Search
Hrvatska
Iz Ericssonovoga izvještaja o poslovanju tijekom 2004. 
Ericsson u 2004. ostvario profit veći od 3 milijarde eura
Dana 10. veljače 2005. Ericsson je objavio podatke o poslovanju u četvrtom tromjesečju 2004. te o svom cjelokupnom prošlogodišnjem poslovanju. Ključni pokazatelji poslovanja potvrđuju da je Ericsson učvrstio svoju poziciju vodećega globalnoga isporučitelja suvremenih komunikacijskih sustava, usluga i rješenja:
- Neto prodaja ostvarena u četvrtom tromjesečju 2004. iznosi 4,4 milijarde eura, a ukupna prošlogodišnja prodaja iznosi 14,7 milijardi eura.
- Neto dobit ostvarena u četvrtom tromjesečju 2004. iznosi 667milijuna eura, a ukupna prošlogodišnja neto dobit iznosi 2,1 milijardi eura.
- Zarada po dionici u četvrtom tromjesečju je 0,04 eura, a za cijelu godinu ona iznosi 0,13 eura.
Komentar Carl-Henrica Svanberga, predsjednika i generalnoga direktora
"Svjedoci smo do sada najvećega porasta broja mobilnih pretplatnika u svijetu. Uz 300 milijuna novih pretplatnika u 2004., na kraju godine 27% svjetskoga stanovništva imalo je pristup mobilnim komunikacijskim uslugama. To je za kompaniju s vizijom svijeta u kojemu su komunikacije dostupne svima, kakva je Ericsson, ohrabrujući podatak. Ponosni smo na rezultate poslovanja koje smo ostvarili tijekom 2004. uz snažni rast ključnih pokazatelja poslovanja. Bila je to godina obilježena brojnim strateškim poslovnim pobjedama, posebno u području prodaje sustava i profesionalnih komunikacijskih usluga, a naša tržišna pozicija time je daljnje učvršćena," kaže Carl-Henric Svanberg, predsjednik i generalni direktor Ericssona.

"Kada je riječ o WCDMA segmentu, 2004. bila je prijelomna, uz značajne ugovore na tržištima Europe, Azije i Pacifika. Ukupni broj WCDMA pretplatnika u svijetu narastao je na 16 milijuna, a tijekom 2005. komercijalne WCDMA mreže bit će puštene u rad i u Sjevernoj Americi. S obzirom na broj ugovora koje je Ericsson potpisao u tom području očito je da je Ericsson stekao povjerenje značajnih kupaca kada je riječ o tehnološkoj zrelosti i pouzdanosti u WCDMA/HSDPA segmentu. Uz to nastavlja se i rast poslovanja u GSM i EDGE područjima, naročito na novim tržištima na kojima niža penetracija komunikacijskih usluga otvara daljnje značajne perspektive za nove poslove. Ericssonova rješenja za takva područja su troškovno učinkovita, posebno u domeni podatkovnih komunikacija, što našu korporaciju na tim perspektivnim tržištima čini dodatno konkurentnom", zaključuje prvi čovjek Ericssona.
Financijski pokazatelji
U odnosu na treće tromjesečje 2004. u četvrtom tromjesečju Ericssonova prodaja porasla je za 24%, što valja pripisati uobičajenom trendu rasta prodaje krajem godine. U odnosu na 2003. ukupna prodaja ostvarena tijekom 2004. porasla je za 12%, a naročito snažan rast prodaje zabilježen je u području mobilnih mreža. Na svim tržištima, izuzev Sjeverne Amerike, prodaja je porasla. Razlog za nešto nižu prodaju u Sjevernoj Americi Ericsson nalazi u procesu spajanja pojedinih operatora, koji je bio prisutan tijekom 2004.
