Search
Hrvatska
Nove inicijative: Naš način rada 
Ericsson vas vodi u budućnost
Korporacija Ericsson se raduje novim pozitivnim pomacima na svjetskom telekomunikacijskom tržištu. U zadnje dvije godine stvari su za ovu industriju krenule nabolje, a vjetar u jedra globalnih telekomunikacija u Ericssonovom je slučaju donio povratak profitabilnosti i mnogo poticajnije interno ozračje no što je bilo prije dvije godine. Želeći iskoristiti taj trenutak nadahnuća nakon prilično bolnoga razdoblja tijekom kojega je korporacija prepolovljena Ericsson je nedavno lansirao inicijativu Naš način rada (Our ways of Working) koja se provodi pod motom Ericsson vas vodi u budućnost (Ericsson Taking you Forward). O značaju te inicijative za korporaciju te implikacijama koje ona ima za Ericsson Nikolu Teslu govori Ana Jožinec, direktorica kompanijine jedinice za Upravljanje ljudskim potencijalima, pravne poslove i organizaciju te članica regionalnoga menadžment tima za Srednju Europu odgovorna za pitanja ljudskih potencijala.
- Zašto je Ericsson pokrenuo inicijativu Naš način rada i kakav je, prema Vašim saznanjima, njen odjek?

- Inicijativa Naš način rada je tema o kojoj u ovom trenutku svi u Ericssonu govore. Naravno, tomu pridonosi i činjenica da je inicijativa pokrenuta s korporativnoga vrha, a predsjednik korporacije Carl-Henric Svanberg svaku prigodu koristi kako bi istaknuo svoju želju da se Naš način rada duboko ukorijeni u Ericssonovoj zajednici. Inicijativa je utemeljena na uvjerenju da kompanijska kultura može pobijediti bilo koju strategiju, a to znači da ako u organizaciji nema kulture koja će podržati provođenje strateški zacrtanih planova i ciljeva, onda se oni neće niti ostvariti. Kulturu čine ljudi, kulturu čine naši međusobni odnosi, naš odnos prema poslu, prema našim poslovnim partnerima, a bitan čimbenik kulture je i odnos menadžera prema ljudima koje predvode. Ukratko, polazište inicijative je težnja da Ericsson uistinu bude sjajno mjesto za rad, a njeno središte je motivirani, stručni i lojalni zaposlenik.
U Ericssonu Nikoli Tesli odlučeno je da se inicijativa svesrdno podrži, tim prije što zaposlenici u našoj kompaniji principe rada, koji se u sklopu nje promoviraju, već odavna poštuju i primjenjuju u svojoj radnoj svakodnevici. Odgovorno se odnositi prema poslu, prema razvoju svojih kompetencija, iskazivati poštivanje prema suradnicima, poslovnim partnerima i kupcima te široj zajednici u kojoj kompanija djeluje, biti orijentiran na nadogradnju postojećega stanja, stalno učiti, pa čak i na porazima, te biti ustrajan i u najtežim situacijama principi su koje smo mi u Ericssonu Nikoli Tesli brižno njegovali godinama, a pozornost koja se tomu pridavala urodila je plodom: Ericsson Nikola Tesla iza sebe ima dug staž uspješnoga poslovanja. Naša je praksa dokaz da strategija koja se promovira u sklopu inicijative Naš način rada ima velikoga utjecaja na poslovanje. Potvrdio je to i gospodin Svanberg prigodom svojega ovogodišnjega posjeta Ericssonu Nikoli Tesli, uvjerivši se u entuzijazam, predanost i stručnost ljudi zaposlenih u kompaniji.
Moje osobno mišljenje je da je ova korporativna inicijativa tek prvi korak prema podizanju svijesti o istinskom značaju profesionalnosti, ustrajnosti i brige za ljude u našem poslu. Tu, međutim, valja još puno raditi, valja dugoročno promišljati o tomu koja poboljšanja u naš način rada možemo unijeti.
