Search
Hrvatska
Rezultati poslovanja Dioničkoga društva Ericsson Nikola Tesla u prvom polugodištu 2006. godine 
Daljnji rast poslovnih aktivnosti Ericssona Nikole Tesle

 

Osnovne značajke:

  • Knjižene narudžbe 985,6 milijuna kuna
  • Prihodi od prodaje 617 milijuna kuna 
  • Bruto marža 17,6%, 
  • Operativna dobit  98,7 milijuna kuna
  • Dobit prije oporezivanja 87,2 milijuna kuna 
  • Neto dobit 69,7 milijuna kuna
  • Zarada po dionici 52,8 kuna
  • Povrat od prodaje prije oporezivanja 14,1% 
  • Novčani tok iz poslovnih aktivnosti 77,2 milijuna kuna
Ocjena poslovanja

"Rezultate ostvarene u prvom dijelu ove godine obilježava daljnji rast poslovnih aktivnosti kompanije. Održali smo stabilnu poziciju na našim tržištima, istakli se kao sistemski integrator i učvrstili poslovna partnerstava s kupcima u zemlji i inozemstvu. Unatoč snažnoj konkurenciji i pritisku na cijene, poslovni rast ostvarili smo zahvaljujući kvalitetnom radu svih naših zaposlenika, te ulaganjem u strateške projekte i programe financiranja kupaca." ocijenila je Gordana Kovačević, predsjednica Ericssona Nikole Tesle.

 

U odnosu na prvo polugodište prethodne godine knjižene narudžbe veće su 19%, dok je prodaja porasla 4%. Porast volumena poslovanja rezultat je velikog broja ugovora sklopljenih u Hrvatskoj, na internom Ericssonovu tržištu, Bosni i Hercegovini te na tržištu Zajednice neovisnih država. Posebno treba istaknuti ugovor s bjeloruskim mobilnim operatorom JV MDC Velcomom, potpisan u lipnju ove godine, čija vrijednost premašuje 250 milijuna kuna.

 

Na domaćem tržištu kompanija je ostvarila prihode od prodaje u iznosu od 238,8 milijuna kuna, što predstavlja porast od 18,8% u odnosu na prethodnu godinu. Partnerski odnos s VIPnetom, Tele2, te nastavak suradnje s T-HT-om rezultirao je nizom novih ugovora od kojih su neki od strateške važnosti za kompaniju. Rast poslovanja zabilježen je i u području poslovnih sustava.

 

Dodatno je osnažena pozicija kompanije kroz prodaju znanja na internom Ericssonovom tržištu. Rast poslovnih aktivnosti na području Istraživanja i razvoja te u Globalnom centru za isporuku usluga rezultirao je porastom prihoda od prodaje na 174,9 milijuna kuna, što je porast od čak 31,4% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.


Tradicionalno dobri rezultati ostvareni su i na tržištu Zajednice neovisnih država, gdje je zabilježen rast prodaje od 33,6% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine s ostvarenih 137,3 milijuna kuna, što je bilo moguće uz značajna investiranja u nova radnja mjesta, opremu i razvoj kompetencija.

 

Na ostalim izvoznim tržištima zabilježeno je značajno smanjenje prihoda od prodaje u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Međutim, na temelju novih ugovora koji su potpisani tijekom drugog tromjesečja, očekuje se bolji financijski rezultat do kraja godine i na ovim tržištima.

Pregled financijskih pokazatelja - profitabilnost poslovanja

U skladu s našim očekivanjima, bruto marža niža je u odnosu na prethodnu godinu kao rezultat veće konkurencije, pritiska na cijene ali i ulaganja u sustave novih tehnologija koji se nalaze u probnom radu kod naših kupaca. Dodatni utjecaj na trend smanjenja marži imaju i promjene u proizvodnom programu kompanije tj. udjelu usluga te proizvoda za mobilne i fiksne sustave u ukupnim prihodima od prodaje.


Unatoč smanjenju bruto marži operativna dobit porasla je na 98,7 milijuna kuna. Pozitivan utjecaj na rast operativne dobiti imaju prihodi po osnovi naknade štete za opremu uništenu u požaru u rujnu prošle godine.

 

Rezultat od financijskih aktivnosti je dodatno smanjen kao posljedica manjih prihoda od kamata na depozite te manjeg prinosa na sredstva uložena u investicijske fondove. I dalje visoke negativne tečajne razlike, iako manje u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, utjecale su na gubitak od financijskih aktivnosti.


