Search
Hrvatska
Spiritus movens 
Timskim radom do vrhunskih rezultata
Ericssonova organizacija Business Ericsson Test Environment (BETE) je na skupu održanom od 30. ožujka do 1. travnja 2004., kojemu su prisustvovali predstavnici ogranaka iz cijele korporacije, a među njima i predstavnici Ericssona Nikole Tesle, nagradila najuspješnije timove u nekoliko kategorija. Naša je kompanija bila jedna od pet nominiranih lokalnih organizacija u kategoriji troškovne učinkovitosti, što potvrđuje da se dobrim planiranjem i timskim radom dolazi do vrhunskih rezultata.

S lijeva na desno: Roman Benić, Branko Dronjić, Vesna Smailović, Božo Horuženkov, Dragan Fratrić
Kada je prije više od godinu dana u Ericssonu Nikoli Tesli pokrenut program povećanja interne troškovne učinkovitosti kompanijina ispitna oprema svrstana je među područja koje je najznačajnije bilo zahvaćeno optimizacijskim planom. "U vrijeme pokretanja programa troškovne učinkovitosti ispitna oprema s kojom je Ericsson Nikola Tesla raspolagao bila je smještena na nekoliko lokacija, odnosno u nekoliko organizacijskih jedinica, unutar kompanije. Razmišljajući o različitim mogućnostima za smanjenje operativnih troškova, a ujedno i za unaprjeđenje pojedinih procesa tim zadužen za provedbu programa povećanja troškovne učinkovitosti zaključio je kako je jedna od mjera za postizanje cilja programa upravo centralizacija kompanijine testne opreme i jedinstvena organizacija. Prednosti koje je ta mjera donijela su višestruke. Ericsson Nikola Tesla sada raspolaže s ispitnim sustavima koji unutarnjim i vanjskim korisnicima omogućuje fleksibilnije, a time i kvalitetnije, korištenje opreme, dok modularnost sustava podržava njegovu maksimalnu iskoristivost. Uz to, ispitna oprema smještena je danas na površini koja je za 20% manja od površine koju je prethodno zauzimala, što znači da je ukupna iskoristivost kompanijinoga prostora značajno povećana, a oslobođeni prostor se može iskoristiti za potrebe nove centralne arhive " obrazlaže Dragan Fratrić, zamjenik direktora za Podršku poslovanju odgovoran za provedbu programa povećanja troškovne učinkovitosti u našoj kompaniji.
Kako bi mozaik pojedinosti o boljoj iskoristivosti ispitne opreme u našoj kompaniji bio cjelovit, valja spomenuti i novi troškovni model koji je definiran za 2004. u sklopu optimizacije ispitnih sustava, a prema kojem je jasno definiran trošak po satu ovisno o kategoriji opreme na kojoj se provodi testiranje. Vesna Smailović, Business Controller u Centru za komunikacijska rješenja, usluge, logistiku i e-sustave sudjelovala je u tom dijelu posla : "U definiranju naknada za korištenje STP opreme, izraženih kroz trošak po satu, nastojali smo maksimalno izaći u susret svim korisnicima, vodeći računa o kreiranju preduvjeta za što bolju iskoristivost sustava u cjelini. Prema već spomenutom modelu, postignuto je prosječno smanjenje troška po satu za 30% u odnosu na prethodnu godinu, što je u značajnoj mjeri privuklo korisnike i u kompaniji i izvan nje."
