Search
Hrvatska
ETK Menadžment forum  
Čeka nas puno posla tijekom ljetnih mjeseci
Tri teme ispunile su jednosatni sastanak rukovoditelja Ericssona Nikole Tesle održan 8. srpnja: pregled aktualne situacije, odjeci posjeta Ericssonovoga predsjednika i generalnoga direktora Hrvatskoj i našoj kompaniji te izvještaj o zaključcima Globalne konferencije Ericssonovih menadžera održane krajem lipnja na otoku Djurö nedaleko Stockholma, kojoj su kao predstavnici naše kompanije prisustvovali i aktivno u njoj sudjelovali Åke Enell, predsjednik i Gordana Kovačević, potpredsjednica kompanije.

Uz snažan rast knjiženih narudžbi u zadnjih nekoliko mjeseci mnogi stručnjaci Ericssona Nikole Tesle ovo će ljeto provesti radno, najavljeno je tijekom Menadžment foruma.
Uobičajenoga predaha tijekom ljetnih mjeseci, sudeći po broju narudžbi i poslova koje je nedavno sklopila naša kompanija, za neke naše zaposlenike neće biti. Čeka nas, dakle, "vruće" ljeto, zaključio je svoje uvodno izlaganje Åke Enell, predsjednik kompanije te riječ predao Marii Radtke, direktorici jedinice Financije i nabavljanje, koja je iznijela više pojedinosti o učinku kompanije u prvih šest mjeseci ove godine. Ključni pokazatelji poslovanja u ovom trenutku signaliziraju da će nas dosadašnji ritam posla dovesti do ostvarenja planiranih rezultata za 2004. No, pred nama je još puno toga: broj knjiženih narudžbi veći je od plana te će u idućim mjesecima trebati dobro "zasukati rukave". Maria Radtke najavila je daljnje korake u realizaciji programa povećanja troškovne učinkovitosti, u šali nazvavši taj projekt "Povratak zmaja", aludirajući na dosadašnje djelovanje posebnoga stručnoga tima koji se bavi problemima troškovne učinkovitosti pod vodstvom Dragana Fratrića, direktora za Upravljanje nekretninama i opće usluge. Naime, jedini zabrinjavajući parametar djelovanja naše kompanije u prvom dijelu 2004. su upravo operativni troškovi koji se ne smanjuju u skladu s planom. U daljnjem tijeku godine, uz povećana zalaganja trebat će uskladiti i taj segment poslovanja sa zacrtanim ciljevima. Maria Radtke naglasila je i značaj održivosti rasta poslovanja, o čemu, s obzirom na značajni pritok narudžbi u ovom periodu, treba voditi računa.
Uspjesi i priznanja rezultat zalaganja svih zaposlenika ETK
Åke Enell i Gordana Kovačević su na kraju zahvalili na ovim priznanjima naglasivši, uz ostalo, da je Ericsson Nikola Tesla doista izabrano mjesto za rad u kojemu dokazano svi, bez obzira na spol, imaju jednake mogućnosti za rad i razvoj kompetencija te napredovanje u karijeri, dakle, imaju jednaku šansu za uspjeh. Zato su i ukupno postignuti uspjesi rezultat zalaganja svih zaposlenika ETK.