Sukladno tome dobit prije oporezivanja niža je 1,1% u odnosu na prethodnu godinu te iznosi 87,2 milijuna kuna.


Financijska pozicija kompanije stabilna je i vrlo snažna. Ostvaren je pozitivan novčani tok iz poslovnih aktivnosti u iznosu od 77,2 milijuna kuna, što je prvenstveno rezultat odlične naplate potraživanja od kupaca.

Poslovna situacija na glavnim tržištima

Prva polovica ove godine u Ericssonu Nikoli Tesli odrađena je u skladu s najvišim profesionalnim standardima i sukladno poslovnim očekivanjima o čemu svjedoči situacija na glavnim tržištima kompanije.


Na domaćem tržištu tijekom travnja, svibnja i lipnja 2006. kompanija je potpisala čitav niz ugovora. Posebno mjesto pripada suradnji s Vipnetom, mobilnim operatorom, s kojim je kompanija pokrenula prvu HSDPA (High Speed Downlink Packet Access) mrežu u Hrvatskoj. U suradnji s Ericssonom Nikolom Teslom, Vipnet je iskoračio prema mobilnom širokopojasnom pristupu Internetu te nastavlja evoluciju 3G mreža kao inovativni lider na hrvatskom tržištu.


Potpisan je također i novi strateški ugovor s Tele2, trećim mobilnim operatorom u Hrvatskoj, u području održavanja mreže (Field Operation Service-Managed Services), prvi takav ugovor u Hrvatskoj i prvi ugovor o pružanju usluga održavanja mobilne mreže u ovom dijelu Europe.


Na domaćem tržištu također je osiguran ugovor o isporuci poslovnih sustava i rješenja za grupu Hoteli Sunčani Hvar (Orco Grupa), a uspješno se realiziraju projekti ugovoreni s ministarstvima i tijelima državne uprave.


Na inozemnim tržištima Ericssona Nikole Tesle, konkretno u Bosni i Hercegovini, potpisani su novi važni i veliki ugovori s operatorima BH Tecomom i HT Mobilnim komunikacijama (bivši Eronet). Posebno je važno što se značajni dio najnovijih ugovora s BH Telecomom, najvećim bosansko-hercegovačkim operatorom, odnosi na poslove sistemske integracije. Riječ je o isporuci, implementaciji i integraciji hardvera i softvera, testiranju i puštanju u rad te vođenju projekata za platformu za isporuku i kreiranje usluga (SDP - Service Delivery Platform) i m-commerce platformu (rješenje koje omogućuje naplatu sadržaja i usluga). S istim operatorom u svibnju ove godine potpisan je još čitav niz novih ugovora koji će pridonijeti modernizaciji mobilne mreže BH Telecoma i u potpunosti mu omogućiti da spremno dočeka buduće pristupne tehnologije mobilnih mreža (UMTS/HSDPA) koje omogućavaju veće brzine pristupa i uvođenje novih usluga.


Kompanija je na tržištu BiH potpisala i ugovor s operatorom HT-Mobilne komunikacije o proširenju mobilne mreže, isporuci novih baznih stanica i radio linkova, što će sve zajedno krajnjim korisnicima osigurati dostup još modernijim mobilnim uslugama.


Na izvoznom tržištu Zajednici Neovisnih Država, Ericsson Nikola Tesla je tijekom druga tri mjeseca 2006. nastavio svoju uspješnu prodaju opreme i rješenja za fiksnu i mobilnu telefoniju, te poslovne sustave sa svojim tradicionalnim i novim kupcima. Uz nove ugovore potpisane u Rusiji i Moldaviji kompanija je značajno proširila svoje instalirane baze sustava AXE. Potpisani su i strateški važni ugovori u području poslovnih sustava za kupce u Kazahstanu.


Najznačajniji posao ugovoren je na bjeloruskom tržištu s našim najvećim kupcem, mobilnim operatorom JV MDC Velcom. Ugovor uključuje nadogradnju jezgre GSM sustava, nakon čega će mobilna mreža toga operatora moći uslužiti 3 milijuna krajnjih korisnika. Konkretno, ugovorom je obuhvaćeno uvođenje u rad nove komutacijske, radio i transmisijske opreme, koja će kupcu Ericssona Nikole Tesle omogućiti ponudu širega spektra usluga veće kvalitete. Uz to, novi posao kompanije u Bjelorusiji uključuje i isporuku profesionalnih usluga.

 

Kompanijske komunikacije Ericsson Nikola Tesla