Dobar rezultat prepoznat u korporaciji
Spomenuti rezultati, uz kvalitetu usluge koju korisnicima osiguravaju ETK ispitni sustavi, bili su prezentirani na skupu nazvanom BETE Summit 2004 koji je nedavno u Stockholmu okupio predstavnike stotinjak Ericssonovih lokalnih kompanija s testnom opremom, članica korporativne BETE organizacije (Business Ericsson Test ). Bilo je to drugo po redu okupljanje Ericssonovih stručnjaka i rukovoditelja odgovornih za ispitnu opremu u pojedinim lokalnim kompanijama te tržišnim područjima. Predstavnici Ericssona Nikole Tesle na tom skupu bili su Božo Horuženkov, voditelj tima za lokalnu tehničku podršku iz ETK Centra za komunikacijska rješenja, usluge, logistiku i e-sustave te Roman Benić, pomoćnik rukovoditelja za operativnu podršku u ETK Institutu za telekomunikacije. Naš "dvojac" vratio se zadovoljan iz Stockholma budući da je naporima koje je kompanija uložila u optimizaciju rada i korištenja ispitnih sustava odano priznanje u vidu uvrštavanja među pet najboljih u korporaciji u kategoriji troškovne učinkovitosti.
"Prvi dio ovogodišnjega BETE Summita protekao je u znaku dobro organiziranih i poticajnih radionica tijekom kojih su sudionici imali prilike razmijeniti svoja iskustva i usporediti svoj način rada s drugima, što je pogodovalo rađanju ideja o mogućim poboljšanjima. Na završnoj večeri, pak, organizatori su pripremili uspjelo iznenađenje – nominacije i proglašenje najboljih kompanija, odnosno, timova koji vode brigu o ispitnim sustavima u pojedinim kompanijama-članicama Ericssonove grupe, u različitim kategorijama kao što je zadovoljstvo kupaca ili liderstvo. Bili smo ponosni kada je pred svima ime naše kompanije pročitano među pet kandidata za nagradu u kategoriji troškovne učinkovitosti. Nagradu je odnio Ericsson iz Brazila, ali i izdvajanje naše kompanije među pet najboljih u korporaciji, priznat ćete, lijep je uspjeh," zaključuje B. Horuženkov.
R. Benić dopunjuje komentar kolege: "Na BETE Summit otišli smo s namjerom da još nešto naučimo o području kojim se bavimo, da saznamo kako to drugi rade i osluhnemo trendove u korporaciji. Vratili smo se sa spoznajom da i drugi mogu učiti od nas, da imamo što ponuditi čak i onima koji slove kao snažniji i napredniji od nas. Već tijekom skupa prilazili su nam kolege iz različitih dijelova Ericssona, a posebice iz našega regionalnoga okruženja, Srednje Europe i Srednjega istoka, koji su, shvativši kakve rezultate imamo, od nas očekivali rješenja za neke svoje probleme te se raspitivali za mogućnost pristupa našim ispitnim sustavima iz udaljenosti (remote testing). Sada uz ovu 'motivacijsku injekciju' nastavljamo dalje s unaprjeđenjem našega rada. Drago mi je što mogu reći kako je ETK Institut za telekomunikacije u velikoj mjeri pridonio ovom značajnom postignuću te što se i dalje procesi optimizacije ispitnih sustava u ETK odvijaju u suradnji s kolegama iz Centra za komunikacijska rješenja, usluge, logistiku i e-sustave."
Čestitke, naravno, nisu izostale, a među inim mišljenjima izdvajamo ono Branka Dronjića, zamjenika direktorice ETK Centra za komunikacijska rješenja, usluge, logistiku i e-sustave: "Činjenica da je ETK tim u još jednom području djelovanja u korporaciji prepoznat ne samo kao ravnopravni član globalnoga Ericssonovoga kolektiva, nego kao jedan od najboljih, dobar je pokazatelj da smo u osmišljanju naše strategije i načina ponašanja u sve zahtjevnijem telekomunikacijskom okruženju krenuli dobrim putom. Očigledno, međutim, postaje još nešto – do vrhunskih rezultata u takvom kompleksnom okruženju može se doći tek uz sudjelovanje stručnjaka iz različitih područja. Sinergija njihovih znanja i sagledavanje situacije iz različitih perspektiva, koje takav pristup omogućuje, najdjelotvorniji je način za postizanje kvalitetnih rješenja. Stoga čestitam svima koji su pridonijeli ovomu postignuću."
J. Lončar