Search
Hrvatska
Centar za komunikacijska rješenja, usluge, logistiku i e-sustave 
Sinergija u punom zamahu

Na pragu zadnjega ovogodišnjega tromjesečja, točnije 28. rujna, zaposlenici Centra za komunikacijska rješenja, usluge, logistiku i e-sustave na sastanku s Gordanom Kovačević, potpredsjednicom ETK i direktoricom Centra, zajednički su analizirali trenutačnu situaciju i aktivnosti te ustanovili u kojoj mjeri su ostvareni ovogodišnji planovi i što još organizaciji predstoji do kraja tekuće godine. Naravno, raspravljalo se i o pripremi za iduću godinu. Ujedno, bila je to i prilika za gostovanje predstavnika jedinica s kojima Centar blisko surađuje, a ovaj put to su bili Jagoda Carić, direktorica za marketing i prodaju na tržištima Bosne i Hercegovine i Crne Gore te Alen Ludaš, direktor za marketing i prodaju odgovoran za suradnju s VIPnetom.
Na dan održavanja sastanka Centar je zapošljavao 471 stručnjaka, a s obzirom na to da u prosijeku 25 posto njih radi na projektima izvan Hrvatske, da su aktivnosti raznovrsne i da se istodobno s radom na već ugovorenim poslovima kontinuirano radi na važnim strateškim rješenjima i aktivnom pronalaženju novih poslovnih prilika uz stalnu usredotočenost na razvoj kompetencija, ovakva okupljanja zaposlenika najbrojnije kompanijine organizacijske jedinice pokazala su se višestruko korisnima.
Gordana Kovačević u prvom je dijelu sastanka prezentirala zaključke s ovogodišnje Globalne konferencije Ericssonovih menadžera kojoj je prisustvovala u društvu predsjednika kompanije, Åkea Enella. Uz fokus na poticanje i postizanje poslovne i operativne izvrsnosti, trendove na tržištu i industriji, željenu poziciju Ericssona, strateška opredjeljenja korporacije, G. Kovačević posebno je istakla činjenicu da su u suvremenim komunikacijama trendovi usmjereni na krajnjega korisnika, pa premda su kupci Ericssonovih komunikacijskih rješenja i usluga mahom operatori, valja u svojoj poslovnoj strategiji usvojiti i promišljanje o htijenjima i potrebama krajnjih korisnika.
Fokus na nove poslovne mogućnosti
U nastavku izlaganja G. Kovačević podsjetila je na planove Ericssona Nikole Tesle i Centra u 2004. Do kraja godine preostalo je još malo, pa ohrabrujuće djeluje činjenica da je većina parametara poslovanja naše kompanije i djelovanja Centra u skladu s dogovorenim ciljevima. Planirani prvi ugovor na domaćem tržištu za UMTS mrežu nije se do sada ostvario. Ericsson Nikola Tesla, međutim, spreman je suočiti se i s tim izazovom već u ovom trenutku. "Nadamo se kako će nam razvoj događanja uskoro omogućiti da svoje stručne kompetencije i sposobnost pružanja cjelovite usluge u UMTS segmentu, a koje smo predstavili kroz brojne projekte za najzahtjevnije operatore u svijetu, dokažemo i na domaćem tržištu", napomenula je G. Kovačević.
Poslovanje naše kompanije u prva tri tromjesečja na zadovoljavajućoj je razini, uz ukupno 515 narudžbi koje je kompanija zaprimila do kraja rujna, što je u prosijeku 65 narudžbi svakoga mjeseca. U dosadašnjem tijeku godine Hrvatska, Rusija, Bosna i Hercegovina i Bjelorusija bila su kompanijina najznačajnija tržišta. Kompanijino ovogodišnje poslovanje obilježava i rast prodaje u mobilnoj telefoniji te rast prodaje usluga. Dok je do prije nekoliko godina Ericsson Nikola Tesla bio gotovo isključivo usmjeren na prodaju fiksnih sustava, u prvih devet mjeseci ove godine je tek 33 posto poslova odrađeno u toj domeni, a gotovo isto toliko poslovalo se u prodaji mobilnih sustava i usluga.
