Davnih dana, u obraćanju američkom Kongresu, predsjednik J. F. Kennedy je naglasio da smo svi mi potrošači, da su potrošači najsnažnija interesna skupina koja utječe na gotovo sve javne i privatne ekonomske odluke i na koju te iste odluke utječu jednakom snagom. Ipak, to je jedina važna skupina … čiji se stavovi često ne razmatraju.
Ni danas nije bitno drukčija situacija, osim što veća ponuda proizvoda i usluga rezultira većim pritiskom na potrošače. Kako bi donosili ispravne odluke moraju biti upoznati sa svojim pravima. Evo kako su prava potrošača navedena u sljedećim dokumentima:
Deklaracija o pravima potrošača (izvorna prava potrošača koje je osmislio J. F. Kennedy označena su sa *):
1. Pravo na ispunjavanje osnovnih potreba
Imati dostup do osnovnih, neophodnih roba i usluga: odgovarajuće hrane, odjeće, skloništa, zdravstvene njege, obrazovanja, javnih dobara, pitke vode i odvodnje otpadnih voda.
2.* Pravo na sigurnost
Biti zaštićen od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga koje su opasne za zdravlje i život.
3.* Pravo na informaciju
Imati činjenice za donošenje svjesnog izbora i biti zaštićen od nepoštenog i zbunjujućeg oglašavanja i označavanja.
4.* Pravo na izbor
Imati mogućnost izbora između proizvoda i usluga, po konkurentnim cijenama uz osiguranje odgovarajuće kvalitete.
5.* Pravo na sudjelovanje
Zagovarati interese potrošača u oblikovanju i provedbi vladine politike i u razvoju proizvoda i usluga.
6. Pravo na naknadu
Primiti pravednu zadovoljštinu u slučaju žalbe, uključujući naknadu za krivo predstavljanje, nekvalitetnu robu i nezadovoljavajuću uslugu.
7. Pravo na obrazovanje potrošača
Zahtijevati znanje i vještine potrebne za odluku temeljenu na informaciji, sigurne izvore roba i usluga i pri tom biti svjestan temeljnih prava i odgovornosti potrošača te kako prema njima djelovati.
8. Pravo na zdrav okoliš
Živjeti i raditi u okolišu koji ne ugrožava blagostanje sadašnjih i budućih naraštaja.