Search
Hrvatska
Klub izvoznika u Ericssonu Nikoli Tesli 
Kakve olakšice za istraživanje i razvoj trebaju izvoznici

Izvoz znanja, ponajprije onog stvorenog u visokotehnološkoj industriji kroz razvojno istraživačke i druge inovacijske aktivnosti te kako ga u Hrvatskoj povećati i strateški podržati - tema je nedvojbeno zanimljiva i važna u aktualnom trenutku hrvatskog gospodarstva i društva u cjelini.

 

Članovi Liderovog Kluba izvoznika na svom su skupu u Ericssonu Nikoli Tesli pokušali odgovoriti na pitanja vezana uz modele potpora razvojno istraživačkih i inovacijskih aktivnosti primjenom kojih bi Hrvatska u ovom području uhvatila korak s razvijenom Europom. Cilj je potaknuti domaće razvojno istraživačke i inovacijske potencijale kako bismo time doprinijeli konkurentnosti našeg gospodarstva, otvaranju novih radnih mjesta i povećanom izvozu proizvoda, rješenja i usluga visoke dodane vrijednosti.

 

Premda izvoz još ni jednom nije bio tema niti jedne sjednice Vlade, ocjena izvozne klime u Liderovu klubu izvoznika podignuta je zaslugom ministra Linića koji učestalo ističe važnost izvoza, predsjednika Josipovića koji je počeo spominjati ovu važnu temu te ministra Mimice koji se angažirao oko CEFTA-e, službeni je stav Liderovog Kluba izvoznika. Usprkos tome Miodrag Šajatović, glavni urednik Lidera, otvarajući 4. Liderov Klub izvoznika na temu 'Kakve olakšice za istraživanje i razvoj trebaju izvoznici', istaknuo je kako će izvoz kad-tad postati prioritet, no da Vlada u prvih šest mjeseci još ništa u tom smislu nije učinila.


Manuela Tašler, zamjenica glavnog urednika Lidera, prezentirala je statističke podatke o izvozu i uvozu, te istaknula kako je Hrvatsku od još većeg pada standarda spasio izvoz, ne monetarnog, već obiteljskog zlata građana.


Saša Zelenika, pomoćnik ministra za znanost i tehnologiju, napomenuo je kako su startne pozicije dosta loše te da će trebati vremena dok se stvari ne pokrenu u drugom smjeru. Hrvatska, rekao je, ima puno strukturnih problema koji ne olakšavaju stvar.


- Trenutno smo na 76. mjestu po konkurentnosti od 140 zemalja, a po inovativnosti na 30. mjestu od 34 zemlje. Imamo sedam patenata na milijun stanovnika dok je prosjek u EU 27 čak 116 - nabrojio je Zelenika, zaključivši kako će za promjenu situacije uistinu trebati strpljenja.


Gordana Kovačević, predsjednica Ericssona Nikole Tesle, kompanije domaćina ovog Kluba izvoznika, istaknula je kako je zabrinjavajuće da je udio visokotehnološkog proizvoda u hrvatskom industrijskom izvozu jedva četiri posto.


„Hrvatska se nije strateški opredijelila za industrije koje imaju potencijal za razvoj, a među njima je sigurno ICT industrija, jer sve zemlje koje su visoko konkurentne imaju razvijenu upravo tu industriju“,  rekla je Gordana Kovačević zaključivši kako u Hrvatskoj postoji deklarativna svijest da se treba konkretno strateški odrediti, ali za podizanje konkurentnosti potrebne su konkretne mjere, od rasterećenja cijena rada do povećavanja ulaganja za razvojno istraživačke aktivnosti koje u Hrvatskoj iznose samo 0,7 posto BDP-a.

 

U nastavku svog izlaganja G. Kovačević je prokomentirala model poticaja razvojno istraživačkih aktivnosti koji je Kompanija Ericsson Nikola Tesla predložila na razmatranje resornom ministarstvu. Ovaj bi model promijenio klimu poticanja navedenih aktivnosti te osigurao novi investicijski zamah i pozicioniranje navedenih aktivnosti kao konkurentnog izvoznog proizvoda visoke dodane vrijednosti. Na upit M. Šajatovića, vezan uz stav ministarstva o navedenom modelu, prof. Zelenika se pozitivno očitovao o ovom prijedlogu. MZOS intenzivno radi na novim elementima ovog modela te će inicirati međudjelovanje resornih ministarstava s namjerom da se ubrza postupak donošenja kvalitetnijeg modela

 

Kao domaćin skupa, G. Kovačević je u kratkoj prezentaciji upoznala sudionike s glavnim aktivnostima, tržištima i kupcima, izvoznim aktivnostima, razvojno istraživačkom i inovacijskom potencijalu, suradnji sa sveučilištima i znanstvenim institutima, te konkretnim ICT projektima realiziranim u Ericssonu Nikoli Tesli. 

 

Nakon službenog dijela brojni izvoznici i novinari sa zanimanjem su razgledali radne prostore Ericssona Nikole Tesle te se dodatno informirali o novim izvoznim razvojno istraživačkim aktivnostima ovog najvećeg hrvatskog izvoznika znanja.

 

Kompanijske komunikacije Ericsson Nikola Tesla