- Što u kontekstu trenutačnoga uzleta u telekomunikacijama podrazumijeva moto inicijative – Ericsson vas vodi u budućnost (Ericsson Taking You Forward) i kako se on uklapa u poslovnu filozofiju naše kompanije?
- Krenimo redom. Osnovna premisa na kojoj se temelji ovaj moto kazuje da svi predstavljamo jednu kompaniju i da svi podupiremo zajedničku poslovnu strategiju. Ovaj naputak ne podrazumijeva jednoumlje, naprotiv. Suvremeni Ericsson njeguje raznolikost pristupa. Tu se ne misli samo na ravnopravnost spolova, već na pružanje jednakih šansi svima koji kreativnim idejama mogu podržati prosperitet korporacije. Dalje, mi slušamo poruke naših kupaca te na čvrstom partnerstvu s kupcima temeljimo svoju tržišnu prednost pred konkurentima. Mnogo odličnih primjera za to nalazimo upravo u praksi naše kompanije, poglavito kada je riječ o više desetljeća naše prisutnosti na ruskim tržištima.
I kada je riječ o težnjama da svoje kompetencije podijelimo sa zajednicom u kojoj djelujemo Ericsson Nikola Tesla može poslužiti kao ogledni primjer budući da djeluje kao snažni regionalni i lokalni centar stručnih znanja o integriranim informatičko-komunikacijskim rješenjima i uslugama. U našoj kompaniji zapošljavamo ljude koji drže do svoje profesije, koji se žele razvijati, koji žele i mogu sudjelovati u razvoju visokih tehnologija, koji imaju sklonosti prema inovacijama. Ističem tu naše aktivnosti u području e-sustava kojima smo se odredili kao predvodnici, pioniri na tom području i u Hrvatskoj i u Ericssonu. To je u mnogočemu i nezahvalna uloga, budući da ona podrazumijeva ulaganje truda i sredstava mnogo prije no što se mogu sagledati konkretni rezultati.
Jedna od Ericssonovih pretpostavki je i nadmašivanje kupčevih očekivanja. I tu se ETK može pohvaliti konkretnim primjerima. Spomenimo ovdje samo velik broj iznimno uspješnih transfera koje je naš Institut za telekomunikacije proveo u zadnjih godinu, dvije dana. Natjecateljski duh koji promovira inicijativa Naš način rada jedna je od glavnih karakteristika ETK kompanijske kulture. Mi radimo u području u kojemu se je teško izboriti za poslove, a tu treba uzeti u obzir i našu specifičnu poziciju u Ericssonovoj obitelji kao nekonsolidirane kompanije, ali jednom kada dobijemo priliku, ništa nam nije teško i dokazali smo se na brojnim primjerima da smo najuspješniji kada je najteže.
Mjerenje pokazatelja naše uspješnosti je također nešto što se preporuča u sklopu inicijative, a u našoj kompaniji i to je redovita praksa.
Dakle, ponovno uviđamo i u ovoj kratkoj analizi da sve ono što uključuje Ericssonova nova inicijativa i njen moto već odavna živi u Ericssonu Nikoli Tesli i već odavno predstavlja našu pokretačku snagu. Na to smo iznimno ponosni i u tomu vidimo svojevrsnu garanciju naše uspješnosti i u budućnosti.
- Kako je zamišljena realizacija projekta? Kakve su reakcije zaposlenika u našoj kompaniji i tržišnoj jedinici Srednja Europa čiji smo dio?
