Search
Hrvatska
Iz izvještaja korporacije Ericsson o poslovanju tijekom trećega tromjesečja 2004. 
Kontinuirana profitabilnost
Ericsson je 22. listopada objavio rezultate poslovanja tijekom trećega ovogodišnjega tromjesečja. Iz korporativnoga izvještaja izdvajamo sljedeće:
- Neto prodaja ostvarena tijekom trećega tromjesečja iznosi 3, 5 milijardi eura, tijekom prva tri tromjesečja 2004. Ericsson je ostvario neto prodaju u iznosu od 10,2 milijarde eura
- Prilagođena bruto marža iznosi 47,1%
- Prilagođena operativna marža je 22,7%
- Prilagođena dobit nakon financijskih aktivnosti iznosi 771,5 milijuna eura
- Neto dobit iznosi 529 milijuna eura, a ukupna neto dobit ostvarena tijekom prvih devet mjeseci iznosi 1,4 milijarde eura
- Zarada po dionici iznosi 0,03 eura, a za devet mjeseci je 0.09 eura
Neto prodaja porasla je tijekom tromjesečja za 14% u odnosu na isto razdoblje prošle godine te iznosi 3, 5 milijarde eura. U odnosu na drugo ovogodišnje tromjesečje neto prodaja je nešto niža, a razlog za to Ericsson vidi u tradicionalno nižoj prodaji u ovom dijelu godine te usporavanju ulaganja operatora u daljnji razvoj njihovih mreža. Tečajne razlike su, za razliku od prošle godine, također imale negativan utjecaj na neto prodaju u trećem ovogodišnjem tromjesečju. Knjižene narudžbe narasle su za 3% u odnosu na isto razdoblje prošle godine te iznose 3,2 milijarde eura, ali su u odnosu na drugo tromjesečje ove godine u blagom padu.
Ukupna neto marža iznosi 47,1%, što valja usporediti s 47,8% ostvarenih u prethodnom tromjesečju. Dobit nakon financijskih aktivnosti iznosi 771,5 milijuna eura, što valja usporediti sa 826,6 milijuna eura ostvarenih u drugom tromjesečju. Novčani tok prije financijskih aktivnosti iznosi 573 milijuna eura, dok je u prethodnom tromjesečju ostvareno 473,9 milijuna eura. Općenito, Ericsson je tijekom trećega tromjesečja uspio učvrstiti svoju financijsku poziciju te posjeduje gotovinska sredstva u iznosu od 4,06 milijarde eura.
Komentar predsjednika i generalnoga direktora korporacije Carl-Henrica Svanberga
"Ponosni smo što možemo izvijestiti svjetsku javnost o Ericssonovom profitabilnom poslovanju tijekom trećega tromjesečja ove godine. Ojačali smo vodeću poziciju na svjetskom telekomunikacijskom tržištu uz napredak u poslovanju na našim tržištima širom svijeta i uz rast prodaje u različitim segmentima našega prodajnoga portfelja. Kako bismo postigli daljnje jačanje naše uloge u svjetskim telekomunikacijama nastavit ćemo provoditi strategiju koja podrazumijeva usredotočenost na potrebe krajnjih korisnika. Takva nam je strategija omogućila profitabilno poslovanje, odnosno, odlične poslovne rezultate. Doprinos svakoga Ericssonovoga zaposlenika zadovoljavanju potreba i želja kupaca je važan aspekt našega zajedničkoga nastojanja da dosegnemo poslovnu i operativnu izvrsnost u svojemu djelovanju. Osluškivanje korisničkih potreba ključ je rasta telekomunikacija. Krajnji korisnici žele personalizirane, pouzdane komunikacijske usluge, jednostavne za korištenje, usluge koje uz širokopojasni prijenos i u mobilnom i u fiksnom okruženju osiguravaju maksimalno kvalitetnu i učinkovitu komunikaciju. Konvergirajuće tehnologije omogućuju pružanje različitih komunikacijskih usluga bez obzira na način pristupa vezi. Naša sposobnost da operatorima osiguramo cjelovita komunikacijska rješenja, naprednu komunikacijsku infrastrukturu i mrežnu integraciju, zajedno s kvalitetnim asortimanom SonyEricssonovih mobilnih uređaja, čine nas snažnim predvodnicima u području brzoga paketnoga prijenosa podataka (HSPDA - High Speed Packet Data Access).
Sveobuhvatni proces restrukturiranja osigurao nam je da se usredotočimo na područja s velikim potencijalom za tržišni rast. U ovom trenutku odlično smo pozicionirani za daljnji rast profitabilnoga poslovanja i tržišno vodstvo", iznosi u svom komentaru rezultata Ericssonovoga poslovanja tijekom trećega tromjesečja Carl-Henric Svanberg.
Tržišta
Glasovni i podatkovni promet u porastu je na većini tržišta, a taj trend pripisuje se novim uslugama te uvođenju novih komunikacijskih tehnologija. Rast dobiti zbog prodaje usluga u središtu je pozornosti operatora. Istodobno, priljev novih korisnika komunikacijskih usluga i dalje se nastavlja.
Europa je jedno od najznačajnijih tržišta kada je riječ o implementaciji 3G sustava, ali i unaprjeđivanju GSM sustava. WCDMA radio mreže u Zapadnoj Europi uskoro bi mogle doseći zastupljenost koju imaju GSM mreže. Tržišna dinamika u Rusiji, Srednjoj Europi, Srednjem Istoku i Africi također je veoma visoka uz nekoliko 3G mreža već puštenih u rad i snažan rast broja mobilnih pretplatnika. Azija i Pacifik također su regije sa značajnim porastom broja pretplatnika, mahom mobilnih, a minute razgovora mobilnih pretplatnika u Indiji i Kini dosižu respektabilnu razinu. Japan i dalje predvodi u komercijalnim 3G sustavima i uslugama, a sada je u toj zemlji značajnije prisutan i trend porasta podatkovnoga prometa. Tržište Sjeverne Amerike bilježi nešto sporiji rast, uz porast kvalitete usluga u fokusu operatora i krajnjih korisnika. Latinska Amerika karakteristična je po trendu zajedničkih ulaganja operatora, što također pridonosi rastu poslovanja i povećanju tržišne dinamike, kada je o telekomunikacijama riječ.
Tijekom trećega tromjesečja ove godine u komercijalni rad pušteno je devet WCDMA mreža. Penetracija komunikacijskih usluga u svijetu je 25% uz 1,6 milijardi pretplatnika, od kojih je 1,1 milijardi mobilnih.
Očekivanja
Do kraja godine očekuje se da će se rast prometa nastaviti, ali i da će ulaganja operatora u daljnji razvoj mreža donekle jenjati i vratiti se na uobičajenu razinu. I dalje se mnogo očekuje od prodaje profesionalnih usluga. I očekivanja za prvi dio 2005. u većoj mjeri idu u takvom pravcu. Ericsson će, naravno, i dalje nastojati iskoristi svaku priliku za jačanje svoje pozicije na svjetskom tržištu telekomunikacija.
Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle