Search
Hrvatska
Povodom nadolazećih blagdana 
Moji izazovi

Iza nas je još jedna u nizu godina u kojoj naša kompanija postiže vrlo dobre poslovne rezultate. Kako su oni neosporno vezani uz zalaganje zaposlenika, zanimala nas je njihova ocjena koji su im bili najveći poslovni izazovi koji su im obilježili 2006. godinu.

Kolegice i kolege pomažu pretvoriti izazove u uspjehe

Ova je godina za mene bila ispunjena izazovima budući da mi je povjereno vođenje jedinice odgovorne za multimedijalne proizvode u Institutu za telekomunikacije te sam postao članom menadžment tima Instituta. Dakle, 2006.-u je odredila serija promjena. Početak godine bio je u znaku transfera u DMMP području prema ETK i uspostavljanja organizacijske jedinice koja će nositi tu odgovornost. Kasnije tijekom godine odlučeno je da se veći dio istih poslova preseli u Ericsson u Indiju te je sada trebalo kvalitetno i brzo pomoći kolegama iz Indije da preuzmu te odgovornosti. U isto vrijeme, bez obzira na promjene, naši kupci su očekivali uspješno i kvalitetno realiziranje razvojnih projekata, a paralelno s ovim projektima odvijala se i interna reorganizacija našega Instituta te preuzimanje novih odgovornosti u drugim područjima. Posla je bilo i još uvijek ima preko glave, no to je dobar znak da su naše kompetencije i sposobnosti cijenjene u Ericssonu. Međutim, kada se osvrnem unatrag moram napomenuti kako je uz podršku kompetentnih, savjesnih i predanih kolega iz mojega radnoga okruženja zapravo bilo vrlo lako sve izazove pretvoriti u uspjehe.


Neven Bandalović, Institut za telekomunikacije

Ravnoteža profesionalnih i privatnih zadaća

Od kolovoza ove godine predvodim jedan odjel u području signalizacije u ETK Institutu koji broji dvadesetak ljudi. Izazovi koji idu ruku pod ruku s ovom odgovornosti su brojni. Međutim, najveći ovogodišnji izazov za mene je bilo nastojanje da svoje poslovne zadaće uskladim s privatnim obvezama. Stoga je efikasna organizacija vremena bio moj ovogodišnji prioritet. Dobro sam "isplivala" iz toga veoma zahtjevnoga zadatka. Istina, znala sam se upitati: Što to meni sve ovo treba? No, na sreću dan ipak ima 24 sata koja sam ja nastojala što učinkovitije iskoristiti.


Marijana Raos Jukić, Institut za telekomunikacije

Brza prilagodba ključ je uspjeha

Uz novu ovogodišnju organizaciju Instituta koja se temelji na procesima, odgovornostima i ciljevima usmjerenima na ostvarivanje poslovne izvrsnosti odjel za Istraživanje kojega predvodim našao se pred izazovom brzoga redefiniranja prioriteta i usmjerenja: Naše su aktivnosti prethodno bile više vezane uz tematiku kojom se bavila globalna Ericssonova istraživačka organizacija, no novi ustroj Instituta nametnuo je potrebu da se usredotočimo na ona područja za koje je odgovorna istraživačko-razvojna organizacija u Hrvatskoj. Zbog toga je jedna od prvih zadaća koje smo se prihvatili nakon uspostavljanja nove organizacije bila nova lista tema za naš Ljetni kamp. Uspjeli smo to uskladiti s kolegama s Fakulteta elektrotehnike i računarstva, a trud se isplatio budući da će nam spoznaje ostvarene u sklopu kampa biti od velike koristi u budućem radu. Zbog ovih pozitivnih iskustava nastavit ćemo i dalje djelovati u skladu s trendovima i načelima koji su trenutačno na snazi u kompaniji.


