Search
Hrvatska
Komunikacijska prizma 
Pogodnosti za operatore i krajnje korisnike

I u Hrvatskoj i na svojim izvoznim tržištima Ericsson Nikola Tesla značajnim poslovima gradi imidž lidera u širokopojasnom pristupu.

Ericsson aktivno izgrađuje budućnost konvergirajućih širokopojasnih mreža uz pomoć svoje strategije za ponudu integriranog fiksnog i mobilnog širokopojasnog pristupa (pod komercijalnim nazivom Full Service Broadband), koja se temelji na pogodnostima za krajnje korisnike te na potrebama operatora za smanjenjem rizika i brzom ponudom usluga na tržištu. I Ericsson Nikola Tesla je svoje poslovne aktivnosti uskladio s ovom korporativnom strateškom inicijativom.


Strategija za kombiniranu ponudu fiksnog i mobilnog širokopojasnog pristupa pozicionira Ericsson kao izabranog partnera operatora koji žele svojim korisnicima ponuditi maksimalne pogodnosti: dostup do svake usluge putem bilo kojeg uređaja i s bilo kojeg mjesta. Uz ponudu koja uključuje rješenja vodeća u svijetu poput HSPA i VDSL2, uz IMS, Ericsson ima lidersku ulogu i u ovome području.


Bert Nordberg, izvršni potpredsjednik zadužen za prodaju i marketing u korporaciji Ericsson, kaže: "Kada korisnici dožive mogućnosti koje nudi širokopojasni pristup i shvate vrijednost ovakvih usluga u kući, na poslu i u pokretu, nema više povratka natrag - takve će usluge očekivati bez obzira gdje se nalaze ili koji uređaj koriste. Ovo će značiti istinsku konvergenciju s korisničkog stajališta - bit će moguća bilo koja usluga na bilo koji zaslon i bilo gdje. Te pogodnosti dovest će do masovnog tržišta kombiniranog fiksnog i mobilnog širokopojasnog pristupa."


O ovoj temi Johan Bergendahl, odgovoran za marketing u korporaciji Ericsson kaže: "Treba pronaći najpogodniji način za određenu uslugu. Krajnjeg korisnika ne zanima koja se mreža koristi, već samo da usluga funkcionira. Pripadnici mlađe generacije posebice očekuju širokopojasni pristup gdje god se nalazili."


Kombinirana ponuda fiksnog i mobilnog širokopojasnog pristupa korisnicima će omogućiti atraktivni doživljaj i interaktivnost, uz inovativne usluge i jednostavni pristup istim sadržajima i uslugama s bilo kojeg uređaja. Za operatore i osiguravatelje usluga rezultat će biti porast prihoda i povećana lojalnost korisnika. Uz navedeno, omogućit će se optimizacija mreže i smanjenje ukupnih troškova vlasništva operatorima te smanjenje rizika i vremena potrebnog za izlazak na tržište. Poduzećima iz područja medija i oglašavanja nude se novi izvori prihoda.

Nagrada Ericssonovom EDA rješenju

Tijekom Broadband World Forum 2006, događanja u Parizu, Ericsson je demonstrirao različita rješenja za operatore u području kombinirane ponude fiksnog i mobilnog širokopojasnog pristupa, putem tehnologija poput HSPA, najsuvremenijih EDA (Ethernet DSL Access) rješenja (VDSL2+), IMS, GPON i drugih. Na ovome skupu Ericssonovo EDA rješenje visokih performansi (VDSL2) nagrađeno je kao najbolja pristupna tehnologija u 2006. godini. Nagradu je dodijelio Međunarodni inženjerski konzorcij (International Engineering Consortium  - IEC), a to priznanje potvrđuje vodstvo Ericssonovog EDA rješenja, u više od 100 mreža, najraširenijeg IP-DSLAM rješenja u svijetu.

Važnost razvoja širokopojasnog pristupa u Hrvatskoj

Vlada Republike Hrvatske kao glavni strateški cilj u razdoblju do kraja 2008. godine ističe smanjivanje jaza između Hrvatske i zemalja Europske unije u pogledu stope penetracije širokopojasnih priključaka. Hrvatska je početkom 2005. zaostajala za oko devet postotnih bodova iza prosjeka Europske unije prema navedenome kriteriju. Trenutačna prosječna stopa porasta penetracije širokopojasnih priključaka u Europskoj uniji iznosi oko četiri postotna boda, dok ta stopa u novim zemljama članicama iznosi oko 2 postotna boda godišnje. Do kraja 2008. cilj je da Hrvatska dostigne razinu penetracije širokopojasnih priključaka od najmanje 12%. To znači da Republika Hrvatska u tom razdoblju mora doseći broj od najmanje 500.000 širokopojasnih priključaka.

Ericsson Nikola Tesla u ulozi isporučitelja širokopojasnog pristupa

Na temelju rješenja Ericssona Nikole Tesle, hrvatskim su korisnicima na raspolaganju različite usluge koje omogućuju mobilni i fiksni širokopojasni pristup. Kompanija surađuje s vodećim hrvatskim fiksnim i mobilnim, kao i alternativnim operatorima u ovom području. T-Com je, u suradnji s Ericssonom Nikolom Teslom prvi u Hrvatskoj implementirao ADSL uslugu još 2001. godine. Ericsson Nikola Tesla je T-Comov partner u implementaciji EDA rješenja od 2004. godine, od kada traje kontinuirana suradnja i širenje fiksne širokopojasne mreže T-Coma u sve većem dijelu Hrvatske. Ova suradnja s T-Comom u području novih tehnologija potvrđena je poslovima u području WiMAX-a, tehnologije za bežični pristup fiksnoj širokopojasnoj mreži. Vipnet u suradnji s Ericssonom Nikolom Teslom nudi od kraja travnja ove godine mobilni širokopojasni pristup Internetu preko HSDPA mreže, koji omogućuje pristup Internetu brzinama većim od 1.5 Mbs koje su dosad bile moguće samo u fiksnim mrežama. Vodatel je nedavno počeo pružati Triple Play usluge u partnerstvu s Ericssonom Nikolom Teslom; angažirao ga je za izgradnju svoje cjelokupne infrastrukture i u ponudi TriplePlay usluga u skladu s potrebama hrvatskoga tržišta.


Brojni su drugi primjeri aktivnosti i na tržištima izvan Hrvatske u kojima Ericsson Nikola Tesla ostvaruje svoje poslovne rezultate, a koji su usmjereni prema cilju ostvarenja liderske uloge u širokopojasnom pristupu.

 

S. Marušić