Search
Hrvatska
Rezultati poslovanja korporacije Ericsson u drugom tromjesečju 2006. godine 
Ericsson izvještava o jakom razvoju koji osigurava nove poslove

Naglasci iz Ericssonovoga izvještaja o poslovanju tijekom drugoga ovogodišnjega tromjesečja, odnosno, tijekom prvih šest mjeseci ove godine

 

  • Neto prodaja 4.79 milijarde eura u tromjesečju, 9.04 milijarde eura u prvih šest mjeseci
  • Operativna dobit  900 milijuna eura, 1.62 milijarde eura prvih šest mjeseci
  • Poslovna marža 18.7% u tromjesečju, 19.6% bez amortizacije Marconijeve nematerijalne imovine
  • Neto dobit  618 milijuna eura u tromjesečju, 1.1 milijarda eura u prvih šest mjeseci 
  • Zarada po dionici 0,04 eura  u tromjesečju,  0,07 eura u prvih šest mjeseci


KOMENTARI PREDSJEDNIKA/IZVRŠNOG DIREKTORA KORPORACIJE
 
"U industriji koja se stalno mijenja naše tehnološko vodstvo i globalna prisutnost osigurava naše vodstvo u mobilnim sustavima i uslugama", rekao je Carl-Henric Svanberg, predsjednik i izvršni direktor Ericssona. "Osigurali smo velik broj ključnih ugovora tijekom tromjesečja, što pojačava naš jak poslovni zamah. S Marconijevom imovinom kao kamenom temeljcem gradimo i vodeći položaj u konvergirajućim mrežama sljedeće generacije.

 

Konsolidacija koja je u tijeku u našoj industriji prirodan je proces koji je potaknut potrebom za kritičnom masom u R&D, marketingu i nabavi. Zadržat ćemo svoju strategiju kao tržišnog lidera koja se temelji na organskom rastu i odgovarajućim akvizicijama. S organizacijom fokusiranom na inovacije i poslovnu izvrsnost, dobro smo pozicionirani da nastavimo osvajati udjel na tržištu. Naša sposobnost postizanja zdrave ravnoteže između dugoročnog rasta i kratkoročne profitabilnosti bit će ključ uspjeha.

 

Širenje 3G/HSPA se nastavlja, vode Sjeverna Amerika te zemlje Azije, srednje i istočne Europe, Srednjeg Istoka i Afrike.  Osobine HSPA omogućavaju (stvaranje) mobilnog Interneta i povećavaju korisnikovo iskustvo u korištenju podatkovnih usluga velike brzine. To će također stvoriti ogromne mogućnosti za ljude koji žive zemljama s ograničenim fiksnim komunikacijama. 
 
Telekomunikacije su važne za ekonomski i društveni razvoj. Dosegli smo razinu od nekih 2,5 milijardi mobilnih pretplata u svijetu. Intenzivnim fokusiranjem na troškove u cijeloj industriji nastavljaju se (poslovne) mogućnosti daljnje penetracije." izjavio je Carl-Henric Svanberg.
 


Financijski naglasci

 

Prodaja je u tromjesečju porasla 15% u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, s dobrim rezultatima na svim područjima i osobito jakim uslugama. Brutto marža bila je tijekom tromjesečja 42,0% i odražava povećan udjel prodaje usluga te integraciju prijašnjeg Marconijevog poslovanja.
 
Operativna marža rasla je etapno od 16,9% do 18,7%, prvenstveno zbog nastavljene racionalizacije troškova te dobrih rezultata Sony Ericssona. Operativna marža iznosila je 19,6% ne računajući amortizaciju nematerijalne imovine  tvrtke Marconi. Prihod iz poslovanja ostao je nepromijenjen na 900 milijuna eura u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Neto dobit u tromjesečju bio je 618 milijuna eura, a zarada po dionici 0,04 eura.
 
Novčani tok prije financijskog investiranja bio je -217 milijuna eura u tromjesečju, uglavnom zbog postupnog povećanja financiranja/kreditiranja kupaca te povećanih potraživanja (od kupaca) nakon izvršavanja nekoliko velikih ugovora koncem tromjesečja
 


Pregled po tržištima i poslovnim segmentima
 
Prodaja u zapadnoj Europi porasla je za 26% u usporedbi s istim tromjesečjem prošle godine. Rast je potakla jaka prodaja usluga i pridodano Marconijevo poslovanje. Prodaja mobilnih sustava ostala je na istoj razini. Jaka konkurencija u cijenama telekomunikacijskih usluga i pad cijena roaminga potiču rast prometa i povećavaju potrebu operatora za proširenjem mreža te još jačim fokusiranjem na ukupan trošak vlasništva. Prodaja u Srednjoj i istočnoj Europi, na Srednjem Istoku i u Africi porasla je za 24% u usporedbi s istim tromjesečjem prošle godine. Razina aktivnosti bila je osobito visoka u Pakistanu, Rusiji, Saudijskoj Arabiji i Južnoj Africi. Rast je zabilježen primarno u GSM području, no prodaja 3G raste pa je tijekom tromjesečja u regiji primljeno nekoliko ugovora za WCDMA/HSPA.
 
Prodaja u Aziji i na Pacifiku porasla je za 55% u usporedbi s istim tromjesečjem prošle godine, prvenstveno zbog velikog rasta u Australiji, Kini, Indiji, Indoneziji i Japanu. Prodaja u Sjevernoj Americi smanjila se 42% u usporedbi s prošlom godinom. Izgradnja HSPA koja je u tijeku nastavlja se prema planu. Predstojeće aukcije frekvencijskih raspona trenutno utječu na tržište no trebale bi potaknuti izgradnju novih mreža. Prodaja u Latinskoj Americi smanjila se za 14% u usporedbi s istim tromjesečjem prošle godine. Kako se i očekivalo, operatori investiraju manje nakon dvije izrazito jake godine izgradnje mreže.

 

Prodaja mobilnih mreža porasla je za 7% u usporedbi s istim tromjesečjem prošle godine. Usklađeno za dodatnih 217 milijuna eura fakturiranja u drugom tromjesečju 2005. u vezi s planiranim kasnijim isporukama, prodaja mobilnih mreža porasla je za 15% u tromjesečju. Prodaja fiksnih mreža porasla je na 271 milijun eura. Prodaja usluga razvoja mreže te profesionalnih usluga  porasla je 30%, u usporedbi s istim tromjesečjem prošle godine. Prodaja profesionalnih usluga jako je napredovala tijekom tromjesečja i porasla 31% u usporedbi s istim tromjesečjem prošle godine.

 

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle