Search
Hrvatska
Trendovi u sektoru tehnologije, medija i telekomunikacija u 2012. 
Konferencija Trendovi u tehnologiji, medijima i telekomunikacijama u 2012. - okrugli stol
Konvergencija u industriji

Zagrebački ured Deloittea, u partnerstvu s poslovnim tjednikom Lider održao je 17. siječnja konferenciju Trendovi u tehnologiji, medijima i telekomunikacijama u 2012. Na konferenciji je predstavljeno Deloitteovo globalno istraživanje o trendovima u telekomunikacijama, medijima i tehnologiji koji nas očekuju u ovoj godini, a zapaženu prezentaciju na tu temu održao je Dejan Ljuština, direktor u Odjelu za poslovno savjetovanje u Deloitteu. Zagreb se time pridružio globalnoj mreži gradova u kojima je istodobno prezentirano Deloitteovo istraživanje.

 

Deloitte predviđa da će globalna prodaja potrošačke elektronike rasti unatoč slabim gospodarskim najavama za 2012. godinu jer ju potrošači percipiraju kao vrlo dobar omjer vrijednosti i cijene. Near Field Communication tehnologija koja omogućuje brzu razmjenu podataka na kratkoj udaljenosti bežičnim putem, doživjet će daljnji rast te se očekuje da će dostići brojku od 200 miliona korisnika do kraja godine.

 

Tablet uređaji će u 2012. nastaviti svoje snažno širenje, kako na globalnom tržištu tako i u našoj regiji, a u ovoj godini skoro 5 posto ukupno prodanih tablet računala kupit će privatni korisnici koji već posjeduju tablet računalo. Do kraja ove godine u svijetu će biti 500 milijuna pametnih telefona maloprodajne cijene do 100 dolara koji će podržavati osnovne funkcije i imati smanjene podatkovne mogućnosti, No, zbog pada cijena komponenti, ti će se uređaji brzo usavršavati jer će s vremenom moći sadržavati napredniju tehnologiju za istu cijenu.


Upravljanje velikom količinom podataka postat će veliki globalni izazov. Do kraja 2012. očekuje se da će više od 90 posto kompanija s Fortune500 liste pokrenuti inicijative upravljanja velikom količinom podataka. Deloitte predviđa i da će se mobilni uređaji sve više koristiti za gledanje snimljenih TV sadržaja na putovanju ili u javnom gradskom prijevozu. Također se predviđa da će većina korisnika koristiti bežične veze kratkog dometa sve više za prijenos podataka pa će u 2012. oko jedan posto podataka biti preneseno direktno između uređaja. S obzirom na kapacitete fiksnih mreža Deloitte predviđa kraj neograničenog prijenosa podataka i limit na 100 do 250 GB što bi trebalo zadovoljiti 99% korisnika. U 2012. godini oglašivači će još veći interes posvetiti neuromarketingu koji prati aktivnost mozga prigodom izloženosti propagandnih poruka, a s ciljem kreiranja uspješnih kampanja.

 

Okrugli stol o budućem razvoju TMT sektora (sektora tehnologije, medija i telekomunikacija) u Hrvatskoj i regiji te ključnim problemima s kojima se taj sektor susreće okupio je ključne ljude ove industrije. Sudionici su bili mr. sc. Gordana Kovačević, predsjednica Ericssona Nikole Tesle, Ivica Mudrinić, predsjednik uprave T-HT-a, Mladen Pejković, predsjednik uprave VIPneta te Julian Ogrin, predsjednik Uprave Tele2, uz moderatore Dejana Ljuštinu, direktora u Deloitteovom Odjelu za poslovno savjetovanje i Miodraga Šajatovića, glavnog urednika Lidera.

 

Sudionici okruglog stola složili su se da naknada od šest posto na usluge u mobilnoj telefoniji predstavlja veliki teret za cijelu industriju i destimulira daljnje investicije što se reflektira i kod dobavljača i u nizu povezanih industrija. Istaknuli su potrebe jasne vizije i strategije u ICT sektoru te kvalitetne mjere i na taktičkoj razini koje će podržati provođenje strategije.

 

Mr. sc. Gordana Kovačević tijekom okruglog stola naglasila je:„Najkvalitetnije ekonomije svijeta rano su prepoznale značaj ICT-a i poduprle razvoj ICT-a koji donosi koristi poslovanju, životu građana i cijelom društvu na različitim razinama. Nužna je realizacija u  provedbenog plana Strategije širokopojasnog pristupa ravnomjerno u svim područjima Hrvatske. Važan je dostup infrastrukturi u različitim regijama naše zemlje i u selima i na otocima. Kvalitetan pristup omogućuje različite usluge bitne za građane poput učenja i usluga m-zdravstva, a širenje širokopojasnog pristupa pridonosi rastu BDP-a i broju zaposlenih.“

 

Predsjednica Ericssona Nikole Tesle istaknula je da tehnološke kompanije puno ulažu u istraživačko-razvojne aktivnosti: „Ericsson na godišnjoj bazi ulaže u istraživanje i razvoj preko 1 milijardu američkih dolara, a Ericsson Nikola Tesla preko 300 milijuna kuna pa je jasno da je nužno ostvariti povrat od tih golemih investicija. Vizija Ericssona je umreženo društvo u kojem će sve što ima koristi od umrežavanja biti povezano što otvara neograničene mogućnosti za inovativnost, ali i potrebu za kontinuiranim investiranjem u nova znanja, rješenja, proizvode i usluge. Ovdje će doći i do povezanosti različitih industrijskih grana, a koristi će biti vidljive i u području javne uprave, prometa, sigurnosti, zdravstva, obrazovanja. Od konkretnih poteza mr.sc. Gordana Kovačević ističe: „Hrvatska treba povećati ulaganja u istraživanje i razvoj i poticati visoko obrazovanje; smanjiti udio opterećenja porezima i davanjima na rad kako bi ICT sektor bio konkurentniji u međunarodnoj tržišnoj utakmici, a Hrvatska konkurentnija za privlačenje stranih investicija; uvesti dostupnost širokopojasnog interneta kao temeljnog građanskog prava - tehnologija koja je dostupna svima; definirati strateške ICT projekte na razini države te, konačno, snažno poticati izvoz ICT rješenja, proizvoda i usluga uz reference na domaćem tržištu.

 

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle