Search
Hrvatska
Usluge temeljene na lokaciji korisnika sve popularnije 
Vidim te iza ugla!
Nove igre, unaprijeđena tehnologija i moćniji terminali utiru put uslugama temeljenim na lokaciji korisnika (LBS – Location Based Services) koje se sve više koriste.

Usluge temeljene na lokaciji korisnika koriste mogućnost lociranja mobilnoga terminala. Kako su mobilni terminali uvijek u vezi s najbližom baznom stanicom, njihova lokacija (a na taj način i lokacija samog korisnika) može se odrediti na temelju snage signala. Aplikacije koje se temelje na toj tehnologiji dijele se u tri velike kategorije: logistika (npr., upravljanje voznim parkom); aplikacije za pronalaženje ljudi i lokacija te igre na mobilnom uređaju. Ericsson je do sada prodao više od 40 LBS sustava koje koristi oko 100 operatora širom svijeta.
Usluge temeljene na lokaciji korisnika koriste mogućnost lociranja mobilnoga terminala. Kako su mobilni terminali uvijek u vezi s najbližom baznom stanicom, njihova lokacija (a na taj način i lokacija samog korisnika) može se odrediti na temelju snage signala. Aplikacije koje se temelje na toj tehnologiji dijele se u tri velike kategorije: logistika (npr., upravljanje voznim parkom); aplikacije za pronalaženje ljudi i lokacija te igre na mobilnom uređaju. Ericsson je do sada prodao više od 40 LBS sustava koje koristi oko 100 operatora širom svijeta.
Iskustva operatora
Ruski operator Megafon, primjerice, vrlo je zadovoljan sa svojom listom usluga koje se temelje na lokaciji korisnika, a posebice s igrom BotFighters. Ta je igra privukla nove korisnike i omogućila im značajnu konkurentsku prednost. Sonic Duo, kompanija u sastavu Megafon grupe, koristi Ericssonov sustav za mobilno pozicioniranje za LBS aplikacije zbog njegove velike skalabilnosti od kraja 2003. godine. Tu je i igra BotFighters koju je stvorila kompanija It's Alive!, partner Ericsson Mobility Worlda. Ova igra omogućuje igračima da kreiraju robota koji će se boriti s robotima drugih igrača. Zanimljivost igre je u tome da se stvarni pokreti igrača prenose u igru. Kompanija Megafon nudi osam različitih usluga temeljenih na lokaciji u Moskovskom području i svaki četvrti pretplatnik ih redovito koristi.
Spomenuti primjeri predstavljaju samo vrh ledenoga brijega jer usluge temeljene na lokaciji korisnika mogu naći mnogobrojne korisne primjene u društvu. Te usluge mogu znatno olakšati poslovanje tvrtkama koje se bave transportom, uslugama i prodajom. Dobar primjer primjene nude Electroluxovi Sustavi za pranje rublja koji uz pomoć ove vrste usluga mogu odrediti lokaciju svojih 60 servisera. Kada se zaprimi zahtjev korisnika, šalje se serviser najbliži korisniku. Turski operator Turkcell vrlo je uspješno lansirao usluge pozicioniranja, a upravljanje voznim parkom ovom operatoru donijelo je značajne uštede. Orange u Slovačkoj je također doživio značajan uspjeh s uslugama te vrste te je penetracija usluga temeljenih na lokaciji korisnika svega jednu godinu nakon lansiranja narasla na 11 posto. Još jedna zanimljiva usluga koju vrijedi spomenuti u ovom kontekstu je Spatial Triggers. Ona omogućuje slanje različitih poruka kada se mobilni telefon nađe u nadgledanom prostoru ili kada su dva mobilna telefona u blizini. Na primjer, prodajni centar može slati informacije o prigodnim ponudama korisnicima u blizini koji su se prije toga prijavili za takvu vrstu usluge.
Nabrojene aplikacije samo su neke od mnogobrojnih mogućnosti poput troškovno učinkovitoga poslovanja, razbibrige, poticanja druženja ili olakšavanja nalaženja željene lokacije. LBS nudi niz prednosti operatoru i korisnicima. Aplikacije povećavaju promet operatora i snaže njegovu marku, a istovremeno unaprjeđuju životni standard korisnika.
S. Marušić