Search
Hrvatska
Ispitivanje mišljenja zaposlenika: DIJALOG 2004. 
Rezultati kao putokaz za planske aktivnosti
Dobro poznavanje i primjena Ericssonovih osnovnih vrijednosti na radnom mjestu i u načinu obavljanja posla, dio su tradicionalne radne kulture u Ericssonu Nikoli Tesli, ali i rezultat dobro provedenih radionica s temom: Naš način rada.

Od prošle godine po prvi put do sada ispitivanje mišljenja zaposlenika korporacije Ericsson, Dijalog je provedeno u svim Ericssonovim kompanijama istovremeno. Iako su do sada kompanije imale obavezu provesti tu anketu među svojim zaposlenicima, proteklih godina je tek oko 50% zaposlenih u cijelom Ericssonu imalo priliku sudjelovati u njoj. Zbog toga, a i zbog različitog vremena kada se u pojedinoj kompaniji provodio Dijalog, usporedba podataka nije bila potpuna niti se vremenski podudarala. U 2004. to je izmijenjeno.
Svi Ericssonovi zaposlenici su dobili pismo s upitnikom 7. listopada, a popunjavanje je trajalo sve do 29. listopada 2004. Po prvi put se anketa u Ericssonu Nikoli Tesli popunjavala na hrvatskom jeziku što je, unatoč tomu što gotovo svi zaposlenici vladaju engleskim jezikom, uvelike olakšalo popunjavanje upitnika. Treba priznati da je bilo ugodno imati mogućnost odabira i hrvatskog teksta anketnog upitnika ravnopravnog s nekolicinom ostalih svjetskih jezika. Odaziv zaposlenika anketi u čitavom Ericssonu je bio vrlo visok (90%), a na razini tržišne jedinice Srednja Europa (93,4%) i naše kompanije (93,9%) bio je najveći do sada.
Tijekom studenoga i prosinca rezultati su predstavljeni na sastancima menadžmenta organizacijskih jedinica i u organizacijskim jedinicama. Rezultati Dijaloga 2004. za kompaniju objavljeni su i ove godine na web stranicama jedinice Upravljanje ljudskim potencijalima, pravni poslovi i organizacija.
Osim nekih novih područja koja su obuhvaćena u zadnjem upitniku, kao npr. neka pitanja koja se reflektiraju na inicijative Naš način rada (Our Ways of Working) i Operativna izvrsnost (Operational Excellence) s unutarnje perspektive, u Dijalog procesu uveden je novi alat u dijelu provođenja i praćenja planova aktivnosti. Novi alat će omogućiti globalnu komunikaciju i donošenje zajedničkih smjernica u područjima gdje je iskazana potreba za poboljšanjima.
Korporativna jedinica za Upravljanje ljudskim potencijalima i organizaciju će kvartalno objedinjavati planove aktivnosti na razini tržišnih i poslovnih jedinica i o zajedničkim smjernicama informirati Izvršni forum i sve HR globalne kontakte u Dijalog procesu.
U našoj kompaniji još uvijek je u tijeku pomna analiza rezultata i planiranje aktivnosti prema dobivenim rezultatima iz ankete s ciljem daljnjeg poboljšanja unutar područja kod kojih je iskazana takva potreba. Na razini kompanije rezultat pokazuje da oko 700 zaposlenika smatra da su predani radu, kompetentni, odgovorni, da imaju dovoljno ovlaštenja, da rade efikasno i da imaju dobru međusobnu suradnju. Anketa pokazuje i da je oko 350 zaposlenika potpuno osnaženo za stvaranje novih vrijednosti, što je vrlo visok rezultat koji je čak nešto i premašio ciljanu vrijednost, ali je nešto je niži od prethodnog iz 2003.g.
U grupi pitanja «Rukovođenje» ukupno zadovoljstvo je povećano sa 75% (2003.) na 81% (2004.). I povjerenje u menadžment ima trend rasta sa 64% na 74%, a u grupi «Kreativnost i brzina» ukupni rezultat je porastao sa 70% na 79%. Ovogodišnji bolji ukupni rezultat je i u grupi pitanja «Organizacijska efikasnost» koji je porastao na 75% s prošlogodišnjih 68%, kao što je i bolje poznavanje ciljeva i rad u skladu s njima povećao ukupni rezultat grupe «Ciljevi» s 83% na 85%.
Dio pokazatelja se ne može u potpunosti uspoređivati s prošlogodišnjim zbog izmijenjenih ili dodanih pitanja u upitniku, ali u skladu s izvanrednim poslovnim rezultatima, gotovo svi ostali prosječni pokazatelji zadovoljstva ETK zaposlenika i dalje su iznad prosjeka Ericssona, osim kod pokazatelja za motivaciju jer je kompanijski rezultat za jedan postotni bod niži. Rezultati koji svakako zahtijevaju pozornost i pokretanje određenih aktivnosti su oni koji su niži u odnosu na prethodno mjerenje u području motivacije (s 59% na 49%) i viši kod negativnoga stresa (s 9% na 12% ). Upravo zbog toga, na razini kompanije, a posebno kod organizacijskih jedinica gdje je opterećenost poslom velike većine zaposlenika iznad uobičajene, poduzet će se čitav niz aktivnosti koje mogu pridonijeti smanjenju stresa i većoj motiviranosti.
Naš način rada
Važno je istaknuti da su rezultati ETK pokazali vrlo dobro poznavanje i pristup kod pitanja vezanih uz tri osnovne korporacijske vrijednosti. Naime, čak 83% zaposlenika naše kompanije je iskazalo dobro poznavanje tih osnovnih vrijednosti i da se u svom odnosu prema poslu te osnovne vrijednosti i primjenjuju. Tako je najbolji rezultat postignut u području «Ustrajnost» s 84%. Naime, čak 90% naših zaposlenika je iskazalo da daje sve od sebe kako bi nadmašili očekivanja kupaca, 86% zaposlenika smatra da način na koji mi djelujemo svakako doprinosi i osigurava da se Ericsson smatra pouzdanim partnerom, a 76% da je Ericsson preuzeo vodstvo u oblikovanju budućnosti telekomunikacijske industrije. Dalje slijedi rezultat iz grupe pitanja «Profesionalizam» s 83%. Unutar te grupe odgovora 87% zaposlenika smatra da ispunjavaju svoje radne obveze, 82% da se odluke koje donosimo uvijek temelje na činjenicama, a ne na osjećajima, a 79% se slaže s izjavom da je naš način slušanja zaposlenika i kupaca važan izvor za poboljšanje. U grupi «Poštivanje ljudi» s ukupno 80% pozitivnih odgovora , 84% zaposlenika smatra da naša kompanija zapošljava ljude različitih profila, koji nam pomažu da postignemo vrhunske rezultate u našem poslovanju, a 77% da koristimo zajedničku viziju za oblikovanje kompanije prilagođene budućnosti.
N. Duić