Search
Hrvatska
ETK Poslovni sustavi 
Umrežavanje za budućnost
INA-Grupa koja ima dominantan položaj u Hrvatskoj u istraživanju i proizvodnji nafte i plina, preradi nafte te u prodaji plina i naftnih proizvoda iskoračila je u magični svijet suvremenih komunikacijskih mogućnosti. Ericsson Nikola Tesla u tom ju je naumu partnerski podržala. Stručnjaci naše kompanije su, naime, devet samostojećih MD110 sustava INA-e povezali u snažnu suvremenu komunikacijsku mrežu.
Dobro je imati na raspolaganju sve djeliće mozaika, a još je bolje možete li te djeliće jedne slike i posložiti kako valja u smislenu cjelinu. To je upravo ono što je INA nedavno učinila uz podršku Ericssona Nikole Tesle. Stručnjaci naše kompanije su, naime, devet samostojećih MD110 sustava izdanja BC9 koji su pokrivali otprilike 9000 portova povezali u snažnu komunikacijsku mrežu. Novi INA-in korporativni komunikacijsko-informatički sustav sada podržava komunikaciju više od 17 000 zaposlenika INA-e koji rade na više lokacija u Hrvatskoj i izvan zemlje. Ovaj uspješan poduhvat naših stručnjaka uključuje nadogradnju sustava na BC12 izdanje koje omogućuje umrežavanje utemeljeno na VoIP tehnologiji (VoIP – Voice over Internet Protocol, prijenos govora preko Internet protokola). Posebno obilježje rješenja kojega su stručnjaci naše kompanije osmislili za INA-u je tzv. One Box Unified Messaging sustav.
"Najveća pogodnost koja je zaposlenicima INA-e osigurana putem toga sustava je ušteda vremena, što je za dinamičnu tvrtku kakva je INA veoma važno. One Box Unified Messaging sustav pojednostavnjuje i olakšava, a time i ubrzava, obradu poruka koje stižu s različitih komunikacijskih točaka u nekoliko oblika. Korisnici ne moraju učiti služiti se cijelim nizom različitih aplikacija, dovoljno je da poznaju već veoma dobro poznat MS Outlook. S duge strane, i poslovodstvo INA-e visoko je ocijenilo naše rješenje, budući da je ono troškovno učinkovito kada je riječ o održavanju i administriranju. Vjerujem kako je rješenje Ericssona Nikole Tesle koje osigurava niz suvremenih komunikacijskih mogućnosti i pouzdanu i sigurnu razmjenu poruka, i onu internu i onu prema kupcima i partnerima INA-e, pridonijelo uspješnijem poslovanju toga našega partnera," naglašava Darko Kolovrat, menadžer za prodaju poslovnih sustava u Ericssonu Nikoli Tesli i voditelj ovoga projekta.
Korporativni informacijsko-komunikacijski sustav vrhunskih performansi
U realizaciji projekta prva faza odnosila se na nadogradnju postojećih sustava na najnovije izdanje - MD110, BC12, čime su stvoreni preduvjeti za uvođenje najnovijih komunikacijskih tehnologija i mogućnosti. Daljnji korak u stvaranju poslovne komunikacijske mreže INA Grupe podrazumijevao je umrežavanje sustava uz uštede postignute uspostavljanjem vlastitih veza te izbjegavanjem korištenja javnih linija. Istodobno, ekonomičnije korištenje te mreže postignuto je korištenjem podatkovne infrastrukture za govornu komunikaciju.
Dr. Miroslav Mađarić, direktor sektora informatike odgovorni rukovoditelj za informacijsko-komunikacijske sustave u INA-i, potvrđuje zadovoljstvo kupca takvim tijekom i ishodom projekta:
"Korporativni informacijsko-komunikacijski sustav vrhunskih performansi od velikoga je značaja za uspješno poslovanje INA-e. Održavanje koraka sa suvremenim tehnologijama omogućilo nam je efikasniju internu komunikaciju te nam je otvorilo mogućnosti za učinkovitije zadovoljavanje potreba naših kupaca. Partnerstvo s Ericssonom Nikolom Teslom u tom je pogledu dalo značajni poticaj našem ukupnom poslovanju."
Kako niti jedna priča o komunikacijama nema kraja, jer komuniciranje je temeljna ljudska potreba, tako se i suradnja INA-e i Ericssona Nikole Tesle nije realizacijom ovoga projekta okončala. Nova korporativna komunikacijska mreža INA-e je mreža budućnosti, a put vodi prema mobilnim aplikacijama. U suradnji s jedinicom za Poslovne sustave stručnjaci Ericsson Mobility World centra u našoj kompaniji već su počeli razvijati aplikacije putem kojih će, primjerice, biti moguće na benzinskim crpkama INA-e uslugu platiti mobilnim telefonom, uz korištenje GSM ili bankovnoga tekućega računa. Razmišlja se i o uvođenju upravljanja flotom cisterni INA-e putem usluga pozicioniranja.
J. Lončar