Search
Hrvatska
Dan dobavljača i partnera Ericssona Nikole Tesle 
Jačanje konkurentosti

Već tradicionalni, šesti Dan dobavljača i partnera Ericssona Nikole Tesle održao se 29. svibnja 2012. godine, u kompanijskim prostorima. Događanje je okupilo sve ključne kompanijske dobavljače i partnere. Ove godine tema je bila jačanje konkurentnosti te aktivnosti koje poduzimamo da bismo se što brže prilagodili tržišnim prilikama i izazovima te regulatornim promjenama vezanim uz ulazak Hrvatske u EU. Velikom broju okupljenih dobrodošlicu je poželio moderator događanja Zoran Zorić, rukovoditelj Strateške nabave u Ericssonu Nikola Tesli.


Prvi je izlagao Rafal Rybkowski, direktor Financija na temu „Učinkovitost uvijek pobjeđuje“. Uz kratko predstavljanje globalnih trendova u kojima dominira podatkovni promet putem mobilnih uređaja i sve veći broj povezanih uređaja predstavio je solidne kompanijske rezultate u 2011. godini. Istaknuo je važnu ulogu partnerstva, učinkovitosti, uvjeta poslovanja i b2b odnosa koji su neke od ključnih pretpostavki za kompanijsko poslovanje. Stoga je pozvao dobavljače i partnere na proaktivnost i kvalitetnu suradnju usmjerenu ka zajedničkom rastu poslovanja i dobrim financijskim rezultatima.


Ivan Lupić, odgovoran za komunikacijske usluge u Ericssonu Nikoli Tesli govorio je na temu „Konkurentnost u ICT industriji“. Barijere za ulazak u ovu industriju sve su manje što znači ulazak sve većeg broja igrača i sve veću konkurenciju te nesigurnost položaja u industriji. Ova industrija ostvaruje čak 1000 milijardi dolara godišnje, od kojih oko 70 posto prihoduju glasovne usluge i poručivanje. Javlja se niz tvrtki koje nude alternativne, djelomično besplatne usluge u ovom segmentu koje dovode do smanjenja prihoda klasičnih operatora. Vidljiv je porast podatkovnog prometa putem mobilnih uređaja uz golem broj povezanih uređaja (trenutačno oko 15 milijardi) koji nezaustavljivo raste. Prijenos raznih sadržaja (posebice video) dovodi do problema kapaciteta u mobilnim mrežama, a cijena usluga pada. Iz tih se razloga operatori odlučuju na različite uštede, od partnerstva u nabavi, outsourcinga mreža do njihovog dijeljenja. U ovom zahtjevnom okruženju naš je cilj imati najbolje proizvode i usluge u industriji, povećati broj usluga koje operatori nude svojim kupcima i na taj način pomoći i njihov rast i profitabilnost, a u svemu tome nam mogu pomoći naši partneri i dobavljači.


Zoran Zorić izlagao je na temu „Kriteriji procjene, odabira i praćenja učinkovitosti dobavljača kao sredstvo jačanja konkurentnosti“. Predstavio je sveobuhvatne postupke koji se provode prema dobavljačima i partnerima kompanije. Početni odabir dobavljača temelji se na zahtjevnim kriterijima, od referenci, boniteta do visokih etičkih standarda u poslovanju. Naravno, ključni su komercijalni uvjeti poput cijena, ukupnog troška vlasništva (Total Cost of Ownership – TCO), uvjeta plaćanja, rokova isporuke, kvalitete, ugovornih penala i drugih uvjeta. No, status preferiranog dobavljača valja njegovati jer se kontinuirano prati njihova učinkovitost uz česte samoprocjene i audite. Istaknuo je da je vrlo važna komunikacija kompanije i dobavljača, a u 2012. će doći do niza noviteta koji proizlaze iz zakonodavnog okvira. Tako se pruža i mogućnost financiranja dobavljača u pojedinim projektima od zajedničkog interesa, kao i uvođenje e-faktura. Dakle, otvara se niz mogućnosti koje mogu olakšati suradnju i stoga je važno da naša kompanija i njezini dobavljači i partneri ulože potrebne napore kako bismo ih realizirali na obostrano zadovoljstvo i efikasnije poslovali.


Zorica Kučić Vitaljić, savjetnica u Udruzi hrvatskih izvoznika s dugogodišnjim carinskim iskustvom te aktivna sudionica u pregovorima vezanim uz Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju (SSP) te Srednjoeuropski ugovor o slobodnoj trgovini – CEFTA govorila je na temu „Hrvatska - EU - CEFTA: Carinske prilagodbe“. Ulazak u Europsku uniju nosi mnoge prilagodbe i poduzeća moraju biti dobro upoznata s njima kako bi mogla iskoristiti prednosti ovih promjena, a prilagoditi poslovanje u segmentima gdje je potrebno. Uz niz konkretnih podataka skup je uputila i na korisne internetske izvore jer tema je vrlo opsežna i zahtijeva značajno posvećivanje pažnje.

 

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle