Search
Hrvatska
Razvoj uslužnoga sloja mreže 
U «gostima» kod bahrainskog kupca

Istraživačko-razvojne aktivnosti zaposlenika Ericssona Nikole Tesle primiču se kupcu. A kada je kupac daleko, zaposlenici putuju k njemu - ova vrst posla više se ne odvija isključivo u zatvorenim laboratorijima, već i tamo gdje se rezultati istraživačko-razvojnoga rada i primjenjuju. Posebna je priča razvoj uslužnoga sloja mreže. Premda je jedinica koja se bavi ovim razvojnim područjem relativno nova neki njeni članovi zbog svojih su se znanja probili u prve redove podrške kupcima. Igor Gizdić u toj je misiji stigao sve do Bahraina.

 


U Ericssonu Nikoli Tesli sam se zaposlio u travnju 2004. U početku sam radio s H.323 protokolima, kasnije programskim rješenjima za prikupljanje, arhiviranje i prikaz kretanja mobilnih jedinica, a kada je osnovan odjel za multimedijske proizvode i kada je ETK Institut za telekomunikacije preuzeo poslove u području razvoja uslužne mreže (Ericsson Service Layer) počeo sam raditi na dizajnu i održavanju DWS (Data Warehouse System) čvora čiji je zadatak prikupljanje informacija o događajima u mreži (pozivi, SMS, MMS, GPRS, itd...) od ostalih čvorova unutar Ericssonovog tarifnog sustava i centralnog dijela mreže te njihovo filtriranje, kategorizacija i prezentacija financijskim i uslužnim odjelima mrežnih operatora putem detaljnih ili agregiranih izvještaja.


U Bahrain sam otputovao na zahtjev ureda lokalnog Ericssona koji ima ulogu prve linije podrške prema Batelcu, najvećem bahrainskom mobilnom operateru koji je ujedno i najveći kupac Ericssonovih proizvoda i usluga u toj zemlji. Stjecajem okolnosti lokalni je Ericssonov ured ostao bez potrebnih kompetencija za održavanje DWS čvora. Situacija se dodatno zakomplicirala i tekućom nadgradnjom Batelcove mreže u kojoj uloga DWS čvora zauzima bitno mjesto. Stoga je bila potrebna kohezija svih linija podrške prema kupcu da bi se problemi riješili i planirani poslovni uspješno i na vrijeme odradili. U radu "na terenu" su mi jako pomogli i kolege iz Hrvatske koji su mi konstantno bili na raspolaganju s informacijama i savjetima.


U Bahrainu sam boravio od polovice ožujka do polovice travnja. Iako je za naše pojmove tada bilo jako toplo, u 7 sati ujutro, u hladu je bilo 30° C, rekli su mi da sam došao u hladniji dio godine.

Oči u oči s kupcem

Kolege iz prodaje mogu se samo nasmijati, ali mi unutar istraživačko-razvojnoga odjela nismo do sada bili često u kontaktu s kupcima pa je za mene ovo bilo vrijedno iskustvo. Stekao sam jasniju sliku o mogućnostima produkta, imao priliku provjeriti stanje i rad sustava u pravoj mreži. Koliko god test bio dobar, nikad nije identičan radu u realnim uvjetima. I najvažnije, komuniciraš s ljudima koji svakodnevno rade s našim produktom i imaju sasvim konkretna pitanja, svakodnevne sitne probleme i interesantne ideje vezane uz unaprjeđenja postojećih ili uvođenje novih funkcija. Sposobnost da se na licu mjesta odgovori na pitanja, poprave neke sitnije stvari ili objasni kako sve to radi je presudna u stjecanju kupčeva povjerenja, ali i povjerenja korporacije koja nam je dodijelila odgovornosti u ovom području. Mislim da smo taj cilj ispunili u Bahrainu.

Ukratko: dojmovi iz Bahraina

Bahrain je mala zemlja koja se sastoji od tridesetak otoka od kojih je najveći onaj istoimeni, a i on je jedva upola veći od Brača. Zbog centralnog položaja u Perzijskom zaljevu Bahrain je imao burnu povijest čiji zapisani dijelovi sežu i do 4000. g. pr. Krista. 700 tisuća ljudi koji tu žive uglavnom su naselili sjeverni dio otoka - glavni grad je Manama s oko 160 tisuća ljudi. Cijeli taj sjeverni dio spojen je u jednu veliku urbanu cjelinu. Južni dio otoka je gotovo nenaseljen - tu su samo američka vojna baza, naftni izvori i rafinerija te staza Formule 1. Interesantno je voziti se kroz taj uglavnom pustinjski dio prošaran naftovodima. Kada otvoriš prozor automobila - osjetiš miris nafte kao kod nas na benzinskim stanicama. Imaš dojam da će jedna iskra zapaliti cijelu dolinu.


Kako je Bahrain muslimanska zemlja neradni dani su četvrtak i petak. Zbog suradnje sa stranim partnerima lokalni Ericsson i Batelco od prije par mjeseci su neradne dane pomakli na petak i subotu. Službeni jezik je arapski, ali engleski se govori svuda (Bahrain je do 1971. godine bio engleska kolonija). Noviji dijelovi grada izgledaju kao tipični američki gradovi sa širokim cestama, neboderima i luksuznim trgovačkim centrima. Nitko ne šeta ulicama i život bez automobila je nemoguć. Domaći su ljudi jako pristupačni, susretljivi i ljubazni. Turistička industrija je u uzletu i Bahrain je turistički jedna od aktivnijih zemalja arapskog svijeta. Bio je to i u poslovnom i u turističkom pogledu nezaboravni boravak na Bliskom istoku.
 
I. Gizdić

Razvoj uslužnoga sloja mreže

Od ljeta 2005. u ETK Institutu za telekomunikacije djeluje razvojna jedinica s odgovornostima za čvorove iz Ericssonovog rješenja za naplatu telekomunikacijskih usluga) koje spada u uslužni sloj mreže (Service Layer), za čiji razvoj je odgovorna globalna Ericssonova Razvojna jedinica za multimedijske proizvode (DMMP - Development Unit, Multimedia Products). Pedesetak zaposlenika ETK Instituta, koji rade u ETK Razvojnoj jedinici za multimedijalne proizvode, djeluje kao sastavni dio ovog globalnog Ericssonovog tima.


Sve je započelo pokretanjem projekata za transfer odgovornosti za čvorove prema ETK Institutu iz Ericssonovih razvojnih centara u Dallasu u SAD-u, Karlskrone u Švedskoj i New Delhija u Indiji. Sada ETK Institut unutar globalne Ericssonove DMMP jedinice ima punu odgovornost za tri vrste čvora iz rješenja za naplatu usluga - DWS (Data Warehouse System), CS-IN (Charging System - Intelligent Network) i IN-IVR (Intelligent Network - Interactive Voice Response) - koja se odnosi na razvojne projekte, održavanje čvora, prilagodbu kupcima te podršku centrima za globalnu isporuku usluga (GSDC).


O razmjerima odgovornosti ove jedinice govori činjenica da je CS-IN čvor već niz godina jedan od ključnih čvorova za funkcioniranje Ericssonovoga rješenja za naplatu usluga te uspješno radi kod preko 100 mobilnih operatora. Novi i inovativni DWS čvor, zbog svojih naprednih svojstava i funkcionalnosti, uspješno osvaja svjetsko tržište te će tijekom 2006. biti instaliran kod više od 30 mobilnih operatora.
Na ovakve velike odgovornosti i zahtjeve s tržišta, tim ETK Razvojne jedinice za multimedijalne proizvode odgovara isporukom novih i poboljšanih funkcionalnosti kvalitetno i na vrijeme te održavanjem i prilagodbom čvorova na zadovoljstvo Ericssonovih kupaca.