Search
Hrvatska
ETK jedinica za Marketing, rješenja kupcima i podršku prodaji u 2006. 
Dinamika zajamčena, znanje prioritetno

Kao društveno odgovorni poduzetnik Ericsson Nikola Tesla prilagođava se novim trendovima u industriji kako bi osigurao kontinuirano dobre poslovne rezultate te ustrajno gradi imidž isporučitelja kvalitetnih komunikacijskih rješenja.


U svoj tradicionalni imidž isporučitelja telekomunikacijskih rješenja naša kompanija unosi novosti nužno se usklađujući s novim industrijskim kretanjima i korporativnom strategijom. Kod toga je jedan od jurišnika na prvoj liniji borbe za osnaženi kompanijin imidž jedinica za Marketing, rješenja kupcima i podršku prodaji. O tomu razgovaramo s njenim direktorom, Hrvojem Benčićem.

 

- ETK se u zadnjim godinama repozicionira kao snažna kompanija znanja i sistem integrator. Koja je uloga jedinice za Marketing, rješenja kupcima i podršku prodaji u tom procesu?


- U današnje vrijeme u telekomunikacijskoj industriji prisutna je usredotočenost na fleksibilne arhitekture te otvorene platforme. Sistemska integracija slijedom toga trenda postaje svakodnevni način rada u svim segmentima telekomunikacijskih mreža. Telekomunikacijski operatori na našim tržištima djeluju u okruženju vrlo visoke konkurentnosti. Pri ponudi telekomunikacijskih usluga stoga znanja i resursi u području sistemske integracije postaju veoma značajni činitelj diferencijacije u nastojanjima da održimo dobre partnerske odnose s našim dosadašnjim kupcima te da uspostavimo nova partnerstva. S tim u vezi danas svako telekomunikacijsko rješenje nosi svoje posebnosti vezane uz specifične potrebe kupaca koje se moraju razumjeti daleko prije faze implementacije. Važno je također naglasiti i da se tijekom implementacije i eksploatacije sustava on mora dalje unaprjeđivati i neprestano optimirati. Zbog toga tradicionalne granice između telekomunikacijske infrastrukture i pratećih usluga danas postaju sve manje vidljive i važne, a međusobne isprepletenost i komplementarnost ovih dvaju područja dobivaju na značaju. Jedinica za marketing, rješenja kupcima i podršku prodaji u Ericssonu Nikoli Tesli i dalje ostaje vezana uz naše kupce, istodobno ih prateći, ali i vodeći prema novim tehnologijama i poslovnim modelima s ciljem uspješne poslovne koegzistencije.

 

- Koji su najznačajniji ovogodišnji poslovi koje je odradila ta jedinica?


- Vrlo je teško, a ponekad i nepravedno uspoređivati pojedine projekte. Stoga je kriterije za njihovo ocjenjivanje gotovo nemoguće koncizno definirati. Općenito gledano, projekti se mogu podijeliti u dvije skupine: kapitalno-investicijske i inovativno-napredne prirode. Kapitalno investicijski najviše pridonose sadašnjim uspješnim kompanijinim rezultatima, dok su inovativno-napredni projekti zalog kompanijine budućnosti. Osobno sam izrazito zadovoljan time što smo ove godine odradili veliki broj projekata iz obje skupine. Radili smo ne samo za kupce na izvoznim tržištima na kojima je prisutna naša kompanija, nego i za Ericssonove kupce u tržišnoj jedinici Srednja Europa, pa i šire. U tom smislu smo samostalno, ili u uskoj suradnji s kolegama iz drugih organizacijskih jedinica u kompaniji uspješno radili na nizu najsuvremenijih telekomunikacijskih rješenja za mobilne i fiksne operatore, poput rješenja utemeljenih na tehnologijama HSDPA ili Triple Play.

 

- Kakav ugled u regiji uživa Ericsson Nikola Tesla kao isporučitelj cjelovitih komunikacijskih rješenja i što je u ovoj godini učinjeno kako bi se on učvrstio?


- ETK sigurno spada među najistaknutije domaće kompanije koje se bave isporukom cjelovitih komunikacijskih rješenja. Međutim, tržište i dinamično poslovno okruženje u kojemu djelujemo postaju sve zahtjevniji i konkurentniji. Stremljenje poslovnoj izvrsnosti stoga predstavlja imperativ, a nju možemo postići samo dobro razrađenom korporativnom i kompanijskom strategijom. Uspješna svakodnevna provedba te strategije možda je još i važnija, a zadatak svakoga od nas, zaposlenika Ericssonu Nikoli Tesli je da se trudimo to osigurati.

 

- Koji profil ljudi jedinica trenutačno zapošljava? Kakvu internu organizacijsku kulturu njegujete?


- Jedinica za marketing, rješenja kupcima i podršku prodaji ima otprilike 120 zaposlenika. Gotovo svi su visoko obrazovani i gotovo isključivo se radi o kolegicama i kolegama koji su završili Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu. Dakle, riječ je o snažnom timu koji ima kvalitetne tehnološke, ali i poslovne kompetencije. Tako u našoj organizacijskoj jedinici možete susresti izvrsne tehnološke eksperte, ali i visokokvalitetne voditelje kompleksnih projekata ili marketinške stručnjake. Mnogi od naših zaposlenika su polaznici tehničkih ili poslovnih poslijediplomskih studija, a mnogi od njih su istaknuti članovi strukovnih udruženja, poput hrvatskoga ogranka međunarodne Udruge za projekt menadžment. Sve to daje na znanje našu usmjerenost na organizacijsku kulturu koja u prvi plan stavlja konstantno učenje i unaprjeđivanje, koje uz visoku razinu kolegijalnosti i otvorenosti predstavlja preduvjet za visoku motiviranost, inovativnost i djelotvornost. Svi koji se prepoznaju u navedenim svojstvima uvijek su dobro došli pokucati na naša vrata.

 

- S kakvim izazovima ili novim trendovima se jedinica u svojim aktivnostima susretala tijekom ove godine ?


- Izazovi i novi trendovi u sektoru visokih tehnologija ocrtavaju naše stalno poslovno okruženje. Međutim, u našoj organizacijskoj jedinici bitan je iskorak prema aktivnijem sudjelovanju u kreiranju poslovnih modela koji će naša rješenja još čvršće tehnološki pozicionirati na tržištu. Ovo je vrlo kompleksno područje koje zahtijeva vrlo dobro razumijevanje stvarne situacije naših kupaca, stvarnih mogućnosti tehnologija koje nudimo te poslovnih procesa unutar naše kompanije i korporacije Ericsson.

 

- Kakvi su okvirni planovi za iduću godinu?


- Planovi Jedinice za marketing, rješenja kupcima i podršku prodaji za sljedeću godinu se usklađuju s kompanijinim ciljevima i planovima. U tom smislu realizacija ETK strateških odrednica na razini naše organizacijske jedinice predstavlja apsolutni prioritet. Uz usredotočenost na zadovoljavanje komunikacijskih potreba kupaca, ta jedinica u svom djelokrugu rada treba nastaviti igrati značajnu ulogu u tržišnoj jedinici Srednja Europa te ojačati suradnju s novoformiranim poslovnim jedinicama u korporaciji Ericsson.

 

J. Lončar