Search
Hrvatska
Održan ETK Menadžment forum 
Rezime učinjenog s fokusom na kraj godine

Pozicioniranje ETK kao sistem integratora i ostvarenje značajnijih poslovnih rezultata u segmentu multimedijskih rješenja i usluga, a posebno onih upravljanja mrežom, te prepoznavanje novih poslovnih prilika za kupce na našim tržištima postaje značajnije nego ikad.

Menadžeri i ključni zaposlenici Ericssona Nikole Tesle okupili su se 9. listopada na trosatnom sastanku na kojemu je dat pregled događanja u zadnjem tromjesečju te su najavljene najvažnije aktivnosti kojima će kompanija ovu poslovnu godinu privesti kraju. Predsjednica kompanije Gordana Kovačević naglasila je kako je u poslovnom okruženju naše kompanije koje obilježava sve oštrija konkurencija, ubrzan razvoj novih tehnologija, pritisak na cijene te sve sofisticiraniji zahtjevi kupaca, za postizanje dobrih rezultata nužno uložiti sve više truda i znanja.

 

Dnevni red sastanka obuhvatio je niz aktualnih tema, o kojima su govorili za njih odgovorni menadžeri i kompanijini stručnjaci, a prva na redu odnosila se na događanja vezana uz djelovanje kompanije u razdoblju nakon prethodnog Foruma: Glavna skupština Društva, Dan dobavljača i partnera, posjet predsjednika RH Stjepana Mesića te generalnoga direktora i predsjednika Ericssona Carla-Henrica Svanberga, dodjela Povelje RH kompaniji za njegovanje baštine Nikole Tesle te Reda Danice Hrvatske s likom Nikole Tesle predsjednici G. Kovačević te susret s kazahstanskim predsjednikom. U tom razdoblju kompanija je potpisala niz strateški značajnih i vrijednih ugovora: s bjeloruskim Velcomom smo potpisali svoj najveći ugovor u ovoj godini, nastavili smo uspješnu suradnju s Vipnetom i T-HT-om, potpisani su i UMTS ugovor i ugovor za isporuku usluga upravljanja mrežom s Tele2, Vodatelu u Hrvatskoj isporučili smo rješenje za TriplePlay, a dobra poslovna suradnja nastavljena je brojnim našim poslovnim kupcima na Hrvatskom tržištu te s kupcima u Bosni i Hercegovini.


Usluge na internom Ericssonovom tržištu kroz prodaju znanja naših stručnjaka najvećim dijelom u Institutu za telekomunikacije i Globalnom centru za isporuku usluga (GSDC), ali i kroz jedinice odgovorne za cjelovita rješenja i usluge, postaju sve veći dio naših poslovnih rezultata. Značajne dodatne odgovornosti koje smo dobili u Institutu kroz proširenje u integracijsko-verifikacijskim uslugama i Cello paketnim platformama te u GSDC-u u gotovo svim postojećim odgovornostima, kao i uz odgovornost primarnoga centra za isporuku mreža veliko je priznanje. Ujedno, to je i velika obveza da radeći u korporacijskim projektima pokažemo profesionalnost, kvalitetu, znanje i troškovnu učinkovitost jer je to osnovni preduvjet da dobivene odgovornosti i zadržimo.


U nastavku je bilo govora o trendovima u suvremenom poslovnom okruženju. Činjenica je da, izuzevši Zajednicu Neovisnih Država, naša kompanija posluje uglavnom na malim tržištima, koja su uz to i prilično zasićena komunikacijskim mogućnostima. Fiksni promet je u padu, a licence za nove tehnologije na nekim našim tržištima još nisu dodijeljene tako da je naše djelovanje time usporeno. Ukratko, poslujemo u okruženju sa sve težim i složenijim uvjetima za realizaciju naših ambicioznih ciljeva. "Upravo zbog toga još jače pozicioniranje ETK kao sistem integratora i ostvarenje značajnijih poslovnih rezultata u segmentu multimedijskih rješenja i usluga, a posebno onih upravljanja mrežom, te prepoznavanje novih poslovnih prilika za kupce na našim tržištima postaje značajnije nego ikad. To zahtijeva puno rada s kupcima, razumijevanje novih poslovnih modela te brzi i stalni razvoj strateških i relevantnih kompetencija. Na te smo segmente snažno usredotočeni i planiramo se još više fokusirati," istakla je predsjednica.