Ukupna dobit ostvarena tijekom četvrtoga tromjesečja 2004. bila je nešto niža u odnosu na prodaju ostvarenu u prethodnom tromjesečju, a pad je uzrokovan velikim brojem isporuka novih mreža tijekom četvrtoga tromjesečja. Operativna dobit se, međutim, povećala, što je rezultat smanjenja operativnih troškova te povećanja operativnih prihoda utemeljenog, najvećim dijelom, na prodaji licenci. Neto prodaja ostvarena u četvrtom tromjesečju 2004. iznosi 4,4 milijarde eura, a ukupna prošlogodišnja prodaja iznosi 14,7 milijardi eura. Neto dobit ostvarena u četvrtom tromjesečju 2004. iznosi 667milijuna eura, a ukupna prošlogodišnja neto dobit iznosi 2,1 milijardi eura. Ericsson je u 2004. ostvario profit 3,1 milijarde eura, a zarada po dionici u četvrtom tromjesečju je bila 0,04 eura, dok za cijelu godinu ona iznosi 0,13 eura. Financijska pozicija korporacije Ericsson tijekom 2004. godine bila je konstantno stabilna.
Pregled situacije na tržištima
Trend dugoročnoga rasta poslovanja u telekomunikacijskoj industriji je, slobodno to možemo reći, zagarantiran uz evidentan konstantan porast govornoga i podatkovnoga prometa, porast broja pretplatnika, nižih cijena usluga te povećanja broja i sofisticiranosti novih komunikacijskih usluga dostupnih na svjetskom tržištu. Operatori rast svojega poslovanja temelje upravo na jednostavnom pristupu uslugama, njihovom jednostavnom i učinkovitom korištenju te nižim operativnim troškovima.
Kada je riječ o GSM-u Ericsson je tijekom 2004. nastavio uspješno poslovati, uz brojne nadogradnje već postojećih mreža te pokretanje novih mreža širom svijeta. GSM je otvorio put WCDMA mrežama i uslugama, a Ericsson je to iskoristio tijekom 2004. učvrstivši svoj ugled vodećega isporučitelja na tom području. Posebno uspješan u isporukama WCDMA sustava i usluga Ericsson je bio u Europi i Africi te u SAD-u.
Prodaja profesionalnih komunikacijskih usluga tijekom 2004. također je više nego zadovoljavajuća. Posebno uspješan Ericsson je bio u prodaji usluga mrežne integracije te usluga upravljanja mrežom i hosting usluga.
Nastavlja se i rast prodaje u segmentu fiksnih širokopojasnih mreža te brzoga širokopojasnoga prijenosa. U domeni IP širokopojasnoga pristupa Ericsson ima između 15 i 20 posto tržišnoga udjela u svijetu.
Tijekom prošle godine Ericssonova ukupna prodaja u Zapadnoj Europi porasla je za 12% u odnosu na prethodnu godinu, uz realizaciju značajnih 3G ugovora i nadogradnje GSM sustava. Prodaja u Europi, Srednjem Istoku i Africi porasla je za 23% u odnosu na rezultat ostvaren tijekom 2003. Ericsson je tijekom zadnjega prošlogodišnjega tromjesečja posebno uspješno poslovao u Srednjoj Europi. Regija Azija-Pacifik pokazuje snažan rast broja pretplatnika i rast broja usluga na tržištu. Ericssonova prodaja u tom dijelu svijeta porasla je u odnosu na 2003. za 4%, nakon nešto slabije prodaje počekom godine. Kina i Indija pokazale su se prošle godine, posebno u zadnjem tromjesečju, veoma uspješnim tržištima. Kako je već spomenuto, Sjeverna Amerika bilježi pad prodaje, ali je zato odlična prodaja u Argentini i Brazilu Južnu Ameriku učinila Ericssonovim najuspješnijim tržištem u 2004. koje je zabilježilo rast prodaje od čak 46%.
Izgledi za ovu godinu
Prošla godina je za svijet telekomunikacija bila godina rasta, a prema trenutačnim trendovima rast poslovanja u telekom industriji nastavit će se i tijekom 2005. Mobilne komunikacije u tomu će prednjačiti, a rast će snažno biti potpomognut i prodajom profesionalnih usluga. Ericsson je na globalnom telekomunikacijskom tržištu dobro pozicioniran, tako da će te trendove i tržišne prilike za povećanje svojega poslovanja svakako iskoristiti.
Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle