Search
Hrvatska
Program kvalitete za 2005. godinu 
Želimo biti još bolji
Nakon što je u 2003. ETK osvojio EFQM certifikat Prepoznat po izvrsnosti, kompanija priprema kandidaturu za Europsku nagradu za kvalitetu početkom 2006. godine.
Nedavno prihvaćen Program kvalitete za 2005. godinu sadrži ključne aktivnosti za neprestano poboljšavanje kvalitete putem:
- poboljšavanja ETK integriranoga sustava upravljanja
- planiranoga internog prosuđivanja naših organizacijskih jedinica i dobavljača, odnosno, kompanijinih partnera
- poboljšanja imidža kompanije na području kvalitete i izvrsnosti.

Zaposlenici jedinice Upravljanje ljudskim potencijalima, pravni poslovi i organizacija u Tuheljskim Toplicama.
Sredinom siječnja 2005. zaposlenici organizacijske jedinice za Upravljanje ljudskim potencijalima, pravne poslove i organizaciju održali su radionicu u Tuheljskim Toplicama. Radionica je upriličena s ciljem da se odrede ciljevi za 2005. godinu sustavnom primjenom alata za SWOT analizu, kombiniranoga s bodovanjem usmjerenim na otkrivanje prioriteta i odgovaranjem na specifična pitanja. Takav je pristup omogućio određivanje ciljeva za stručne cjeline organizacijske jedinice, ali i za Program kvalitete za 2005. godinu. Program je u cijelosti objavljen na intranet stranici za kvalitetu, a ovaj članak sadrži samo sažeti pregled ključnih aktivnosti.
Poboljšavanje sustava upravljanja
U 2005. godini predviđeno je daljnje poboljšavanje našega sustava upravljanja ETK OMS (ETK Operational Management System). Sustav upravljanja objavljen na intranet stranici za OMS, a oblikovan je već sada kao dio sustava upravljanja tržišne jedinice Srednja Europa (MUCE MS - Market Unit Central Europe Management System), a time i kao dio sustava upravljanja Ericssonove grupe (EGMS - Ericsson Group Management System). Poboljšanja, kada je riječ o Ericssonu Nikoli Tesli, će biti uglavnom usmjerena na ažurno usklađivanje s regionalnim i korporativnim zahtjevima (objavljenim u EGMS i MUCE MS ) te na sažimanje sličnih dokumenata radi pojednostavljenja i povećanja preglednosti sustava.
Na razini Ericssonove grupe predviđa se postupno uvođenje jednoga jedinstvenog sustava upravljanja u sve Ericssonove kompanije, a to je EGMS. Takav pristup omogućit će dobivanje samo jednoga certifikata za sustav upravljanja kvalitetom ISO 9001:2000 za cijeli Ericsson, kao što je to već učinjeno za sustav upravljanja okolišem ISO 14001.
Prošlogodišnja interna prosudba u ETK bila je provedena u 13 organizacijskih jedinica i bilo je ispostavljeno 43 prijedloga za poboljšavanje.
Prosuđivanje dobavljača i partnera ETK usmjereno je na bitne činitelje njihova normiranog sustava upravljanja. Time se osigurava kvaliteta i zaštita okoliša u smislu zahtjeva međunarodnih normi ISO 9001:2000 i ISO 14001:2004 te naših Općih uvjeta nabavljanja u kojima su te norme navedene. Prošle godine prosudba je provedena kod 15 dobavljača i partnera ETK, a u 2005. godini planirana je prosudba kod 17 dobavljača i partnera. Na naš prijedlog nekoliko dobavljača i partnera uvelo je normirane sustave upravljanja čiju su valjanost potvrdile poznate certifikacijske kuće.
Poboljšanje imidža kompanije
Imidž kompanije u pogledu kvalitete uvijek je moguće poboljšati. U tom pogledu Program predviđa publiciranje članaka o kvaliteti, održavanje predavanja i seminara o kvaliteti, uspostavljanje jasnih odnosa s društvenom zajednicom te samoprocjenjivanje usvajanjem novoga pristupa.
Europska zaklada za upravljanje kvalitetom EFQM dodijelila je 2003. godine našoj kompaniji certifikat Prepoznat po izvrsnosti. To je tada izazvalo veliku pozornost javnih medija, jer je Ericsson Nikola Tesla bio, i još uvijek jest jedini, nositelj takvoga prestižnog certifikata u Hrvatskoj i Ericssonovoj grupi. Zato je za 2005. godinu planirana samoprocjena prema EFQM modelu izvrsnosti prema novom pristupu putem posebnih obrazaca. Taj pristup samoprocjeni i, točnije, ocjenjivanje rezultata dat će nam točniju procjenu naše sadašnje razine poslovne izvrsnosti. To će omogućiti sigurniju orijentaciju na pojedine aspekte modela izvrsnosti prilikom pripreme dokumenta za Europsku nagradu za kvalitetu početkom 2006. godine. Dakle, nastavljamo putem poslovne izvrsnosti i za to tražimo neovisnu ocjenu prosuditelja EFQM-a iz Bruxellesa.
Dr. I. Oslić