Search
Hrvatska
Ericsson Nikola Tesla kao kompanija znanja 
Mijenja se svijet, mijenjamo se i mi

"U današnjoj ekonomiji uspješnost organizacija proizlazi iz njihove sposobnosti efikasnijega i bržeg stjecanja i širenja znanja u odnosu na konkurenciju."
Rosabeth Moss Kanter, Harvard Business School

 

Odredivši se kao kompanija znanja Ericsson Nikola Tesla ustrajno gradi svoj intelektualni kapital. Kontinuirani razvoj relevantnih kompetencija zaposlenika prati razvoj ICT tehnologija te promjene tržišnih trendova. On se ne postiže samo sudjelovanjem zaposlenika u različitim Ericssonovim i drugim programima izobrazbe, već i radom na međunarodnim projektima u sklopu kojih se implementiraju najsuvremenije ICT tehnologije. Drugi način na koji je kompanija osigurala porast svojega intelektualnoga kapitala je zapošljavanje inženjera elektrotehnike i računarstva te visoko-obrazovanih stručnjaka drugih profila. U zadnje dvije godine zaposleno je 340 novih ljudi, što je bilo potaknuto povećanim odgovornostima i dobivenim novim poslovima. Razvoj kompetencija i insistiranje na fakultetskom stupnju obrazovanja novih zaposlenika su, dakle, dva osnovna načina na koja kompanija povećava svoj intelektualni kapital.


Prošlu poslovnu godinu Ericsson Nikola Tesla zaključio je s 1280 zaposlenika, među kojima je njih 85% s fakultetskom diplomom. U pojedinim kompanijinim organizacijskim cjelinama postotak visokoobrazovanih je i veći. U kompaniji radi i devet doktora znanosti i 93 magistara znanosti, a u programe poslijediplomskih studija trenutačno je uključeno 167 kompanijinih zaposlenika.

Marijana Đuzel, menadžer za kompetencije komentira:


"S obzirom na naše osnovno područje poslovanja sofisticirane tehnologije, razvoj kompetencija jedna je od aktivnosti koja se u kompaniji odvija kontinuirano i planirano te traje od trenutka zaposlenja do završetka profesionalne karijere. Također nije teško zaključiti s kojim visokoškolskim ustanovama kompanija na tomu najviše surađuje: Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu te Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu naši su višegodišnji partneri u podizanju razine znanja stručnjaka kompanije. U zadnje vrijeme, međutim, sve je više zainteresiranih za poslijediplomski studij na Ekonomskom fakultetu. To iziskuje novi način rada u uvjetima koje nameću suvremeni poslovni modeli. U skladu s njima zaposlenici preuzimaju sve složenije i odgovornijeposlove i trebaju biti pripravni razumjeti postavljene izazove i uočiti poslovne prilike."

 

Poslijediplomski studij samo je jedan od vidova razvoja kompetencija. Tu su i stručni te certifikacijski programi koji se provode interno unutar Ericssona, ali i eksterno kod svjetski poznatih edukacijskih centara i institucija. Pohađanje stručnih seminara, konferencija i radionica, aktivni rad sa strudentima, pisanje stručnih radova i istraživački rad koji tomu prethodi također pridonose rastu kompanijinoga intelektualnoga kapitala. Stručnjaci Ericssona Nikole Tesle sudjeluju u svim najvažnijim znanstvenim skupovima i događanjima koji predstavljaju zadnja dostignuća u osnovnom području rada kompanije.

 

Znanje stečeno radom

Učiti uz rad i učiti da bi se mogle odgovorno i kvalitetno preuzeti nove odgovornosti koje Ericsson iz godine u godinu dodjeljuje kompaniji u Hrvatskoj značajni je poticaj rastu kompanijinoga intelektualnoga kapitala. Najveći broj transfera poslova i projekata u prošloj godini, a i onima koje su prethodile, bio je usmjeren prema Institutu za telekomunikacije, međutim, globalni i regionalni projekti u kojima rade stručnjaci iz kompanijinih jedinica Usluge, Integracija sustava i Marketing, rješenja kupcima i podrška prodaji i te iz Globalnoga centra za isporuku usluga veoma su značajni izvori znanja i vještina. Korist za kompaniju je velika, ali isto tako i za lokalnu zajednicu budući da se kompetencije prikupljene radom na poslovima u inozemstvu primjenjuju u realizaciji projekata na domaćem tržištu, što omogućava vrhunsku kvalitetu i učinkovitost izvedbe.

 

Pri tomu je razmjena znanja unutar kompanijie i među drugim članicama Ericssonove grupe te u svjetskoj akademskoj zajednici izuzetno dinamična i sigurno će se kao izvor stjecanja znanja koristiti još i više.

 

Investiranje u razvoj kompetencija

Kvalitetni razvoj kompetencija u Ericssonu Nikoli Tesli smatra se investicijom u održavanje i unaprjeđenje kompanijine tržišne konkurentnosti. Koristi rasta intelektualnoga kapitala za kompaniju su višestruke, a da bi se on postigao nužno je da kompanija prvo u njega nešto i uloži. Marijana Đuzel o kretanjima u 2005. kaže:


"U prošloj godini smo u prosjeku u razvoj kompetencija uložili nešto više od sedam tisuća kuna po zaposleniku. Ukoliko se radilo o specijalističkim tehničkim znanjima taj je iznos, međutim, bio i nekoliko puta veći. Svakako treba naglasiti da se u našoj kompaniji razvoj zaposlenika promatra više s aspekta dobre investicije, a ne za to vezanog troška. U prošloj je godini 34% programa razvoja kompetencija ostvareno kroz internu izobrazbu, 28% odnosilo se na različite tečajeve u Hrvatskoj, 22% na tečajeve u inozemstvu, 7% su poslovna događanja izvan naše kompanije, a 9% su stručne konferencije."

Svoje zapaženo mjesto u korporaciji i na tržištima na kojima kompanija djeluje Ericsson Nikola Tesla duguje znanju svojih stručnjaka. Ulaganje u intelektualni kapital stoga je nužni preduvjet za rast kompanijinoga poslovanja.

 

J. Lončar