Kada je, pak, o ispunjenju ovogodišnjih ciljeva riječ, svih pet perspektiva - financije, kupci, kompetencije, interna učinkovitost i zaposlenici - kroz koje se prati poslovanje naše kompanije detaljnije su analizirani i pokazuju zadovoljavajući trend i razine postignuća. Jedna od dobrih vijesti objavljenih na Forumu bila je i ona o isplaćenim sredstvima od osiguranja kojima je kompanija namirila štetu nastalu u prošlogodišnjem požaru.


Govoreći o realizaciji kompanijinih ciljeva značajno je napomenuti kako se kompanijina organizacijska struktura prilagođava novim okolnostima poslovanja u cilju postizanja jednostavnosti, jasnije odgovornosti, troškovne i operativne učinkovitosti. Stoga je na Forumu riječi bilo i o značajnim izmjenama u Institutu, razlozima za uspostavljanje BETE (Business Ericsson Test Environment) organizacije te rastu odgovornosti i broja zaposlenika u Globalnom centru za isporuku usluga. Promjene se također odnose na ETK projektnu i procesnu organizaciju. Neki od kompanijskih programa koji su ispunili zadaće su zatvoreni, a novi će se otvarati prema potrebi. Uspostavljen je i novi koncept ETK projekata i programa koji su podijeljeni u tri osnovne skupine: operativni programi koji su usmjereni na postizanje operativne izvrsnosti, business programi koji su usmjereni na pojedine kupce, segmente kompanijinoga portfelja, tržišta i sl. te strateški programi. Objavljeno je da je definiran novi strateški Marketing & Inovation Program, s ciljem da se još snažnije pozicioniramo na tržištima u novim segmentima.

 

Bila je to također prilika da se prezentiraju postignuća i planovi važnog kompanijinog programa - Managed Services. Potpisani ugovori s našim značajnim kupcima i partnerima Tele2 i INA-om te do sada postignute uštede na ETK internom Managed Services projektu najbolje govore sami za sebe.

"Potreba za razvojem i prilagodbom organizacije je stalna i to je prirodan proces. Međutim, organizaciju činite svi vi i ostali kolege i kolegice iz ETK, a organizacije i projekti mogu biti uspješni onoliko koliko su uspješni ljudi koji ih vode i koji u njima rade," posebno je naglasila predsjednica.

 

U drugom dijelu sastanka ETK menadžera uslijedila je najava Dijaloga, tradicionalne Ericssonove interne ankete kojom se nastoje otkriti načini i područja unaprjeđenja rada, te je govora bilo o daljnjim prilagodbama kompanijine strategije.


"U skladu sa zaključcima s Ericssonove Globalne menadžment konferencije započeli smo novi krug ETK strateškog procesa za razdoblje 2007.- 2009. već u lipnju. U taj proces je uključen veći broj naših menadžera i stručnjaka koji kontinuirano i aktivno rade na prilagođavanju kompanijine strategije novim uvjetima poslovanja, slijedeći za to jasno definirane procese.To je nastavak sada već ustaljenog pristupa razvoju i implementaciji ETK strategije, a u ovom trenutku  završili smo analizu svih naših najznačajnijih tržišta i kupaca," rekla je Gordana Kovačević.


Sastanak je završio dodjelom nagrade Najbolji zaposlenik tromjesečja. Pobjednik natječaja u drugom tromjesečju je Stjepan Lučić. Predsjednica kompanije je zaključila Forum zahvalivši svima na dosadašnjim rezultatima i trudu te zaželjevši svojim kolegama mnogo uspjeha u realizaciji postojećih ugovora te sreće u dobivanju novih kvalitetnih ugovora u mjesecima koji su pred nama.

 

J. Lončar