Kada je riječ o Centru, u ovoj je godini naglašena usmjerenost na intenzivni razvoj kompetencija i certificiranje, poglavito u području sofisticiranih konzultativnih usluga te radu na čitavom nizu strategijskih projekata za potrebe naših kupaca i partnera. Spomenuti su samo neki od njih kao što su Strategije razvoja i modernizacije komunikacijskih mreža velikog broja kupaca u Hrvatskoj, susjednim zemljama i zemljama regije, koncepti i poslovni modeli za javnu sigurnost, uvođenje jedinstvenoga europskog broja za žurna stanja u nekoliko zemalja Srednje Europe, konsultanske usluge, koncepti i rješenja za Number Portability uslugu, koncepti i rješenja za e-zdravstvo.
Ono što treba izdvojiti je orijentiranost Centra na razradu cjelovitih komunikacijskih rješenja koja će osigurati dugoročni razvoj poslovanja naših kupaca i partnera. Nove poslovne mogućnosti, naglasila je G. Kovačević, prepoznatljive su u području e-sustava. Naša kompanija duboko je uključena u projekt informatizacije primarne zdravstvene zaštite (PZZ), projekt je u tijeku, a predviđa se da će do sredine iduće godine otprilike 3.000 ordinacija lociranih u najvećim gradskim središtima u zemlji biti integrirano u mrežu. U tijeku je i pokusni rad integriranoga bolničkoga informatičkoga sustava (IBIS).
Do kraja godine slijedi realizacija jasno definiranih prioritetnih zadataka na koje se moraju usmjeriti svi zaposlenici kako bi uspješno završili ovu poslovnu godinu, ali i stručne analize trenutačne situacije s ciljem da se već sada osmisle planovi za iduću godinu, uz usuglašavanje strategije djelovanja Centra za komunikacijska rješenja, usluge, logistiku i e-sustave s kompanijinim planovima i planovima Ericssonove grupe.
Uspješna suradnja s drugim ETK jedinicama
Sastanak Centra bila je prilika za gostovanje predstavnika jedinica s kojima Centar blisko surađuje, a ovaj put to su bili Jagoda Carić, direktorica za marketing i prodaju na tržištima Bosne i Hercegovine i Crne Gore te Alen Ludaš, direktor za marketing i prodaju odgovoran za suradnju s VIPnetom. U istupima prema kupcima s kojima surađuju ta dva KAM-a naše kompanije, suradnja sa stručnjacima Centra ključna je karika uspjeha, složili su se gosti. Stručne kompetencije zaposlenika Centra u sinergiji s marketinško-prodajnim kompetencijama stručnjaka zaposlenih u KAM-ovima rezultiraju sklapanjem novih vrijednih ugovora. Na inspirativan način gosti su otkrili tajnu uspjeha njihovih KAM-ova koja je vezana uz proaktivni rad s našim kupcima i partnerima, posvećenost njihovom i našem uspjehu i skladnu suradnju unutar kompanije svih potrebnih stručnih resursa. Ispričali su priče o ostvarivanju operativne izvrsnosti u stvarnosti.
Sastanak je protekao u pozitivnom ozračju, a uz prezentacije bilo je prostora za diskusiju. Na kraju ovoga druženja G. Kovačević je istakla: «Mi možemo definirati idealne strategije, crtati perfektne organizacijske sheme, slati gomile uputstava i direktiva, ali to ne može zamijeniti vrijednosti i ponašanje ljudi u organizaciji. Naša predanost, zalaganje i sposobnost međusobne suradnje će odrediti hoćemo li postići ciljeve i ojačati našu vodeću poziciju u budućnosti. Iz iskustva, ne samo moga, znam da strategija i organizacijska kultura moraju ići zajedno i, zapamtite, svaki put kada to nije slučaj organizacijska kultura će pobijediti strategiju, u pozitivnom ili negativnom smislu. Do sada smo pokazali da znamo uskladiti jedno s drugim na kvalitetan način. Pokažimo da to možemo i dalje, učinimo da realizacija ciljeva do kraja godine bude uspješna i pripremajmo se već sada za sljedeću godinu. Hvala svima na dosadašnjem izuzetnom trudu, predanosti i rezultatima.»
J. Lončar