Search
Hrvatska
Ericsson objavio rezultate poslovanja u trećem tromjesečju 2006. 
Dobar financijski učinak
  • Neto prodaja ostvarena u trećem tromjesečju iznosi 4,4 milijarde eura, dok ukupna neto prodaja ostvarena u prvih devet mjeseci iznosi 13,4 milijarde eura
  • Operativna dobit u trećem tromjesečju iznosi 949,3 milijuna eura, dok ukupna operativna dobit u prvih devet mjeseci iznosi 2,5 milijarde eura
  • Operativna marža za treće tromjesečje je 21.5 %, uz visok doprinos Sony Ericssona
  • Neto dobit za tromjesečje iznosi 668,8 milijuna eura, dok je ukupna neto dobit u prvih devet mjeseci 1,8 milijardi eura
  • Na implementaciju organizacijskih promjena u trećem tromjesečju Ericsson je utrošio 312,8 milijuna eura

"Naše poslovanje i dalje se dobro razvija", naglašava Carl-Henric Svanberg, predsjednik i generalni direktor Ericssonove grupe te dodaje kako je širokopojasni pristup područje na koje je korporacija trenutačno najviše usredotočena.
"Milijardama ljudi u svijetu mobilni širokopojasni prijenos omogućit će povezanost te pristup Internetu uz velike brzine prijenosa. To će dovesti do značajnoga rasta govornoga i podatkovnoga prometa. Očekujemo da će se mobilni promet u idućih pet godina povećati četiri puta, a još veći rast predviđa se u segmentu fiksnoga širokopojasnoga prometa.

 

Mobilni širokopojasni prijenos omogućuje učitavanje podatkovnih i video sadržaja s Interneta velikim brzinama te podržava cijeli niz multimedijskih aplikacija. Širokopojasne mreže te HSPA implementiraju se širom svijeta. Ericsson je tijekom trećega tromjesečja ove godine zaključio osam velikih poslova upravo u ovom poslovnom segmentu. Raspolažemo kompetencijama koje nam omogućavaju da učinkovito koristimo sinergiju mobilnih i fiksnih širokopojasnih rješenja te možemo zadovoljiti rastuće potrebe naših kupaca i kada je riječ o korisničkim i poslovnim aplikacijama.

 

I u području usluga poslovanje Ericssona se dobro razvija. Operatorima omogućujemo da se usredotoče na svoje krajnje korisnike te im nudimo troškovno učinkovita rješenja. Naša strategija rezultirala je potpisivanjem više od stotinu ugovora za usluge upravljanja mrežama u cijelom svijetu.

Uz niz strateški važnih ugovora Ericsson je u trećem tromjesečju 2006. učvrstio svoju tržišnu poziciju. Uz usredotočenost na operativnu izvrsnost, aktivnosti usmjerene na troškovnu učinkovitost te solidne rezultate koje postiže Sony Ericsson, naša profitabilnost raste," komentira Svanberg.

Što je Ericsson postigao u trećem tromjesečju ove godine

Prodaja u trećem ovogodišnjem tromjesečju je u odnosu na isto razdoblje prošle godine porasla za 12%, uz rast u svim segmentima od kojih ipak prednjače poslovne usluge. Ukupna marža, izuzevši troškove restrukturiranja, neznatno je manja u odnosu na prethodno tromjesečje s 42% na 41.8%. Međutim, operativna marža povećana je s 18.7% na 21.5%. Operativna marža, iz koje je izuzeta amortizacija Marconijevih financijskih sredstava, iznosi 22.5%. Operativna dobit narasla je u odnosu na prethodno tromjesečje sa 895,4 milijuna eura na 949,3 milijuna eura.
Tijekom trećega tromjesečja ostvaren je financijski neto od 10,8 milijuna eura, dok neto dobit iznosi 668,8 milijuna eura. Dobit po dionici je 0,04 eura.
Novčani tok prije financijskih investicija za tromjesečje iznosi 712,0 milijuna eura. Troškovi restrukturiranja za tromjesečje iznose 312,8 milijuna eura.

 

Kada je riječ o tržišnim uvjetima, i u trećem ovogodišnjem tromjesečju su telekomunikacije zabilježile trend rasta. Nove tehnologije i komunikacijske usluge potiču rast prometa. I dalje raste broj mobilnih pretplatnika, povećava se podatkovni promet, a sve više fiksnih komunikacijskih mogućnosti zamjenjuju one mobilne. No, u svijetu je danas više od 250 milijuna domova povezano fiksnim širokopojasnim vezama, a taj broj kontinuirano raste. WCDMA/HSPA mreže temelj su za ponudu širega spektra mobilnih komunikacijskih usluga. U svijetu je trenutačno pokrenuto 109 komercijalnih WCDMA mreža, a Ericsson ih je isporučio 60. Očekuje se da će sve WCDMA mreže biti nadograđene HSPA funkcionalnostima. Ericsson već ima ugovore za 30 komercijalnih HSPA mreža. Tijekom trećega ovogodišnjega tromjesečja broj WCDMA korisnika narastao je s 13 milijuna na 80 milijuna. I Internet se sve više širi. Sve to potiče rast prodaje rješenja i usluga utemeljenih na internetskom protokolu. I tržište mobilnih širokopojasnih usluga u snažnom je uzletu. Ericsson je u takvom dinamičnom okruženju suvremenih informacijsko-komunikacijskih tehnologija pozicioniran kao predvodnik u mnogim segmentima koji diktira tempo razvoja tržišta.

 

S obzirom na poslovanje po tržištima valja istaći da je prodaja u Zapadnoj Europi porasla u trećem tromjesečju 19% u odnosu na treće tromjesečje 2005. Taj rast može se uglavnom pripisati većoj prodaji usluga. Srednja i Istočna Europa, Srednji istok i Afrika bilježe ukupan rast prodaje od 24% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U Africi i na Srednjem istoku to je mahom rezultat rasta broja GSM pretplatnika, no prisutna je i povećana potreba za mobilnim širokopojasnim prijenosom. I tržišta Azije te Pacifika bilježe rast prodaje, i to za 38% u odnosu na treće tromjesečje prošle godine. Naročito snažna tržišta u tom dijelu svijeta su Australija, Bangladeš, Kina, Indija, Indonezija i Japan. Prodaja u Sjevernoj Americi, međutim, je u padu. Riječ je o 36% manjem učinku u odnosu na treće tromjesečje u 2005. Jednako tako pala je i prodaja u Latinskoj Americi, i to za 18% u usporedbi s prošlogodišnjim trećim tromjesečjem.

Izgledi

Globalno telekomunikacijsko tržište i dalje pokazuje velik potencijal za rast. Ericsson je dobro pozicioniran u ključnim segmentima te svoj portfelj nastavlja kreirati prema područjima koja pokazuju najveće mogućnosti za poslovni rast. Ovo je razdoblje u kojemu je Ericsson u zamahu pa je korporacija već najavila da će upravo sada kada joj dobro ide nastaviti poboljšavati svoje interne procese i ustroj kako bi se održala na poziciji vodećega svjetskoga dobavljača suvremenih komunikacijskih rješenja i usluga.

 

Kompanijske komunikacije Ericsson Nikola Tesla