Search
Hrvatska
Izašao prvi ovogodišnji broj ETK Revije 
Različitost komunikacijskih potreba potiče razvoj novih komunikacijskih tehnologija

U zadnjih nekoliko godina industrija informacijsko-komunikacijskih tehnologija potvrđuje se kao područje rasta. Broj korisnika ovih usluga je sve veći, a s njim raste i različitost komunikacijskih potreba. Ipak, prevladavajući trendovi su i dalje mobilnost i dostupnost informacija u bilo koje vrijeme i s bilo kojega mjesta. U prvom ovogodišnjem broju Revije govori se o tri značajna segmenta Ericssonovoga portfelja proizvoda i usluga koji podržavaju te suvremene trendove: rješenju za brzi paketni pristup silaznom vezom (HSDPA - High Speed Downlink Packet Access), rješenju koje omogućava "ured" na zaslonu mobilnog telefona nazvanom Ericsson Mobile Organizer (EMO) te uslugama upravljanja mrežom (Managed Services).

 

U sljedećih nekoliko godina očekuje se značajno povećanje paketnog prometa i pretpostavlja se da će on postati dominantni dio 3G prometa u mreži. Tehnologija HSDPA nudi značajno poboljšanje u odnosu na širokopojasni višestruki pristup s kodnom raspodjelom kanala (WCDMA - Wideband Code Division Multiple Access ) u silaznoj vezi. Ovim načinom prijenosa poboljšava se kapacitet sustava i značajno se povećava brzina prijenosa podataka.

 

I komunikacija elektroničkom poštom te aplikacijama za upravljanje osobnim informacijama (PIM - Personal Information Management) ulazi u novu fazu. Stručnjaci predviđaju kako će uskoro ovi načini komuniciranja postati vodeći načini mobilne komunikacije. Uvažavajući ovaj trend Ericsson na tržištu nudi rješenje koje podržava dostup do nekoliko najvažnijih korporativnih komunikacijskih funkcionalnosti s mobilnoga telefona, uz stalnu povezanost s korporativnim informacijsko-komunikacijskim centrom, Ericsson Mobile Organizer (EMO). EMO je potpuno neovisan o tehnologiji mobilne mreže, a može biti personaliziran te nudi podršku na više jezika.

 

Usluge upravljanja mrežom (Managed Services) sve su popularnije među operatorima. Riječ je o praksi izdvajanja upravljanja svakodnevnim aktivnostima nad mrežama i uslugama od operatora prema pružateljima usluga. Glavni motiv operatora s kojim ulaze u izdvajanja ovakvih aktivnosti je smanjenje operativnih troškova. Po svemu sudeći usluge upravljanja mrežom tek će doživjeti svoj puni zamah u godinama koje dolaze.

 

D. Vuković