Search
Hrvatska
Naši kupci i poslovni partneri 
Ericssonove komunikacije u službi sigurne vožnje vlakom

Suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije prodiru u sva životna područja. Niti željeznički promet nije u tome iznimka.

 

Baza kupaca poslovnih sustava Ericssona Nikole Tesle obuhvaća više desetaka organizacija na domaćem i inozemnim tržištima. Među njima su i Hrvatske željeznice s kojima je kompanija prije otprilike godinu i pol dana potpisala dva ugovora, jedan za unaprjeđenje telekomunikacijske, a drugi za unaprjeđenje podatkovne infrastrukture. Na pitanja o tim poslovima odgovara Damir Bukvić, voditelj projekta izgradnje optičke infrastrukture.

 

- Modernizacija informacijsko-komunikacijske infrastrukture Hrvatskih željeznica je u tijeku. Koji poslovi se odvijaju upravo u ovom razdoblju?
- Oprema je isporučena te smo trenutačno u fazi implementacije i zamjene starih centrala novima u Zagrebačkoj županiji, što je veoma kompleksan posao jer obje generacije centrala moraju neko vrijeme raditi istovremeno. Tim iz Ericssona Nikole Tesle sada rješava tu problematiku, a sudeći po dosadašnjem tempu, to čine s uspjehom.

 

- S kakvim informacijsko-komunikacijskim sustavom su Hrvatske željeznice raspolagale prije no što je krenuo projekt modernizacije?
- Naši sustavi u prosijeku su stari oko 45 godina, rezervnih dijelova više nema, nove mogućnosti e-poslovanja koje mogu značajno unaprijediti naš rad su nam u takvom sustavu bile nedostupne. Prije ulaska u ovaj posao napravili smo studiju izvedivosti koja je pokazala da je održavanje postojećih sustava postalo preskupo i neučinkovito te da implementacija novoga sustava donosi niz komunikacijskih i poslovnih prednosti. Samim tim što sam naveo da su u prosijeku naši sustavi bili stari gotovo pola stoljeća mislim da sam dovoljno istaknuo razinu problema koje je trebalo riješiti. Uz novo rješenje dobit ćemo veći broj priključaka, tj. telefonskih brojeva, a uvođenjem IP mreže dobit ćemo veće brzine prijenosa podataka. Nažalost, tek nas je nemogućnost održavanja sustava natjerala da krenemo u unaprjeđenja. Možda smo tu malo tromi, ali važno je da se konačno i mi uključujemo u novi svijet komunikacija.

 

- O kakvim komunikacijskim i poslovnim pogodnostima se konkretnije radi?
- Uspostavljanjem nove informacijsko-komunikacijske infrastrukture na raspolaganje ćemo dobiti sustav koji će podržati e-poslovne procese, kao što je, primjerice, elektronički sustav za obračun plaća. Sustav elektroničke prodaje karata koji je već zaživio uz implementaciju nove podatkovne infrastrukture moći ćemo još unaprijediti. Prvobitni rok za završetak poslova bio je kraj ove godine. Sada radimo na rješavanju željezničkoga čvora Zagreb, koji čini možda 30% naših kapaciteta, a kada to realiziramo krećemo dalje. Treba ovdje reći da su dva ugovora potpisana relativno nedavno s Ericssonom Nikolom Teslom koja se odnose na unaprjeđenje telekomunikacijske i podatkovne infrastrukture samo dio sveobuhvatne modernizacije našega sustava.

 

- S kakvim dalekosežnijim planovima su Hrvatske željeznice ušle u projekte modernizacije svoje informacijsko-komunikacijske infrastrukture?
- Zahvate u našu informacijsko-komunikacijsku infrastrukturu poduzimamo kako bismo povećali učinkovitost komunikacije i brzinu razmjene vitalnih podataka unutar kuće. Usmjereni smo, dakle, na povećanje učinkovitosti u odvijanju prometa, a krajnji cilj nam je povećati sigurnost naših putnika. No u prvo vrijeme korisnici naših usluga neće uočiti bitne razlike u funkcioniranju željezničkoga prometa u odnosu na dosadašnje stanje. Mogućnost rezervacije i kupnje karata elektroničkim putem za sada je jedina vidljiva pogodnost za naše korisnike. U dogledno vrijeme bit će tu međutim i drugih mogućnosti, primjerice, mogućnost spajanja na Internet u vlaku, ali do te faze treba tek doći. Za nju upravo sada stvaramo preduvjete.

 

- Kako teče suradnja s timom Ericssona Nikole Tesle?
- Zadovoljan sam što je Ericsson Nikola Tesla odabran kao isporučitelj opreme i usluga za dio naših aktivnosti usmjerenih na modernizaciju našega informacijsko-komunikacijskoga sustava s obzirom na dobra dosadašnja iskustva u partnerskoj suradnji te kvalitetu Ericssonove tehnologije.

 

J. Lončar

Damir Bukvić radi u Hrvatskim željeznicama zadnjih pet godina, a na poslovima voditelja projekta izgradnje optičke infrastrukture radi otprilike godinu i pol. U toj ulozi uključen je i u realizaciju projekata modernizacije telefonske infrastrukture HŽ-a i izgradnje nove IP gigabitne Ethernet okosnice. I jedan i drugi posao u dobrom se dijelu temelje na implementaciji Ericssonove tehnologije.

Hrvatske željeznice (HŽ) u par riječi: HŽ djeluje kao društvo s ograničenom odgovornošću u 100-postotnom vlasništvu Republike Hrvatske. Javni prijevoz putnika i prijevoz tereta u unutarnjem i međunarodnom prijevozu željezničkim prijevoznim sredstvima te izgradnja i održavanje željezničke infrastrukture osnovna je djelatnost te tvrtke.