Search
Hrvatska
Uz primjenu Gift Shop aplikacije lakše donosimo poslovne odluke 
U "elektroničkoj kupnji"
Prošlo je više od godinu dana otkako pristupom na intranet, uz samo nekoliko poteza mišem, zaposlenici naše kompanije mogu koristiti blagodati e-shop web aplikacije. Zaposlenici, sjedeći za svojim radnim stolom, iz ponuđenoga kataloga standardnih proizvoda biraju proizvode, stavljaju ih u elektroničku košaricu, a na kraju se formira narudžba koja se šalje odgovornoj osobi na odobrenje. Pogodnost je to "ureda bez papira" koja rezultira uštedom i racionalizacijom procesa naručivanja.
Vlasnici skupine proizvoda (commodity owners) koji su odgovorni za asortiman proizvoda, kvalitetu, izbor dobavljača, uvjete naručivanja i troškove, u suradnji sa stručnjacima iz odjela Naručivanja u proteklih su godinu dana veoma angažirano radili na unaprjeđivanju procesa naručivanja u segmentu za koji su zaduženi.
Što i koliko je postignuto u grupi proizvoda marketinškog komuniciranja (M-commodity) pojašnjava Snježana Bahtijari, direktorica Kompanijskih komunikacija, odgovorna za ovu grupu proizvoda: « Grupa proizvoda za koju sam zadužena veoma je raznolika i zahtjevna pa je stoga potrebno čitav proces sređivanja stanja podijeliti u nekoliko etapa. U proteklih godinu dana najviše smo učinili u segmentu koji se odnosi na poslovne poklone. Stalnim istraživanjem tržišta i odabirom preferiranih dobavljača uspjeli smo smanjiti njihov broj u toj grupi. S našim dobavljačima u stalnom smo kontaktu i na taj način izbjegavamo eventualne nesporazume, pratimo njihov rad, ali istodobno stalno osluškujemo situaciju na tržištu kako bismo ispravno mogli evaluirati ponude partnera s kojima surađujemo. Veći dio proizvoda u Gift Shopu smo standardizirali i kodirali u SAP sustavu i tako smo stvorili podlogu za dobro praćenje. Iako su poslovni pokloni veoma specifični i zahtijevaju kvalitetu, dobar dizajn i raznolikost, ipak ćemo nastaviti proces smanjivanja broja nestandardnih proizvoda u našoj ponudi. To nikako neće ići na štetu kvalitete i atraktivnosti ponude koje od nas očekuju interni kupci. Za sve standardne proizvode imamo potpune informacije u količinskim i u vrijednosnim pokazateljima. Redovito analiziramo troškove poslovnih poklona pa su nam kvalitetni podaci o dinamici, količini i vrijednosti ukupnih troškova na razini kompanije te na razini poslovnih jedinica i troškovnih centara uvijek dostupni i predstavljaju dragocjeni alat prilikom donošenja poslovnih odluka. Ono s čime nismo do kraja zadovoljni jest planiranje. U idućem razdoblju pokušat ćemo stvoriti preduvjete i obvezati sve relevantne sudionike u procesu naručivanja da se aktivno uključe u proces planiranja, što će nam omogućiti povoljnije komercijalne uvjete kod naših dobavljača, smanjenje, pa čak i ukidanje zaliha na privremenom skladištu. Naime, želimo da odgovornost skladištenja proizvoda preuzmu naši dobavljači. Planiramo uz pomoć odjela Nabave (ETK/BP), čija nam je podrška i do sada bila dragocjena, urediti proces naručivanja i ostalih vrsta proizvoda i usluga koji spadaju u grupu marketinškog komuniciranja, a od novoosnovanoga projektnoga tima za naručivanje očekujem konkretna rješenja i prijedloge.»
Marija Vedriš, tajnica u poslovnoj jedinici Marketing i prodaja, kao korisnik aplikacije, tvrdi: «Gotovo svakodnevno koristim barem neku od poslovnih aplikacija koje su nam ponuđene na intranetu. Jedna od njih je svakako Gift Shop, aplikacija koja nam omogućuje brzu i jednostavnu kupnju poslovnih poklona sa znakom Ericssona. Aplikacija je jednostavna za korištenje, a podaci o svim transakcijama su u svakom trenutku vidljivi i dostupni. Asortiman standardnih proizvoda u ponudi Gift Shopa najčešće odgovara našim svakodnevnim potrebama, no ponekad trebamo i poklone koji nisu uvršteni u standardnu ponudu. U takvim prilikama direktnim kontaktima s odgovornim stručnjacima iz Kompanijskih komunikacija pronalazimo optimalna rješenja".
V. Mihajlic