Paralelno su pokrenuti projekti za unaprjeđenje interne distribucije pošte i za racionalizaciju procesa obrade nabavnih i prodajnih ugovora.

 

Zajednička svim ovim projektima je potreba da se dokumentacija kroz kompaniju distribuira elektroničkim putem po unaprijed definiranim pravilima. Radeći na realizaciji tako postavljenih poslovnih potreba projektni su se timovi, svaki na svojoj strani, susreli s novim informatičkim rješenjima u području upravljanja dokumentacijom. S vremenom je postalo jasno da nije oportuno svaki od započetih projekata realizirati razvojem novih aplikacija već je sazrelo vrijeme da se u ETK implementira neki od sustava za upravljanje dokumentima čijom implementacijom bi se riješili već uočeni problemi, a istovremeno bi se osigurala kvalitetna platforma za daljnja unaprjeđenja. Sustav upravljanja dokumentima (DMS - Document Management System), odnosno, sustav upravljanja poslovnim informacijama (ECM - Enterprise Content Management) upravo su takvi sustavi koji omogućuju cjelovito upravljanje sadržajima te kvalitetno praćenje dokumenta kroz čitav životni vijek i to u elektroničkom obliku. Istovremeno, takvi sustavi kroz napredne funkcionalnosti za upravljanje poslovnim procesima osiguravaju veliku fleksibilnost pri održavanju.

 

Mnogi su se u ETK već sreli s ERIdoc sustavom koji je zapravo korporativno, razvijeno korisničko sučelje prema "Documentumu", jednom od najkvalitetnijih ECM sustava u svijetu. Analize ETK su, međutim, rezultirale zaključkom kako unatoč činjenici da mnogo ETK dokumentacije mora cirkulirati kroz ERIdoc, mnoštvo ETK dokumenata nikada neće biti prihvatljivi za pohranjivanje u taj globalni sustav te da ETK za svoje interne potrebe mora osigurati adekvatnu platformu za upravljanje sadržajima koji nisu od korporativnog interesa.

 

Stoga je pokrenut novi projekt s radnim nazivom DMS pilot s ciljem da se kroz realizaciju nekih pilot dokumenata riješe "gorući" problemi, a istovremeno napravi taj toliko potrebni iskorak prema moćnom sustavu koji bi uz SAP bio okosnica daljnjeg unaprjeđenja internih procesa uz paralelno dizanje internih kompetencija u ovom, za naše tržište prilično novom području. Kao pilot dokumenti odabrani su ulazni računi, dokumentacija vezana uz obračun plaća te nabavni ugovori.

 

Ovako postavljeni ciljevi od projektnog su tima tražili analizu sustava, koji se nude na tržištu, s aspekta e-arhive, upravljanja sadržajem te upravljanja poslovnim procesima. Za taj zahtjevni zadatak formiran je poseban tehnički tim koji je napravio analizu svih dostupnih sustava na našem tržištu. Analiza tržišta pokazala je da je ovaj segment tržišta u Hrvatskoj još u povojima, a to naročito vrijedi za segment upravljanja poslovnim procesima.

 

Nakon prvoga kruga u uži izbor su ušli Documentum, IBM Content Management i FileNet, a kroz detaljnu analizu u drugom krugu odabran je FileNet kao sustav koji svojim funkcionalnostima zadovoljava najveći dio naših potreba. Sasvim je sigurno da je odabrana platforma koja će u segmentu upravljanja sadržajima i u segmentu upravljanja procesima otvoriti bezbroj novih mogućnosti za unaprjeđenja u ETK.

Koji problem rješava FileNet?

Neiscrpan izvor poslovne motivacije i kreativnosti uvijek će biti učinkovitost na poslu koji obavljamo, želja da posao odradimo najkvalitetnije što možemo u određenom trenutku i da konstantno napredujemo u kvaliteti. U današnjim hiperkonkurentnim poslovnim prilikama potreba za učinkovitošću naglašena je više nego ikada do sada, budući da se poslovna utakmica igra na globalnom tržištu.

 

Kratki rokovi isporuke, nestabilni ulazni podaci podložni promjenama vrijednosti bez obzira u kojoj fazi se nalazio projekt, kratko vrijeme za reakciju, veliki obujam posla, informacije potrebne za donošenje odluka koje nisu nadohvat ruke, agresivna konkurencija ... sve to povećava mogućnost grešaka u radu, donošenja krivih odluka, gubitka dragocjenog vremena, drugim riječima - velike troškove. To su problemi učinkovitosti s kojima se susreće svaka veća organizacija u svijetu. Zbog toga su se poslovne organizacije u upravljanju velikim količinama informacija i složenim poslovnim procesima okrenule primjeni računalne tehnologije i upotrebi softvera.

 

Sistematizacija i dostupnost informacija te automatizacija poslovnih procesa, koje u poslovanju osiguravaju nove ICT tehnologije, otvaraju više prostora za kreativan rad i kvalitetniji radni raspored ljudskih potencijala. Takav je pristup temelj suvremenih kompanija znanja.

