Search
Hrvatska
Održan ETK Menadžment forum 
Značajna uloga ETK u korporaciji
Na Menadžment forumu održanom u petak, 16. travnja uvaženom gostu kompanije, Ragnaru Backu, potpredsjedniku Ericssona zaduženom za tržišno područje Srednje i Istočne Europe, Srednjega istoka i Afrike (CEMA – Central and Eastern Europe, Middle East and Africa) predstavljeni su prošlogodišnji rezultati poslovanja naše kompanije, a gost se skupu obratio naglasivši značajnu ulogu koju Ericsson Nikola Tesla ima u korporaciji.
Sastanak je započeo izlaganjem predsjednika kompanije, Åkea Enella, koji je gostu predstavio nama već poznate pokazatelje poslovanja naše kompanije u 2003. Auditorij sastavljen od kompanijinih menadžera bio je više usredotočen na dionicu predsjednikova izlaganja koja se odnosila na ciljeve za tekuću godinu. I tu su stvari uglavnom poznate, no kako se situacija u telekomunikacijama strelovito mijenja mogućnost novih elemenata u planiranju uvijek je otvorena. Ericsson Nikola Tesla postavio si je veoma ambiciozne ciljeve, istaknuo je Å. Enell, što znači da im se u potpunosti moramo posvetiti. Od kritičnih čimbenika koji bi najviše mogli pridonijeti kompanijinom ovogodišnjem uspjehu predsjednik ETK izdvojio je potpisivanje 3G ugovora na domaćem tržištu, razvoj naših marketinško-prodajnih kompetencija, rast prodaje poslovnih sustava te jačanje partnerstva s hrvatskom Vladom i snažniji iskorak u područje e-sustava. Predviđa se da će tijekom ove godine kompanija biti suočena s tržišnim uvjetima čija je zajednička karakteristika sve žešća konkurencija, a s tim će se trendom kompanija nastojati uhvatiti u koštac uz nastojanja i konkretne mjere povećanja interne operativne učinkovitosti smanjenjem operativnih troškova. Velike ambicije usmjerene su na zadržavanje istaknute pozicije u korporaciji.
Iz korporativne perspektive

Åke Enell, predsjednik Ericssona Nikole Tesle, najavljuje uvaženoga gosta, Ragnara Backa, potpredsjednika Eicssona.
Nakon uvoda, koji je protekao u prepoznatljivom ETK tonu, skupu se obratio Ragnar Back, potpredsjednik Ericssona zadužen za tržišno područje Srednje i Istočne Europe, Srednjega istoka i Afrike (CEMA – Central and Eastern Europe, Middle East and Africa), zahvalivši okupljenim ETK menadžerima na dobrom prošlogodišnjem poslovnom rezultatu. Uvaženi gost iz korporacije u svom se obraćanju dotaknuo nekoliko tema: pozicije ETK u korporaciji kao značajne karike u korporativnom prodajnom lancu, kao centra kompetencija za cjelovita komunikacijska rješenja te razvoj i istraživanje. Naša kompanija, zaključio je R. Back, djeluje u tržišnom području s velikim potencijalom, a Ericsson Nikola Tesla svojim je dosadašnjim rezultatima dokazao da te potencijale zna učinkovito iskoristiti. Stoga naša kompanija u korporaciji uživa velik ugled te se od nje očekuje značajni daljnji doprinos uspjehu čitave Ericssonove grupe.
Nadalje, R. Back naglasio je da unatoč tomu što se korporacija u zadnjim tromjesečjima vratila pozitivnom poslovanju, svijest o potrebi povećanja troškovne učinkovitosti ne smije slabiti. «Možemo biti ponosni jer smo izvojevali pobjedu nad teškim tržišnim uvjetima, ali ne smijemo smetnuti s uma da, dok god smo prisutni u tako zahtjevnom području kao što su telekomunikacije, borba traje te nema mjesta opuštanju,» zaključio je R. Back.
Dopuna kompanijine misije
Službeni dio sastanka završen je prikazivanjem kratkoga filma o radionici nedavno održanoj na Brijunima za članove kompanijinoga menadžment tima u sklopu koje je definirano niz mjera i aktivnosti usmjerenih na održavanje visokoga standarda postignuća naše kompanije. Među njima se ističe proaktivni pristup novim poslovnim mogućnostima koji podrazumijeva angažman kompanije u kreiranju prilika za poslovni rast. Takav pristup označava svijest o potrebi stvaranja tržišnih trendova, umjesto da ih se slijepo slijedi. Jedan od segmenata u kojemu Ericsson Nikola Tesla svakako mora i može utjecati na lokalno, pa i regionalno tržište je internetizacija državnih sustava poput zdravstva, školstva, sudstva, itd. Kompanijina pozicija u korporaciji, međutim, zaslužuje posebnu pozornost. Aduti s kojima raspolaže Ericsson Nikola Tesla stoje otvoreni na stolu: stručne kompetencije, solidna mreža kupaca koja se prostire na desecima izvoznih tržišta te stabilna pozicija na domaćem tržištu, strategija financiranja kupaca, troškovno-učinkoviti ljudski potencijali te operativna izvrsnost. Radionica upriličena na Brijunima je, uzevši u obzir sve te elemente, odredila postizanje obostrano korisnoga odnosa Ericssona Nikole Tesle i Ericssonove grupe kao cilj kojemu valja težiti.
Radionica je donijela i dopunu misije Ericssona Nikole Tesle. Ona se odnosi na kompanijinu težnju da bude prepoznata kao isporučitelj vrhunskih informacijsko-komunikacijskih rješenja u području e-sustava. Naša je kompanija u tom segmentu jedan od pionira u Ericssonovoj grupi te su sve reference koje kompanija stiče na svom putu u to novo područje djelovanja ujedno i korporacijski smjerokaz. Na kraju sastanka prisutni menadžeri ETK imali su prilike gostu postaviti pitanja, a ona su se mahom odnosila na podršku korporacije Ericssonu Nikoli Tesli za ulazak u područje e-sustava i e-government projekata.
J. Lončar
Dobro je znati
Nedostatak ICT stručnjaka u EU
Europska unija još uvijek pati od nedostatka školovane i uvježbane radne snage u sektoru informacijsko-komunikacijskih tehnologija (ICT), smatra David Parry, analitičar tvrtke Wendover. Mnoge istočno-europske zemlje to vide kao vlastitu izuzetnu priliku kako bi zemlje EU usmjerile ka iznajmljivanju željene radne snage u obliku usluga, a ne u obliku dosada popularnoga "odlijeva mozgova". Međutim, tu je pitanje cijene rada, zatim kvalitetne infrastrukture i kvalitetnog dostavljanja usluga. Sve u svemu, države koje još nisu postale članicama EU i to neće postati u svibnju ove godine, imaju jedinstvenu priliku da prije svega privuku poslove ovoga tipa, ali i da dugoročno, vlastitim obrazovnih sustavom, nadomjeste nedostatak radne snage u ICT području koji će u EU biti prisutan i u budućnosti.
(Preuzeto iz IT elektroničkoga biltena Meritor Media)