- Korporacija Ericsson pripremila je promotivni paket koji je već primio ili će do kraja godine primiti svaki zaposlenik. On se sastoji od brošure koja šire objašnjava principe Ericssonovoga načina rada u novom tržišnom okruženju, nekoliko slajdova prezentacije gdje su te iste poruke prikazane kratko i jasno te džepne kartice koja sadrži prikaz osnovnih Ericssonovih strategija. Svaka organizacijska jedinica dužna je organizirati radionicu na kojoj se zaposlenici mogu detaljno upoznati sa sadržajima toga promotivnoga paketa i na kojoj mogu otvoreno diskutirati o tomu na koji način su Ericssonovi principi poslovanja primjenjivi baš u njihovoj radnoj sredini, i baš na njihovom radnom mjestu. To je zgodna prilika da utvrdimo vlastite snage, ali i slabosti te da se pripremimo za nove poslovne izazove u idućoj godini.
Povratne informacije koje imamo s već održanih radionica u našoj kompaniji i u ostalim kompanijama tržišne jedinice Srednja Europa govore da te diskusije stvaraju pozitivnu energiju jer ljudi uviđaju da se stvari postavljaju na svoje mjesto i da se organizacija priprema za daljnji poslovni rast. U takvom okruženju svi rado sudjeluju, a to je i razumljivo jer svi volimo raditi za pobjednika.
- Zašto je važno da svi zaposlenici sudjeluju u inicijativi Naš način rada?
- Da, uistinu je važno da svi sudjelujemo jer cijenimo mišljenje i doprinos svakoga od nas. U našoj organizaciji svaki zaposlenik ima svoju ulogu, svatko od nas je u organizaciji s određenim razlogom. Pluralitet mišljenja i stavova želimo iskoristiti kao našu snagu. Vidite, Ericsson je uz velike žrtve prebrodio jedno teško razdoblje tijekom kojega je morao posegnuti za krajnjim internim rezervama za optimiziranje i racionalizaciju operativnih i poslovnih procesa. Bilo je to razdoblje nesigurnosti, povećanja individualne opterećenosti jer je istu količinu posla valjalo rasporediti na znatno manji broj ljudi, što je, naravno, utjecalo na moral u korporaciji. Uz promjene koje su se u zadnje vrijeme dogodile na globalnom tržištu telekomunikacija te uz povećanje interne efikasnosti u korporaciji se osjeća duh novoga poslovnoga uzleta. Stoga je, premda se još osjeća stanovit oprez s obzirom na nedavna iskustva, i pokrenuta inicijativa Naš način rada kao promocija vrijednosti koje nas povezuju, snaže i ujedinjuju. Zato je ovo pravi trenutak za mobilizaciju svih nas, svih naših kvaliteta. K tomu, s obzirom na to da je organizacija manja, uočljivije su slabe karike, pa ovu inicijativu treba iskoristiti i za ovaj važan posao te osnažiti one dijelove organizacije za koje se utvrdi da je to potrebno. U tomu ćemo biti uspješni samo ako svi sudjelujemo.
- Kako će se, po Vašem mišljenju, taj novi val entuzijazma koji je evidentan u korporaciji Ericsson odraziti na Ericsson Nikolu Teslu?
- Ericsson je najveći dioničar naše kompanije te naš značajni kupac i poslovni partner. Nama je stoga u interesu da Ericssonu ide dobro, da je njegova uloga na svjetskom tržištu sve jača, budući da to i Ericssonu Nikoli Tesli otvara mogućnosti da sudjeluje u tom uspjehu. Ne treba smetnuti s uma da je naša kompanija održala profitabilno poslovanje i da je čak i rasla dok je Ericsson prolazio kroz razdoblje poslovnoga pada i poteškoća. Međutim, za dugoročnije održivi uspjeh važno nam je da i naš najznačajniji partner bude uspješan. Konačno, mi smo se uvijek rukovodili načelom da je uspješno poslovanje naših partnera ključni preduvjet našega poslovnoga rasta. Ericsson Nikola Tesla je dugi niz godina bila uspješna organizacija, a članstvo u snažnoj, pobjedničkoj Ericssonovoj obitelji može nam otvoriti vrata k još značajnijim postignućima.
J. Lončar