Search
Hrvatska
Spiritus Movens 
Tko je tržišni predvodnik u sistemskoj integraciji?
S obzirom na sve složenije usluge i softver u području telekomunikacija, osiguravanje njihova međusobnoga rada je sve zahtjevnija zadaća. Stoga sistemska integracija u zadnje vrijeme dobiva na značaju, kaže Carl-Henric Svanberg, predsjednik i generalni direktor Ericssona.
Na svojoj prošlogodišnjoj Globalnoj konferenciji menadžera Ericsson je najavio plan u skladu s kojim će se do kraja 2008. godine na globalnom informacijsko-komunikacijskom tržištu pozicionirati kao vodeći svjetski sistemski integrator. U svijetu konvergirajućih informacijskih i komunikacijskih tehnologija i sveprisutne industrije medija, znanja i resursi u domeni sistemske integracije dobivaju na značaju. Zbog toga je i na razini tržišne jedinice Srednja Europa pokrenut program usmjeren na unaprjeđenje percepcije Ericssona kao vrsnoga sistemskoga integratora, koji vodi Damir Bušić, član regionalnoga menadžment tima za Rješenja kupcima i podršku prodaji odgovoran za servise i sistemsku integraciju.
Novi trendovi na globalnom telekomunikacijskom tržištu nalažu novi način ponašanja. Trenutačno je sistemska integracija ono što diktira tempo. Ericsson stoga intenzivno priprema i poduzima aktivnosti usmjerene na izgradnju svojega tržišnoga ugleda kao vrhunskoga sistemskoga integratora i ključnoga isporučitelja cjelovitih komunikacijskih rješenja u području telekomunikacija.
Tržišna jedinica Srednja Europa u koju spada i Ericsson Nikola Tesla već je u tom pravcu učinila velik iskorak lansiravši u prosincu 2004. program usmjeren na unaprjeđenje Ericssonove percepcije kao vrsnoga sistemskoga integratora. Cilj programa je postaviti temelje za realizaciju Ericssonovoga cilja u domeni sistemske integracije – postati vodećim u svijetu. S obzirom na brojnost i značaj operatora s kojima Ericsson surađuje u Srednjoj Europi doprinos svih lokalnih kompanija koje djeluju u tom dijelu Europe Ericssonovom korporativnom nastojanju da se dokaže kao vrhunski sistemski integrator bit će znatan. No najbolje i najviše o samom projektu i njegovoj realizaciji zna Damir Bušić, voditelj projekta, inače stručnjak iz ETK Centra za komunikacijska rješenja, usluge, logistiku i e-sustave:

"Cilj regionalnoga projekta kojega smo nazvali Program unaprjeđenja percepcije Ericssona kao vodećeg sistemskog integratora (Systems Integration Perception Improvement Program) usklađen je s korporativnim ciljevima u sferi sistemske integracije. Premda je riječ o regionalnom projektu, njegova realizacija usmjerena je na lokalna tržišta u Srednjoj Europi, dakle na izgradnju imidža Ericssona kao najboljega i najpouzdanijega sistemskoga integratora u Hrvatskoj, Sloveniji, Mađarskoj, Austriji, Češkoj, Slovačkoj, Poljskoj te Bosni i Hercegovini. U tu svrhu već smo kreirali planove konkretnih aktivnosti na svakom od tih lokalnih tržišta, uvažavajući njihove specifičnosti. Napravili smo i prioritetne liste kupaca prema kojima treba najsnažnije djelovati u promociji naših snaga i prednosti u domeni sistemske integracije. Kvalitetno i predano lokalno djelovanje u ovom slučaju su nužni, premda se radi o korporativnoj ideji i regionalnom projektu, budući da se poslovi sistemske integracije dogovaraju, ugovaraju i realiziraju upravo na lokalnoj razini, pa, dakle, treba odatle i početi.
Još jedan važan segment kojemu posvećujemo veliku pozornost je izgradnja interne percepcije Ericssona kao vrsnoga sistemskoga integratora. U tu svrhu koristimo se prethodno izrađenim programom zrelosti naše tržišne jedinice u domeni sistemske integracije te su aktivnosti najintenzivnije u sredinama u kojima je daljnje usavršavanje kompetencija i promoviranje značaja toga područja najpotrebnije.
Inače, program je pokrenut jer smo zaključili da u području sistemske integracije, koje s obzirom na nove tržišne trendove dobiva na značaju, Ericssonova pozicija nije jasno definirana te da korporacija ima dovoljno snage, a i poslovno utemeljenih razloga, uložiti dodatne napore u unaprjeđenja u tom segmentu. Zapravo, osim u iznimnim slučajevima, Ericsson većina kupaca u Srednjoj Europi doživljava kao isključivo telekomunikacijskoga dobavljača. To treba promijeniti. Dalje, na razini tržišne jedinice Srednja Europa zabilježena je velika šarolikost u razini kvalitete pružanja integracijskih usluga, a koja je proizašla iz različitih stavova o tomu što sistemska integracija u ukupnom Ericssonovom poslovanju znači. Ta različita poimanja uloge sistemske integracije dovela su, pak, do različitosti u snazi lokalnih stručnih resursa. Krenuli smo, dakle u sveobuhvatnu akciju kojim će se regionalni profil Ericssona u području sistemske integracije ujednačiti. Konkretni ciljevi od zemlje do zemlje se razlikuju, ali cilj je zajednički: postići percepciju Ericssona kao prvoga izbora kada usluga sistemske integracije dođe na red."
Uz takav pristup, vjeruju svi uključeni u Ericssonove poslove sistemske integracije u Srednjoj Europi, te uz karakterističan korporativni pobjednički duh pozicija ključnoga svjetskoga sistemskoga integratora je nadohvat ruke.
J. Lončar
Pozadina
Sistemska integracija je posao utemeljen na povjerenju kupca prema isporučitelju usluge koje se gradi osobnim kontaktima. Stručnjaci u području sistemske integracije uz stručna znanja ujedno promoviraju i kompaniju kao pouzdanoga poslovnoga partnera. Stoga je u svrhu unaprjeđenja poslovanja na tom području Ericsson definirao korporativni cilj, ali je za njegovu realizaciju na regionalnoj i lokalnoj razini ostavio dosta prostora za fleksibilnost i specifičnosti vezane uz pojedino tržište, odnosno, kupca.