Saša Dešić, Institut za telekomunikacije

Novi poslovi na području sistemske integracije

Ovu, 2006. godinu, za mene će obilježiti i početak intenzivnijeg rada u organizacijskoj jedinici Sistemska integracija. Zajedno s timom radim na izradi ponuda za sistemsku integraciju u području poslovnih sustava. Kao Bid Manager posebno brinem o usklađenosti naših ponuda s novim komercijalnim  zahtjevima Europske unije, točnije rečeno, Svjetske banke. To je za mene novo područje, jer sam se najveći dio svog radnog vijeka bavila sustavom AXE, dakle, fiksnom telefonijom. Novi poslovi i stalna nadogradnja postojećeg znanja postali su moja svakodnevnica.


Još je jedan, za mene važan događaj obilježio 2006. godinu, a to je vjenčanje mog sina djevojkom iz Brazila gdje trenutačno i boravi. Od trojice mojih sinova, eto, on je prvi osnovao svoju obitelj.


Gordana Janković-Ramljak, Sistemska integracija i e-sustavi

Godina za pamćenje

Kao Project Manager za Vipnet, početkom ove godine preuzeo sam i vođenje mobile IMS projekta za Mobilkom Austria grupu. Ugovor se realizira u Zagrebu a hosting IMS rješenje uvodimo za 4 operatora u 4 različite zemlje i to Austriju, Sloveniju, Hrvatsku i Bugarsku. To je doista tehnološki kompleksan i organizacijski izazovan projekt, tim više jer smo medu prvima unutar Ericssona krenuli u njegovu realizaciju. Na projektu je angažirano više desetaka stručnjaka iz ETK i korporacije Ericsson. Mogu slobodno reći da je to najveći projekt u mojoj karijeri pa mi je čast, ali i posebna odgovornost što sam odgovoran za njegovu realizaciju. Cilj nam je do kraja godine postići djelomično preuzimanje sustava od strane kupca a planova za nastavak projekta u sljedećoj godini ne nedostaje.


Drugi, za mene vrlo značajan događaj po kojem će ova godina ostati za pamćenje jest što sam postao jedan od dvadesetak prosuditelja za Ericssonov interni Customer Project Manager Career Guide certifikacijski program. Ove godine bio sam uključen u dvije certifikacije Project Managera u našim lokalnim kompanijama, i to u Indiji i Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Osim upoznavanja drugih, nama ponekad egzotičnih kultura i zemalja, ovaj posao ima i jednu veliku prednost, a to je učenje kroz interakciju s Project Managerima koji rade u drugačijim poslovnim i tržišnim okruženjima, s kupcima čija su poslovna pravila i navike ponekad, u najmanju ruku, interesantne.


Dean Dech, Marketing, rješenja za kupce i podrška prodaji

Više na putu nego kod kuće

Radim u Uslugama, u području poslovnih sustava i bavim se sistemskim testiranjem različitih produkata. Ove godine u fokusu je bio MX-One. Kako su i u području poslovnih sustava promjene česte, stalno nadograđujem ranije stečeno znanje i to paralelno uz praksu. Nerijetko pišemo i dokumentaciju.


Testiranja najčešće obavljamo u Švedskoj, a odlazimo i kupcima u Rusiju i Bjelorusiju. Putovanja su česta pa sam više na putu nego kod kuće.
Postoje naznake da ćemo iduće godine iz Ericssona Nikole Tesle obavljati poslove testiranja i za Ericsson.


Mladen Dajević, Usluge

Novi član tima KAM-a CIS

Tijekom šest godina, koliko radim u ETK, do početka 2006. radio sam u Marketingu, rješenjima za kupce i podršku prodaji, a usko sam bio vezan uz komunikacijska rješenja na području fiksne telefonije za kupce u Rusiji. S tehničkog aspekta dobro sam upoznao mrežu i potrebe kupaca, ali prodaja je potpuno druga vrsta posla.