ETK spominjan na Globalnoj konferenciji Ericssonovih menadžera kao uzor
U daljnjem tijeku sastanka Åke Enell govorio je o odličnim dojmovima koje je Carl-Henric Svanberg, Ericssonov predsjednik i generalni direktor, ponio iz naše zemlje i kompanije nakon nedavnoga posjeta. Naša je kompanija, istaknuo je Enell, spomenuta kao primjer izvrsno vođene i uređene organizacije i tijekom nedavno održane Globalne konferencije Ericssonovih menadžera koja je bila prožeta zadovoljstvom zbog Ericssonovoga stabiliziranja nakon perioda recesije na svjetskom telekomunikacijskom tržištu te isticanjem važnosti operativne izvrsnosti. Prisutnim menadžerima Åke Enell prenio je i druge ključne poruke s Globalne konferencije Ericssonovih menadžera. U ovom razdoblju prošle godine većina Ericssonovih lokalnih kompanija poslovala je s gubicima, a u prvih šest mjeseci ove godine Ericsson bilježi bruto maržu od 45%, operativnu maržu od 16% te, dakle, posluje profitabilno. Na konferenciji je više puta istaknuto kako se od Ericssonovih menadžera očekuje da vode primjerom. Bez poticajne poslovne kulture niti jedna poslovna strategija ne može uspjeti. Ponovljeno je i kako u svom radu svi dosljedno moramo primjenjivati tri osnovne korporativne vrijednosti: kontinuirani profesionalizam, poštivanje ljudi te ustrajnost u realiziranju planiranih ciljeva. Kao istinski svjetski lider u telekomunikacijama Ericsson je prebrodio najteže godine od svojega postojanja, međutim, kako je naglasio prvi čovjek korporacije, bez kontinuiranoga predanoga rada na poboljšanjima takvu poziciju neće biti moguće i zadržati. Ericssonov put prema uspjehu obilježava nastojanje da se dosegne operativna izvrsnost i to je prioritet korporacijinoga djelovanja u budućnosti. Na konferenciji je istaknuto pet aktivnosti na koja treba posebno obratiti pozornost: predvoditi (lead) u evoluciji bežičnih tehnologija, poticati (drive) korištenje multimedijalnih usluga, stvarati (create) prednost pred tržišnim konkurentima uz ponudu rješenja i sustava slojevite i modularne arhitekture, povećati (expand) ponudu profesionalnih komunikacijskih usluga i inovirati (innovate) i investirati u nove poslovne prilike. Konkretno, područje poslovnih sustava, područje javne i nacionalne sigurnosti i zaštite te Ericssonove mobilne platforme izdvojeni su kao najznačajniji segmenti kada je riječ o novim poslovnim prilikama. Na konferenciji su se Ericssonovi menadžeri zajednički prisjetili jednoga od vodećih principa korporativnoga djelovanja: svi radimo za jednu kompaniju – Ericsson te je važno njegovati jedinstvo na globalnoj korporativnoj razini uz poštivanje specifičnosti svakoga pojedinoga lokalnoga tržišta. Uvažavanje želja kupca i nadmašivanje njegovih očekivanja te građenje imidža pouzdanoga partnera je slika koju želimo ostaviti na tržištu. U održavanju korporativne kulture koju obilježavaju takvi trendovi mogu sudjelovati samo odani i motivirani djelatnici. Stoga je važno daljnji rast Ericssona poticati ne samo tržišnim strategijama, već i iznutra, stvaranjem poticajnoga radnoga okružja.
U očekivanju još jednoga VIP posjeta Ericssonu Nikoli Tesli
Tijekom Menadžment foruma predsjednik Enell istaknuo je i tri veoma važne pojedinosti vezane uz daljnje poslovanje naše kompanije. Prva se odnosi na diskusije i pregovore koji su trenutačno u tijeku o novim odgovornostima naše kompanije u Ericssonovoj grupi. Uz to, predsjednik je spomenuo i plan u skladu s kojim će naša kompanija u idućim mjesecima zapošljavati nove visoko-obrazovane kadrove, a treća važna odrednica našega daljnjega djelovanja je fokus na nove korake u sklopu sustava upravljanja kvalitetom . Naime, nakon što je kompaniji Europska zaklada za upravljanje kvalitetom dodijelila certifikat Prepoznat po izvrsnosti, aktivnosti u tom području ne bi smjele jenjati jer izvrsnost je kategorija koju brižno i kontinuirano valja njegovati. Åke Enell najavio je i skorašnji posjet Hansa Westberga, Ericssonovoga direktora korporativne poslovne jedinice za Usluge, našoj kompaniji sredinom srpnja. I tu prigodu ćemo svakako iskoristiti kako bi se predstavili u najboljem svjetlu.
J. Lončar