Search
Hrvatska
Prenosimo iz korporativnoga lista Contact 
Koncentrat kreativnosti
Ericsson danas ne bio tu gdje jest, na vodećem mjestu u području globalnih telekomunikacija, da nije kontinuirano i značajno ulagao u istraživanje i razvoj. Ali, tijekom prošle godine korporacija je, u sklopu programa povećanja operativne interne učinkovitosti, svoje centre za istraživanje i razvoj stavila pod lupu. Rezultat: 40% manje istraživačko-razvojnih stručnjaka i znatno manji broj istraživačko-razvojnih centara, ali i povećana suradnja sa sličnim organizacijama izvan Ericssona te otvoreniji standardi.
U Ericssonu vole reći kako istraživanje i razvoj predstavljaju «srce» korporacije. No, u svibnju prošle godine Ericssonov «vitalni organ» morao je na «operaciju». Nije to bio tek kozmetički zahvat, već uistinu složen i, potencijalno, po život opasan rez. S 27 000 stručnjaka Ericssonova R&D mašinerija svela se na današnjih 16 000. Dok je prije dvije godine korporacija imala osamdesetak istraživačko-razvojnih centara širom svijeta, danas ih je svega 16 s glavnim uporištima u Kanadi, Njemačkoj, Irskoj i Kini.
Kuca li «srce» jednako snažno?
Naravno, imajući u vidu tako drastičnu redukciju istraživačko-razvojnih resursa, moramo se upitati nije li Ericssonovo «srce» nakon «operacije» značajno oslabilo. Håkan Eriksson, potpredsjednik korporacije odgovoran za istraživanje i razvoj ima spreman odgovor:»Danas radimo uz značajno veću troškovnu učinkovitost. Administracija je bitno smanjena, a suradnja među pojedinim korporativnim istraživačko-razvojnim centrima je sve bolja. Prijašnji ustroj Ericssonove R&D zajednice u kojemu nije bilo takve suradnje pogodovao je situacijama u kojima su dva centra radila na istom području ili proizvodu. To sada nije tako. Odgovornosti svakoga centra su jasno definirane pa nema takvih preklapanja projekata, čime se štede značajna sredstva, a ljudski resursi su učinkovitije iskorišteni. »
Niti gubitak određenih kompetencija, kako kaže Håkan Eriksson, s odlaskom velikoga broja stručnjaka nije ugrozio Ericssonovo poslovanje. Dapače, sada Ericssonovi stručnjaci, kada je to potrebno, tješnje međusobno surađuju razmjenjujući i tako usavršavajući svoje kompetencije, a češća je i suradnja sa stručnjacima izvan korporacije, poglavito u onim organizacijama koje su izdvojene iz Ericssonove istraživačko-razvojne zajednice. Nadalje, industrija telekomunikacija doživjela je velike promjene: komunikacijske i informacijske tehnologije te industrija medija sve su više isprepletene, a takvo je stanje, zajedno s globalizacijom tržišta, dovelo do ujednačavanja standarda i tehnoloških platformi.
U takvom okruženju Ericssonova istraživačko-razvojna mreža centara i stručnjaka, premda brojčano oslabljena, može brže i učinkovitije stvarati nove tržišne trendove, što Ericsson i dalje čini vodećim isporučiteljom komunikacijskih rješenja, sustava i usluga u svijetu.
J. Lončar