Rekao bih da je moj novi posao u KAM-u CIS zanimljiv i dinamičan. Radim u novom okruženju, iako poznajem članove našeg izvoznog tima zbog dosadašnje suradnje, a često sam i u kontaktu s kupcima. Puno toga moram naučiti jer je riječ o razumijevanju potreba i mogućnosti kupaca, komercijalno-tehničkoj pripremi ponuda, pregovaranju o uvjetima isporuke i cijenama pa sve do ugovaranja. Moj novi posao vezan je uz česta putovanja u Rusiju, što očigledno govori da sam odmah "bačen u vatru". Učim i vještine savladavam u hodu, a kako izgleda, prvi koraci i nisu tako loši. Ipak osjećam veliki pritisak zbog odgovornosti hoću li posao uspješno obaviti.


Želja mi je da u nadolazećoj godini u Rusiji napravimo jači prodor na području širokopojasnog i uskopojasnog dostupa kao temelj razvoja daljnjih poslova.


Tomislav Maljevac, KAM CIS

Novi posao otvara nove mogućnosti

I u svojim dosadašnjim poslovima u Marketingu, rješenjima za kupce i podršku prodaji te Sistemskoj integraciji, usko sam surađivao s KAM-om T-HT, a od svibnja ove godine i formalno sam prešao u tu organizacijsku jedinicu. Novi posao je zahtjevan, ali i izazovan jer otvara nove šanse. Prilagođavam se novim odgovornostima jer sam odgovoran za cjelokupni rezultat, a tu nema isprike.
Naš kupac je zahtjevan, često sam s njima u kontaktu kao i svi ostali u KAM-u T-HT, tako da ima manje vremena za međusobno neformalno druženje. Iako ima još dosta vještina koje trebam savladati, nadam se da ću u godini koja je pred nama doprinijeti jednako kao i drugi kolege u KAM-u T-HT.


Stjepan Cerovečki, KAM T-HT

Dvije najvažnije riječi: inovativnost i kvaliteta

Kao član KAM-a Vipnet mogu iz višegodišnjeg iskustva reći da Vipnet kao prvi privatni operator mobilne telefonije u Hrvatskoj, koji svoje usluge doslovno prilagođava individualnim potrebama svakog korisnika, najčešće  naglašava dvije riječi: - inovativnost i kvaliteta. Takva poslovna politika kupca je za sve nas stalni izazov. Vipnet svojim korisnicima želi pružiti najviše,  a to znači da korisnik mora biti u najkraćem roku poslužen adekvatnom uslugom i posebno adekvatnom propusnošću, jer ga takav pristup izdvaja od konkurenata.


To podrazumijeva i stalnu prilagodbu novim, suvremenim  komunikacijskim rješenjima koja sukcesivno omogućavaju da se u istoj jedinici vremena primaju i šalju sve veće količine podataka. Stoga je Vipnet  u svoju GSM mrežu još početkom 2004. godine prvi u Hrvatskoj uveo EDGE rješenje koje je znatno povećalo propusnost u usporedbi sa GSM-om, u siječnju 2005. godine uveo je  prvi u mrežu UMTS, a ove godine opet je prvi s nadogradnjom UMTS-a s HSDPA funkcionalnošću, koja omogućava korisniku  nesmetan pristup internetu, brzinama većim i od 1,5Mb/s.


Iz ovog proizlazi da mi kao KAM organizacija moramo biti stalno dinamički dobro prilagođeni, djelovati u suradnji s našim kolegama iz podrške kupcu vrlo hitro i kvalitetno, kako bi Vipnet zadovoljio svoje strateške ciljeve.


Kada se završe zajednička  testiranja Vipnetove mreže, učinjena zajedno sa stručnjacima iz Ericssonove globalne podrške, a organizirana u duhu dobre tehničke suradnje, izuzetno nam je drago čuti da su rezultati mjerenja u živoj Vipnetovoj mreži na razini onih koje Ericsson postiže u idealnim laboratorijskim uvjetima. Za nas to znači da smo dobro obavili svoj posao.


Krešimir Golub, KAM Vipnet

D. Kovačević