Search
Hrvatska
3GSM kongres u Cannesu 
HSDPA – hit tehnologija u 2005.
3GSM kongres u Cannesu zamišljen je kao europsko događanje, no danas ima globalni karakter te je prerastao u najprestižniji skup u području telekomunikacija.
HSDPA (High Speed Downlink Packet Access) predstavlja hit tehnologiju ovogodišnjega 3GSM kongresa. Riječ je o tehnološkoj nadogradnji treće generacije mobilne telefonije koja nudi višestruko ubrzanje prijenosa podataka u odnosu na dosadašnju najnapredniju 3G komunikaciju, čije usluge trenutačno u svijetu nudi 70 mobilnih operatora.
3GSM kongres je već godinama najprestižnije događanje za cijelu telekomunikacijsku industriju. Kongres je globalno mjesto susreta vezanih uz najsuvremenije mobilne komunikacije te privlači čelne ljude sa svih strana svijeta. Tako je i ove godine došlo više od pedeset čelnika najvećih svjetskih poduzeća iz ove industrije. Započeo je kao europsko događanje, no danas ima globalni karakter. Ove godine je registrirano 38000 posjetitelja, prisutno je 650 izlagača i tri puta je veći od prošlogodišnjeg kongresa. S time povezani problem kongresa u Cannesu je nedostatak izložbenog prostora za izlagače te smještaja za brojne posjetitelje. Zbog tih razloga će se kongres sljedeće godine održati u Barceloni.

Ericssonovu prisutnost u Cannesu obilježile su marketinške aktivnosti u pet područja: mobilni softswitch, upravljanje kapacitetom, mobilni širokopojasni prijenos, mobilni ured za manja poduzeća te brzo uvođenje usluga. Ta rješenja operatorima nude mogućnosti rasta i troškovne učinkovitosti, a temelje se na jasnoj viziji pogodnosti za korisnike.
HSDPA – superiornost bez konkurencije
Ericsson nastavlja promovirati WCDMA i HSDPA tehnologije. Na 3GSM kongresu je demonstrirao učitavanje (download) podataka brzinom od čak 9 Mb u sekundi te streaming aplikacije bežičnim putem. Ovdje je po prvi put prikazana HSDPA tehnologija faze 2 implementirana u live WCDMA sustav.
O HSDPA tehnologiji su na svojim konferencijama za novinare govorili gotovo svi ključni "igrači" u svjetskoj telekom industriji, od analitičara do operatora i isporučitelja rješenja i terminala. Kako se čulo na kongresu, za HSDPA nadogradnju nije potrebno graditi novu mrežu, niti treba tražiti koncesiju za novu mrežu već je samo potrebno uložiti u poboljšanje softvera na već postavljenim baznim stanicama.
Na taj način će operatori moći nastaviti svoju politiku smanjenja troškova, a ovo je ujedno i odgovor mobilne industrije na ekspanziju ADSL-a, odnosno, širokopojasnoga pristupa putem fiksne telefonije, jer se na novoj tehnologiji može primijeniti širokopojasni pristup mobilnom mrežom, čije su pojačano uvođenje najavili gotovo svi operatori i isporučitelji u Cannesu. Slikovito se o tomu izrazio jedan od sudionika kongresa o sve većim mogućnostima mobilne komunikacije koja sada nudi potpuno funkcionalni mobilni ured: "Prvo smo odrezali žicu telefonu, a sada ćemo je odrezati i računalima."
Druga tema o kojoj se puno pričalo na kongresu je PoC (Push-to-talk over cellular), usluga u kojoj se, uz pomoć mobilnoga terminala, govori samo kada sugovornik šuti, slično načinu na koji funkcionira walkie-talkie.
TV program na mobilnom telefonu
O novim mogućnostima govorio je i Ericssonov predsjednik i generalni direktor Carl-Henric Svanberg, koji je iznio svoj pogled na telekomunikacijsku industriju, posebno se fokusiravši na ono što Ericsson nudi svojim kupcima: “Započinjemo potpuno novu fazu u mobilnim komunikacijama - Mobile Triple Play, uz potporu širokopojasnog pristupa mobilnom mrežom".
Triple play je termin koji označava ponudu telefonije, Interneta i TV programa putem zajedničke infrastrukture u fiksnim mrežama. “Uz mobilnost kao temeljni pokretač pogodnosti za korisnika, vjerujemo da će triple play postati mobilan – ovo nazivamo Mobile Triple Play,” kaže Carl-Henric Svanberg. “Širokopojasni pristup mobilnom mrežom omogućuje usluge poput TV programa na mobilnom uređaju, mobilnog ureda te Internet pristupa, što je adekvatno tim uslugama u fiksnim mrežama.”
Tijekom 3GSM kongresa predstavljena je i nova Ericssonova marketinška platforma za tržišnu marku, uz slogan "Taking You Forward", koji se nalazio posvuda: u zračnim lukama, na mjestima okupljanja novinara i u svakoj aktivnosti koju je Ericsson imao na kongresu.
Zaključak Ericssonovih stručnjaka je da je nužno usredotočenje na nove pogodnosti za korisnike, budući da njihovo ponašanje pokreće razvoj poslovanja i tehnologija. Korisnici žele kvalitetne usluge koje mogu jednostavno koristiti. Ericssonovo iskustvo jasno pokazuje da su mobilnost, brzina i lakoća korištenja dobitna kombinacija za uspjeh kod većine korisnika.
S. Marušić