Search
Hrvatska
Riječ predsjednice Ericssona Nikole Tesle, Gordane Kovačević 
Postoji li bolji način, upotrijebimo ga
Pred nama su šanse da čak i nadmašimo dosadašnje sjajne poslovne rezultate Ericssona Nikole Tesle, posebno kada je riječ o segmentima i aspektima našega poslovanja koji u novim uvjetima dolaze u središte naše pozornosti, kao što su npr. marketing, prodaja, sistemska integracija te istraživačko-razvojne aktivnosti. Ali ta područja s velikim potencijalom mogu biti uspješna samo ako usvajamo nova znanja, primjenjujemo nove ideje te gradimo unutarnje jedinstvo i snagu.
Uspjeh gotovo nikada ne dolazi slučajno, u pravilu, treba ga graditi brižno i ustrajno, uz promišljanje svakoga idućega koraka. Kako to postići u tako dinamičnom području kao što su telekomunikacije, području u kojemu se nove tehnologije, takoreći, natječu s potrebama ogromnoga globalnoga informacijsko-komunikacijskoga tržišta?

Da bi bila učinkovita i uspješna svaka kompanija u takvom složenom, promjenjivom okruženju koje, prije svega, iziskuje i sasvim specifična stručna znanja mora svoj ustroj i način rada kontinuirano prilagođavati trenutačnim uvjetima. Kupce valja iznenađivati i osvajati dobrim idejama, novim poslovnim modelima i inovativnim rješenjima.
Ericsson Nikola Tesla kompanija je koja se održala u vrhu lokalne i regionalne telekomunikacijske zajednice duže od pola stoljeća upravo zbog svoje spremnosti da stalno mijenja svoju organizaciju i načine rada u skladu sa suvremenim trendovima poslovanja i trenutačnim stanjem na tržištu.
Informacijsko-telekomunikacijsko tržište u Hrvatskoj i u svijetu je u zadnjih godinu dana značajno izmijenjeno. Uz novi uzlet telekomunikacijske industrije, koji se temelji na željama i potrebama korisnika da novim suvremenim komunikacijskim uslugama unaprijede svoj životni standard, na tržištu se pojavljuju novi igrači, s novim vizijama uspjeha i specifičnim viđenjem svoje uloge u današnjem svijetu poslovanja. To isporučiteljima informacijsko-komunikacijskih sustava, usluga i rješenja, kakav je Ericsson Nikola Tesla, otvara vrata prema novim poslovnim prilikama, dakle, prema poslovnom rastu. U vrtlog promjena, međutim, uključeni su i dosadašnji partneri i kupci naše kompanije uz težnju da svoje sustave osuvremene i nadograde. To je drugi aspekt trenutačnoga telekomunikacijskoga zamaha koji pogoduje nastavku našega uspješnoga poslovanja. Prilike su, dakle, tu - treba ih iskoristiti.
Težimo organizacijskoj izvrsnosti
Na izazove koje nam nameću nove poslovne prilike možemo odgovoriti prvenstveno i bezuvjetno znanjem te učinkovitom pripremom koja se sastoji u uspostavljanju snažne, prilagodljive organizacije sposobne kontinuirano se razvijati .
Tu prije svega valja izgraditi internu svijest o značaju timskoga rada. Mnogo se o timskomu radu danas govori i mnogo nade se u njega polaže. Ostanu li to tek puka teoretiziranja, nećemo postići planirane ciljeve. Stoga je važno da shvatimo i prihvatimo kako nitko od nas nije snažan onoliko koliko smo snažni kada djelujemo zajedno te iznosimo, branimo, razvijamo i realiziramo naše ideje. Pred nama su šanse da čak i nadmašimo dosadašnje sjajne poslovne rezultate Ericssona Nikole Tesle, posebno kada je riječ o segmentima i aspektima našega poslovanja koji u novim uvjetima dolaze u središte naše pozornosti, kao što su npr. marketing, prodaja, sistemska integracija te istraživačko-razvojne aktivnosti. Ali ta područja s velikim potencijalom mogu biti uspješna samo ako usvajamo nova znanja, primjenjujemo nove ideje te gradimo unutarnje jedinstvo i snagu.
Uz zajedništvo, našu organizaciju, da bi bila uspješna, mora karakterizirati i stalna težnja i spremnost da učimo te da mijenjamo način razmišljanja. Samo oni koji su spremni sagledati stvari na nov, svjež način mogu u današnjem natjecateljskom poslovnom okruženju biti konkurentni. Strateška prednost svake organizacije ili pojedinaca jeste da su u stanju uraditi nešto što drugi još ne mogu i stalno iznalaziti nove mogućnosti i nova područja djelovanja. Shvatimo to kao aktivnu pripremu za budućnost i šansu za osobni razvoj i razvoj naše organizacijske kulture prema modelu kompanije za 21. stoljeće.
Nadalje, fleksibilnost u uspostavljanju i provođenju procesa još je jedna od karakteristika koja se mora naći na popisu naših ključnih odlika. Ukoliko postoji bolji, jednostavniji, brži način da se nešto učini, upotrijebimo ga. Tu posebna odgovornost leži na kompanijinim menadžerima koji svojim stavom i liderskim stilom mogu značajno potaknuti motiviranost zaposlenika te stvoriti uvjete za rad u kojima će nove ideje, inovativnost i domišljatost doći do izražaja. Uzajamno povjerenje jedna je od najvažnijih komponenata dobrog poslovnog odnosa. Za prave projekte, ideje, ljude i pothvate uvijek je moguće naći financijsku potporu.
Veliki korak unaprijed također možemo učiniti podijelimo li međusobno dobra i loša iskustva te budemo li spremni svoja znanja staviti na raspolaganje drugima. Posao koji radimo složen je i zahtijeva različite kompetencije i vještine. Samo njihovom sinergijom možemo ostvariti ambiciozni ovogodišnji plan: povećanje prodaje na domaćem tržištu, ostvarivanje izvoza na prošlogodišnjoj razini, jačanje imidža kompanije u Ericssonovoj grupi i na svim našim tržištima. Intelektualni kapital koji ova kompanija posjeduje ohrabruje nas u planiranju ovako složenih zadaća, ali taj kapital treba kontinuirano oplođivati i unaprjeđivati kroz dijeljenje znanja.
Organizacija Ericssona Nikole Tesle i do sada je podržavala ovakve stavove, a u našem novom postavu s kojim krećemo u ovu poslovnu godinu u kojoj nas očekuju brojni izazovi u svim segmentima našega rada, oni će biti još jače izraženi. Nastavljamo, dakle, djelovati kao organizacija koja uči i mijenja se u skladu s tržišnim uvjetima. Vjerujem da ćemo tako dodatno povećati našu konkurentnost i uspješnost poslovanja.
Gordana Kovačević, Predsjednica Ericssona Nikole Tesle