Search
Hrvatska
ETK Institut za telekomunikacije ide korak dalje 
Preko izazova do rezultata

Djelujemo u proizvodnim segmentima koji imaju izravni utjecaj na ponašanje krajnjih korisnika.

 

Sve snažniji po broju stručnjaka, kvaliteti usluga te relevantnosti kompetencija Institut za telekomunikacije u Ericssonu Nikoli Tesli lavovskim je koracima zagrabio u 2006. godinu. Čelni čovjek te kompanijine istraživačko-razvojne jedinice, Björn Dellas ne skriva ponos i zadovoljstvo ugledom kojega Institut uživa u korporaciji Ericsson te u upućenim krugovima u zemlji i regiji.

 

- ETK Institut za telekomunikacije zapošljava gotovo šest stotina stručnjaka. Ta brojnost odraz je kvalitete rezultata koju stručnjaci organizacije ostvaruju. Kakve su Vaše ambicije za 2006 godinu?

- Prošle godine zaposlili smo ukupno 185 ljudi, što je rast za više od 40%. Razlog tom povećanju broja zaposlenih su novi poslovi koje je Institut kvalitetom svojega učinka uspio osvojiti u Ericssonovoj grupi, a riječ je o dizajnu u području Cello paketnih platformi, o integracijsko-verifikacijskim uslugama te dizajnu usluga. Ove godine naši planovi u pogledu zapošljavanja su mnogo skromniji. Zapravo, broj zaposlenih u Institutu u ovom trenutku doveden je gotovo do optimuma te će tijekom ove godine tu biti tek neznatnih promjena. To, međutim, ne znači da će nam u ovoj godini nedostajati izazova. Naše odgovornosti u okvirima korporativne istraživačko-razvojne zajednice su prošle godine povećane, a ove godine naša je glavna zadaća dokazati da je povjerenje koje nam je ukazano opravdano te da možemo sve zadaće riješiti odgovorno, profesionalno i učinkovito. Tri glavna cilja koja stoje pred nama u ovoj godini su usmjerena na ostvarenje izrazito visokih razina učinkovitosti, daljnji razvoj relevantnih kompetencija te poštivanje naših ugovornih obaveza u sve konkurentnijem i zahtjevnijem poslovnom okruženu.

 

- Na čelu ETK Instituta za telekomunikacije ste od 2002. godine. Koliko se organizacija po Vašem mišljenju u tom razdoblju promijenila?

- Uz to što je, kako je već rečeno, Institut povećao broj zaposlenih, jasno je da su se i odnosi s korporacijom promijenili. U 2002. za Ericsson je radilo svega 250 naših stručnjaka, a danas se taj broj popeo na više od pet stotina. Naša pozicija tada je bila znatno skromnija no što je danas, bili smo pozicionirani kao pod-dobavljač dva tipa proizvoda u AXE centralama. Danas smo prisutni u tri korporativne dizajn jedinice i dva poslovna segmenta te izravno ili neizravno podupiremo gotovo sve Ericssonove proizvode.
Najznačajnija razlika, međutim, nije na prvi pogled očigledna, a ona se tiče nečega što je od presudne važnosti: naše uloge u odnosu prema kupcima. Prije nekoliko godina ETK Institut bio je isporučitelj koji djeluje udaljen od kupaca, isključivo posvećujući svu svoju pažnju uskomu proizvodnomu segmentu za koji je u korporaciji bio zadužen. Danas smo odgovorni za proizvode koji su ključni za budućnost cijele Ericssonove grupe. Mi smo predvodnici na putu prema mrežama sljedeće generacije utemeljenima na Internet protokolu. Sudjelujemo u uspostavljanju mobilne širokopojasne infrastrukture te smo bitni čimbenik u kreiranju suvremenih komunikacijskih usluga utemeljenih na poslovnoj strategiji koja u središte pozornosti stavlja krajnjega korisnika. To znači da sa svojom novom ulogom moramo uskladiti i naše ponašanje, da moramo svoje razmišljanje prilagoditi činjenici da sada djelujemo u proizvodnim segmentima koji imaju izravni utjecaj na ponašanje krajnjih korisnika te da moramo biti spremni tješnje surađivati s drugim istraživačko-razvojnim centrima te suportnim i marketinškim organizacijama u cijelom svijetu. Dakle, sada zauzimamo istaknuto, vidljivo mjesto u korporativnoj globalnoj istraživačko-razvojnoj zajednici, što ima svoje prednosti i nedostatke. Više nije dovoljno da djelujemo u skladu sa standardima, moramo više pozornosti pridati kupčevim očekivanjima. Ako to ne učinimo nećemo ispuniti svoju zadaću. Moramo razumjeti da ono što radimo ima presudan utjecaj na korporativno poslovanje. Propusti u područjima kao što je signalizacija, povezivanje i sustavi naplate usluga u kojima sada djelujemo izravno se komentiraju na najvišim rukovodećim razinama i kod naših kupaca i u Ericssonu. Možda će najjasnije naš položaj ilustrirati sljedeća tvrdnja: učinak ETK Instituta za telekomunikacije ima ključni utjecaj na Ericssonovu težnju da bude svjetski predvodnik u uvođenju mreža nove generacije utemeljenih na Internet protokolu.

 

- Kako ljudi u Ericssonovom okruženju obično reagiraju kada se predstavite kao direktor ETK istraživačko-razvojnoga centra?

- Naš Institut je u korporaciji veoma cijenjena organizacija i poznata po odličnim rezultatima i visokim kompetencijama zaposlenika. To se u svakoj prilici iznova potvrđuje. Riječ je o najpoželjnijoj mogućoj reputaciji koju neka organizacija uopće može imati. Ne valja ipak smetnuti s uma kako je ugled veoma nježna biljka koju treba redovito i brižno njegovati. U našem slučaju uspjeh možemo postići samo ako svoje vrijeme i djelovanje podredimo onomu što naši kupci od nas očekuju. U protivnom naš će ugled brzo okopniti. Nitko, naravno, ne želi da se to dogodi. Znajući kakvim znanjima i predanošću planiranim zadaćama mi raspolažemo uvjeren sam, međutim, da naš ugled počiva na čvrstim temeljima.
Uz relevantne kompetencije, rukovodstvo koje predano i iskreno stremi realizaciji planova i, da se poslužim riječima Ericssonovoga predsjednika i generalnoga direktora, Carla-Henrica Svanberga, uz «potragu za istinom», znam da ćemo nastaviti uspješno djelovati.

 

- Što će u ovoj godini biti, kako se to sada voli reći, mantra svakoga zaposlenika ETK Instituta za telekomunikacije?

- Za nas će u ovoj godini vrijediti filozofija koju je gospodin Svanberg promovirao kada je stao na čelo korporacije i koja je postala temeljem našega načina rada u suvremenom okružju: Svaki dan moramo procjenjivati svoje sposobnosti i nastojati ih usavršiti te se na kraju svakoga radnoga dana moramo zapitati jesmo li ostvarili maksimalni učinak. Moramo nastojati biti bolji nego što smo bili jučer te svoju energiju moramo usmjeriti na naše konkretne poslove, ali i na dijeljenje znanja s našim kolegama.

Tijekom zadnjih godina bio sam svjedokom takvoga ponašanja kolega u Ericssonu Nikoli Tesli u mnogim situacijama. Ljudi u ovoj kompaniji me svako malo iznova iznenade postizanjem na prvi pogled nedostižnih ciljeva. Molim vas, nastavite to činiti i dalje.

 

J. Lončar