Search
Hrvatska
Spiritus movens 
KAM VIPnet - regionalno priznanje za inovativnost
Regionalni menadžment tim tržišne jedinice Srednja Europa prepoznao je nedavni uspjeh KAM-a VIPnet u realizaciji projekta uvođenja GPRS prepaid rješenja u VIPnetovu mrežu kao iznimno kreativno postignuće. To je u konačnici rezultiralo dodjelom regionalnoga priznanja za inovativni doprinos rastu Ericssonovoga poslovanja na području Srednje Europe u drugom tromjesečju ove godine (Q2 Growth Booster Award for Innovative Approach).

Članovi KAM-a VIPnet ponosni su na uspješnu realizaciju veoma zahtjevnoga projekta te na nagradu za inovativni pristup u njegovoj realizaciji.
Kao što smo već objavili u «Komunikacijama» 6/7 u samo tri mjeseca od potpisivanja ugovora, Ericsson Nikola Tesla integrirao je Ericssonovo rješenje koje omogućuje napredno tarifiranje GPRS prepaid prometa kroz veći broj tarifnih zona Content Based Charging s VIPnetovim prepaid sustavom, čime je omogućeno puštanje u komercijalni rad globalno popularne usluge Vodafone Live!. Brza i pouzdana realizacija toga projekta bila je u rukama lokalnoga tima kojega su činili stručnjaci s raznih strana kompanije s relevantnim kompetencijama. Projekt nije bio samo tehnički veoma složen, već je i strateški bio veoma značajan, budući da je kompetentnom realizacijom toga posla tim Ericssona Nikole Tesle osigurao daljnji razvoj poslovanja s VIPnetom u strateški važnom području paketnog prijenosa podataka.
U pristupnom dijelu mreže, Vodafone Live! usluga se oslanja na Ericsson GPRS i nedavno uvedeni EDGE sustav, dok se korisničke aplikacije i sustav naplate oslanjaju na servisni mrežni sloj (Service layer). Za svakoga operatora važno je da svoje usluge može ponuditi svim korisnicima, bez obzira na tip usluge (postpaid ili prepaid). Realizacijom toga projekta VIPnetovim prepaid korisnicima omogućeno je korištenje svih VIPnetovih GPRS utemeljenih usluga. Veliki postotak VIPnetovih korisnika upravo je iz prepaid segmenta, a usluge koje Vodafone Live! nudi većinom su i namijenjene mlađim, uglavnom prepaid, korisnicima. Mogućnosti kao što su usluge pristupa vijestima i elektroničkoj pošti, igranje Java igara, personalizacija telefona najnovijim muzičkim hitovima i zanimljivim sličicama sada su dostupne kako prepaid korisnicima u VIPnetovoj mreži, tako i u roaming mrežama VIPnet partnera.
Domišljatost i ustrajnost na djelu
Uspješna realizacija projekta nije ostala nezapažena. Alen Ludaš, direktor za marketing i prodaju odgovoran za KAM VIPnet komentira priznanje menadžment tima tržišne jedinice Srednja Europa za pokazanu inovativnost: "Vrlo smo ponosni na to što su naše zalaganje prepoznali odgovorni ljudi u regionalnom menadžmentu. To je prvo priznanje te vrste nekom timu iz Ericssona Nikole Tesle. Ključ uspjeha u ovom slučaju bio je naš fleksibilni pristup, izuzetno dobra suradnja s VIPnetovim stručnjacima te relevantne kompetencije naših stručnjaka . Veliko zadovoljstvo kupca obavljenim poslom još je značajnije imajući u vidu pritisak kojemu smo bili izloženi, budući da se radilo o implementaciji rješenja u izuzetno ranoj fazi njegovoga razvoja. Ukratko, na ovom poslu smo se dokazali kao kompetentni sistemski integratori, području na kojemu se očekuje značajan rast poslovanja. Imajući to na umu, koristi koje ćemo imati od uspješne realizacije ovoga projekta su dugoročne."
