Search
Hrvatska
Riječ predsjednice 
Misliti na budućnost znači osigurati preduvjete za razvoj

Upravo zbog toga što su iznenadne i sveobuhvatne promjene na globalnom tržištu jedan od glavnih čimbenika koji utječu na poslovanje, promišljeno i realno sagledavanje različitih poslovnih scenarija postalo je za sudbinu suvremenih kompanija sve značajnije.

 

Promjene s kojima se danas suočavaju lideri proizlaze iz nove poslovne klime koja zahtijeva obrazac koji bolje odgovara sve bržim promjenama, snažnijoj konkurenciji i većem pritisku da se dokažemo na djelu. Stoga je Ericsson, želeći stvoriti preduvjete za svoje djelovanje na razini poslovne izvrsnosti, definirao novi model leadershipa, koji se dijeli na tri područja: vođenje ljudi (people leadership), vođenje organizacije (organizational leadership) te misaono vođenje (thought leadership), koje se odnosi na djelotvorno dugoročno planiranje. Moje osobno radno iskustvo govori mi kako je iz perspektive naše kompanije koja djeluje u jednoj od najdinamičnijih poslovnih grana ovo treće najzahtjevnija zadaća. Time ne želim reći kako je vođenje ljudi i vođenje organizacije jednostavno. Naprotiv, to su ključna strateška područja bez čijega učinkovitoga funkcioniranja kompanija ne može biti uspješna, pa u svakoj prigodi volim istaći da su ljudi i organizacijski uvjeti u kojima im je dano da rade presudni čimbenici u poslovanju kompanije. Međutim, dugoročno planiranje, odnosno, misaono vođenje, kako je to definirao Ericsson u današnjim tržišnim uvjetima ima sve veći značaj.

 

Zašto je to tako? Na prvi se pogled može učiniti kako, uz brzu smjenu tehnologija, sve agresivniji prodor novih tržišnih takmaca te pojavu novih modela poslovanja planiranje na duge staze i nema smisla. Održivost dugoročnih poslovnih strategija je, dakle, zbog principa nove dinamične ekonomije 21. stoljeća dovedena u pitanje. No, paradoksalno, upravo zbog toga što su iznenadne i sveobuhvatne promjene na globalnom tržištu jedan od glavnih čimbenika koji utječu na poslovanje, promišljeno i realno sagledavanje različitih poslovnih scenarija postalo je za sudbinu suvremenih kompanija sve značajnije. Mudrost je u trenutku prijelomnih promjena odabrati onaj scenarij koji će kompaniji osigurati mogućnost daljnjega uspješnoga poslovanja. Na to se misli u Ericssonu kada se govori o misaonom vođenju i na to se mislilo u Ericssonu Nikoli Tesli kada se krenulo u kreiranje kompanijine poslovne strategije za razdoblje od 2006. do 2008. godine. Osnovni trendovi koji karakteriziraju današnje informatičko-komunikacijsko tržište pri tomu su također uzeti u obzir te se brižno nastojalo analizirati na koje sve načine oni mogu utjecati na buduće djelovanje kompanije. Među njima su kontinuirani rast prodaje mobilnih rješenja i usluga, razvoj širokopojasnoga bežičnoga pristupa, zamah 3G tehnologije, liberalizacija fiksnoga telekomunikacijskoga segmenta na mnogim kompanijinim tržištima, uvođenje mreža nove generacije, rastući potencijali prodaje poslovnih sustava utemeljenih na Internet protokolu, rast usluga, sve niže cijene i pojava novih agresivnih konkurenata.

 

U ostvarivanju svojih dugoročnih ciljeva kompanija će se, uzevši ove trendove u obzir, ali i specifične potrebe korisnika na tržištima na kojima djeluje, usredotočiti na razvoj poslovanja u UMTS području te u području mobilnoga i fiksnog širokopojasnoga prijenosa, konvergirajućih mreža, višemedijskoga podsustava utemeljenoga na Internet protokolu (IMS), sistemske integracije i ostalih novih tehnologija te suvremenih rješenja i usluga za operatore i  poslovne korisnike, posebno za velike državne sustave (e-government). U tom pravcu je usmjeren i strateški razvoj kompetencija zaposlenika kao izvora najvažnije konkurentske prednosti. Uz implementaciju strateških opredjeljenja, jasno definirane i transparentne operativne procese, organizacijske prilagodbe, konstruktivnu komunikaciju i kvalitetni sustav nagrađivanja te kreativni pristup radu i malo sreće vjerujem da ćemo u predviđenom razdoblju napraviti još jedan snažan iskorak prema poslovnoj izvrsnosti.

 

Mr. Gordana Kovačević

Predsjednica Ericssona Nikole Tesle