Search
Hrvatska
Upravljanje kvalitetom 
ETK u sustavu upravljanja korporacijom Ericsson
Na korporativnim intranet stranicama nedavno je objavljen novi sustav upravljanja korporacijom Ericsson (Ericsson Group Management System – EGMS). To je rezultat odluke donijete na razini korporacije da Ericsson ima samo jedan sustav upravljanja koji će omogućiti poslovnu izvrsnost i globalnu ISO 9001:2000 certifikaciju.
U dokumentu pod naslovom Kvaliteta i sustav upravljanja (Quality and Management System) Carl-Henric Svanberg, predsjednik i generalni direktor Ericssona propisuje korporativnu politiku i odgovornosti u svezi s novim sustavom upravljanja korporacijom. Bitne poruke toga dokumenta moguće je sažeti u dvije grupe:
- Politika: Ericsson mora upravljati kvalitetom proizvoda i usluga putem globalnoga sustava upravljanja. Sustav upravljanja mora se redovito podvrgavati internom ocjenjivanju radi osiguranja učinkovitoga ostvarivanja postavljenih ciljeva i zadovoljavanja odabranih normi. Rezultati ocjenjivanja moraju se koristiti za poboljšavanje poslovanja, proizvoda i usluga tako da uvijek budu zadovoljeni svi zahtjevi i očekivanja.
- Odgovornost: Predsjednici Ericssonovih jedinica su dužni osigurati osnove za učinkovitu primjenu novoga sustava upravljanja korporacijom i lokalnih priloga. Korporativna organizacijska jedinica za operativni razvoj je odgovorna za organizaciju internih ocjenjivanja sustava upravljanja te za ocjenjivanje i certificiranje koje provodi neovisna akreditirana organizacija. Svi zaposlenici korporacije su odgovorni za primjenjivanje onih dijelova sustava upravljanja koji se odnose na područje njihove odgovornosti.
Preporuča se svim zaposlenicima ETK da za više informacija o novom sustavu upravljanja Ericssonom posjete stranice na adresi: http://internal.ericsson.com/page/hub_inside/company/egms/ group_mgmtsystem.html
Kako je organiziran EGMS?
Na korporativnoj razini je razvijen model upravljanja prikazan na slici. Taj je model vrlo sličan modelu sustava upravljanja kvalitetom u međunarodnoj normi ISO 9001:2000. Model sadrži korporativne informacije grupirane u sljedeće osnovne skupine:
- poslovno okruženje (kupci, glavni polagatelji prava, zahtjevi i očekivanja, zadovoljstvo kupaca, konkurencija, partneri).
- upravljanje (vizija, misija, ciljevi, strategije, politike, direktive, upute, zapisi, norme, odlučivanja).
- procesi (pregled generičkih pocesa s pripadajućim alatima, ocjena učinka, poboljšavanja).
- organizacija i resursi (organizacija, uloge i odgovornosti, resursi i sposobnosti, kultura).
Svaka pojedina Ericssonova jedinica mora uspostaviti na svojoj intranet stranici vezu s EGMS-om. Ona također mora razviti svoj dio EGMS-a koji prema potrebi detaljnije dokumentira poslovno okruženje, upravljanje, procese i organizaciju, odnosno, sve ono što proizlazi iz zahtjeva lokalnoga zakonodavstva i specifičnih zahtjeva svih polagatelja prava. Na taj se način uspostavlja jedinstven i pregledan sustav upravljanja koji omogućuje dobivanje jednoga globalnog certifikata za sustav upravljanja kvalitetom ISO 9001:2000. To ujedno znači i veliko smanjenje troškova za uspostavu, primjenu, održavanje i poboljšavanje sustava upravljanja kvalitetom, jer su Ericssonove kompanije prije samo nekoliko godina ukupno imale preko osamdeset ISO 9001 certifikata.
Pojedine Ericssonove jedinice moraju objaviti svoj sustav upravljanja na lokalnim intranet stranicama prema strogo propisanim pravilima o organizaciji, izgledu, sadržaju kategorija informacija i navigaciji. Informatička arhitektura je građena primarno za zadovoljavanje potreba korisnika. To znači da je struktura orijentirana prema temama te da vlasnici informacija moraju objavljivati informacije u nekoliko kategorija, npr. informacija o proizvodu mora biti objavljena u kategoriji Proizvodi i usluge.
ETK sustav upravljanja kao dio EGMS-a
Sustav upravljanja ETK OMS, kao doprinos korporativnom sustavu upravljanja već je objavljen na http://www.etk.ericsson.se/ginfo/oms/index.html, a otvara se i klikom na Support i ETKOMS na intranet stranici tržišne jedinice Centralna Europa (MU Central Europe) http://internal.ericsson.se/page/hub_centraleurope/index.html .
Prilikom razvoja ETK sustava upravljanja maksimalno su bili korišteni svi korporativni dokumenti koji su se mogli odnositi na naše poslovanje. Na taj način nije izrađen niti jedan dokument koji bi se mogao smatrati dupliciranjem već postojećega korporativnoga dokumenta. Izrađeni su samo dokumenti koji su proizašli iz potreba zadovoljavanja hrvatskih zakona i propisa te posebnosti našega poslovnog okruženja.
U ETK OMS-u već je prošle godine izvršena integracija sustava upravljanja kvalitetom, okolišem i zaštitom na radu i zaštitom zdravlja. Uspješnost i učinkovitost te integracije potvrdila je certifikacijska kuća Det Norske Veritas (DNV) koja nam je dodijelila certifikate ISO 9001:2000, ISO 14001 i OHSAS 18001. Integracija je također omogućila primjenu istovremenoga internog ocjenjivanja sva tri sustava upravljanja, što je imalo za rezultat značajnu uštedu vremena zaposlenika naših organizacijskih jedinica i samih ocjenjivača.
Sukladno promjenama u načinu dokumentiranja sustava upravljanja na korporativnoj razini, priprema se i značajna promjena našega sustava upravljanja. Novi dokumenti će preglednije i detaljnije, grafički i tekstualno, opisivati naše podržavajuće procese, uz obavezno upućivanje na odgovarajuće alate za pojedine aktivnosti. Novi ETK OMS, pod nazivom ETK dio Ericssonova globalnog sustava upravljanja – EGMS, bit će objavljen u lipnju 2004. godine. Dobivanje globalnoga certifikata ISO 9001:2000 za korporativni sustav upravljanja očekuje se u lipnju 2004. To je razlog zašto je u dogovoru s našom certifikacijskom kućom DNV periodičko ocjenjivanje ETK sustava upravljanja odgođeno za treći kvartal 2004. godine. Tada ćemo odlučiti o potrebi konverzije našega certifikata u globalni certifikat.
Dr. I. Oslić
Ericssonov sustav upravljanja