Boris Drilo, Solution Manager, obrazlaže pojedinosti o projektu: "U zadnje vrijeme je prisutan trend čvršćega povezivanja paketnog dijela temeljne mreže s uslužnom mrežom putem kombiniranja različitih funkcionalnosti vezanih, u prvom redu, uz inspekciju podatkovnog prometa i njegovu naplatu u stvarnom vremenu prema raznovrsnim kriterijima postavljenim od strane mobilnih operatora. Navedeni trend se može prepoznati po različitim komercijalnim nazivima poput Aware Networking, Intelligent Packet Core, Intelligent Edge, itd. Mislim da se uspjeh ovoga projekta temeljio na prednostima Ericssonovoga koncepta koji realizaciju navedenih naprednih funkcionalnosti ostvaruje kroz visoki stupanj integracije u okviru postojećih GPRS čvorova, uklanjajući na taj način potrebu za novim čvorovima te značajno umanjujući kapitalne i operativne izdatke operatora. Kao Solution Manager u okviru KAM-a VIPnet imao sam ulogu u plasmanu ideje Aware Networking koncepta, u njegovoj razradi prema stvarnim VIPnetovim potrebama te u zadacima tehničke podrške tijekom faze realizacije projekta."
Ivan Barač, vođa softverskog tima koji je radio na povezivanju Ericsson GGSN-a i VIPnetovog prepaid sustava naglašava: "U samom razvoju softvera primijenili smo pristup koji je najbolje odgovarao zadanim rokovima i vrlo kratkom vremenu preostalom za testiranja prije samog puštanja usluge u komercijalni rad. Većina softvera razvijena je bez pristupa GGSN-u i prepaid sustavu, što je predstavljalo dodatnu poteškoću. Ali i nju smo uspješno razriješili pa je, kada smo u zadnja dva tjedna projekta prešli na testiranja u mreži, bilo potrebno napraviti samo sitne promjene kako bi se usuglasili svi elementi sustava. S obzirom na zahtjeve koje sustavi naplate u stvarnom vremenu moraju podržavati, kao što je visoka dostupnost i kratko vrijeme kašnjenja, sam projekt je bio vrlo zahtjevan."
Dubravko Priselac, GPRS stručnjak iz ETK/O također je bio dio uspješnoga tima koji je realizirao projekt: "Moja uloga je bila vezana uz instalaciju novih funkcionalnosti na Ericsson GGSN čvor te konfiguraciju sustava prema zahtjevima kupca. Projekt je bio vrlo intenzivan jer se stanje softvera mijenjalo iz tjedna u tjedan i stalno je trebalo testirati nove verzije. Pri tome nam je odlično poslužila oprema iz UMTS pokusnoga sustava na kojoj smo mogli isprobati dobar dio testova prije nego što smo sustav povezali s VIPnetovom live mrežom."
Dean Dech, zaposlen u ETK Centru za komunikacijska rješenja, usluge, logistiku i e-sustave, voditelj projekata za VIPnet dodaje: "GPRS prepaid još je jedan od uspješno realiziranih projekata u domeni sistemske integracije. U relativno kratkom vremenu, uoči turističke sezone, uspjeli smo integrirati rješenje koje omogućuje napredno tarifiranje GPRS prepaid prometa kroz veći broj tarifnih zona."
zaokružuje ovu priču o uspjehu KAM-a VIPnet: "Kada uvodite neku tehnologiju prvi put, projekti su uvijek vrlo zahtjevni, naročito kada su očekivanja kupca velika. Kada se pri tome možete osloniti samo na lokalne stručnjake, tada je povjerenje u njihove sposobnosti i predanost poslu preduvjet uspjeha. Cijela ekipa je napravila odličan posao i pravi je primjer kako se ovako zahtjevni projekti moraju raditi. Svi su se maksimalno trudili od samoga početka: priprema rješenja, logistika i integratori. Isto tako treba naglasiti da, iako je neposredan povod za regionalnu nagradu bio GPRS prepaid projekt, ta nagrada pripada i svim onima koji već godinama rade s KAM-om VIPnet na ostalim projektima. Njihova odlučnost, kvaliteta i inovativnost su zaslužni za kontinuirano jačanje suradnje naše kompanije s VIPnetom."
J. Lončar