 

FileNet je prvi na svjetskom tržištu ponudio kompletno rješenje softvera za upravljanje informacijama i za upravljanje poslovnim procesima te danas slovi kao globalni tržišni lider na tim područjima.

 

FileNet je korporacija koja se bavi razvojem softvera osnovana 1982. sa sjedištem u gradu Costa Mesa, u Californiji. Osnovni cilj korporacije je razvijanjem softvera za podršku upravljanju informacijama i procesima koji pokreću poslovanje pomoći organizacijama u donošenju boljih poslovnih odluka. Uz FileNetova rješenja mnoge kompanije u svijetu su izgradile i održale konkurentsku prednost na tržištu. Danas više od 4 000 organizacija, uključujući i kompanije s najvećim prihodima u SAD-u, koriste FileNetovo ECM rješenje. Riječ je o "one-stop-shop" rješenju koje se integrira u postojeće informacijske sustave u kompanijama kako bi se povećala njihova troškovna učinkovitost.

Ericsson Nikola Tesla kao integrator sustava

Prije nekoliko godina Ericsson Nikola Tesla snažno je iskoračio u području integracije sustava te izrade i izvođenja složenih rješenja za kupce u segmentu državne uprave i korporativnih kupaca. Konvergencijom telekomunikacija, komunikacija, multimedije i informatike zaoštrava se borba na svim segmentima tržišta. Više ne postoje ekskluzivna i zaštićena područja te se na tržištu pojavljuju razne kompanije koje nude komplementarna i konkurentska rješenja u područjima u kojima smo tradicionalno prisutni. Upravo ta raznolikost rješenja na tržištu te raznolikost potreba i postojeće infrastrukture kod kupaca nosi izazove prilikom povezivanja naših rješenja s rješenjima drugih proizvođača. Da bismo spremno igrali takvu tržišnu utakmicu bilo je potrebno proširiti vidike te biti spreman na oštru borbu i na područjima na kojima do prije par godina nismo bilo toliko aktivni. Upravo to je ono što jedinica Integracija sustava u Ericssonu Nikoli Tesli radi zadnjih godina.

 

Na osnovi višegodišnjega iskustva unutar te jedinice pripremljena je segmentacija tržišnih potreba u području poslovnih sustava te ICT e-government rješenja koja nam je poslužila kao temelj za promišljanje i pozicioniranje u tim tržišnim segmentima. Naša odrednica da kupcima nudimo cjelovita rješenja potaknula nas je da definiramo područja našega interesa te odredimo segmente koje pokrivamo vlastitim znanjima i snagama te one u kojima okupljamo partnerske kompanije i zajedno nastupamo prema kupcima. Konačni cilj je da pomognemo našim kupcima da unaprijede svoje poslovanje te postignu poslovnu izvrsnost.

 

Budući da je Ericsson Nikola Tesla u okolnostima hrvatskoga tržišta velika kompanija s naprednom poslovnom kulturom i korištenjem ICT tehnologija, ona predstavlja idealan referentni centar za prikaz uspješnog i efikasnog korištenja ICT tehnologije u podršci i unapređenju ukupnog poslovanja kompanije. Važno je istaći da znanja i iskustva stečena u implementaciji i u radu na internim projektima koristimo u izvođenju projekata kod naših kupaca i po tome predstavljamo jedinstvenu kombinaciju na našem tržištu.

 

Posebno treba istaknuti sinergiju između jedinica za Integraciju sustava i IS/IT te prodajnih jedinica, jer je upravo njihovo sinergijsko djelovanje urodilo prepoznavanjem novih poslovnih mogućnosti i potreba kupaca te osmišljavanjem rješenja koja će zadovoljiti njihove potrebe. Kompanijini potencijalni klijenti u području softverskih rješenja za upravljanje informacijama i poslovnim procesima su njeni tradicionalni kupci telekomunikacijskih proizvoda i usluga, financijske institucije, osiguravajuća društva te vladina tijela, odnosno, organizacije. Kao FileNetov partner s ekskluzivnim pravom distribucije za područje Republike Hrvatske u mogućnosti smo partnerima osigurati cjelovito rješenje koje će biti kompatibilno s njihovim postojećim informacijskim sustavima i koje će im uz visoku sigurnost i zaštitu podataka osigurati rast poslovanja i troškovne učinkovitosti. Povrh toga naše rješenje moguće je jednostavno nadograditi, ovisno o potrebama i rastu poduzeća. Naša najveća tržišna prednost, međutim, temelji se na činjenici da smo sami proveli prilagodbe i implementaciju sustava u vlastitom radnom okruženju te smo tako stekli iskustva koja će biti dragocjena u primjeni sustava u drugim kompanijama koje se za njega odluče. Nije potrebno čak niti pokucati na naša vrata, dovoljan će biti jedan telefonski poziv (01 - 365 - 4522).

 

T. Čukman, B. Kranic, G. Miočić i T. Karlović