Search
Hrvatska
3GSM kongres u Barceloni 
U znaku mobilnih glazbenih usluga

3GSM kongres pokazao je kako nove tehnologije na telekomunikacijskom tržištu današnjice otvaraju nove mogućnosti za ostvarivanje prihoda.

 

Najznačajnije događanje telekomunikacijske industrije, 3GSM kongres, održao se od 13. do 16. veljače u Barceloni. Na ovogodišnjem skupu sudjelovalo je gotovo tisuću izlagača, što je za 40 posto više u odnosu na prošlogodišnje događanje, a oni su predstavili svoje najnovije proizvode iz područja mobilnih komunikacija na 21 000 četvornih metara. Kongres je obilježio i najveći broj prisutnih predstavnika medija do sada: bilo je 1900 medijskih djelatnika.

3G postao realnost

Uz sve navedene superlative koji govore o važnosti kongresa, svježi podaci s kongresa razbijaju i zadnju sumnju u uspjeh treće generacije mobilne komunikacije. U svijetu već postoji 100 mreža treće generacije u 42 zemlje, s ukupno 50 milijuna korisnika, što znači da je 3G konačno postao realnost na mnogim tržištima svijeta. Cijene 3G uređaja su već prilično pale, a na tržištu je više od 250 različitih 3G modela. Tijekom kongresa predstavljeno je gotovo stotinu novih proizvoda, od čega 40 mobilnih uređaja, a posjetilo ga je više od 50 000 ljudi. Za vrijeme kongresa osnovano je i novo udruženje operatora koje ima za cilj definirati preduvjete za međuoperabilnost njihovih mobilnih instant messaging usluga. Udruženje je do sada okupilo T-Mobile, Vodafone, Orange, Telefonica, TIM i China mobile.

 

Tijekom 3GSM kongresa održano je više konferencija za medije, a jedan od glavnih govornika bio je predsjednik i generalni direktor korporacije Ericsson, Carl-Henric Svanberg. On je govorio o evoluciji telekomunikacijske industrije:

 

"Većina 3G mreža bit će nadograđena na HSDPA tijekom 2006. godine, a 3G je dosegao masovno tržište i u kontinuiranom je rastu. IMS i all-IP predstavljaju sljedeći korak s ciljem iskorištavanja mogućnosti mobilnoga širokopojasnoga propusta. IMS će odigrati jednako važnu ulogu u osmišljavanju i plasmanu multimedijskih usluga, kao što HSDPA ima u povećanju brzina prijenosa."

 

U jednom od svojih sljedećih komentara čelnik korporacije Ericsson je dodao:

 

"Mobilnost omogućuje jednostavniji život i pristup uslugama, gdje god se korisnik nalazio. Do porasta korisnika većinom dolazi na tržištima u razvoju, no ovaj rast postoji u svim dijelovima svijeta. Vrlo smo ponosni na to što imamo vodeću ulogu u ovoj industriji koju obilježava rast."

Snažna Ericssonova prisutnost

Za vrijeme održavanja kongresa, gradom su vozili kombiji obilježeni zaštitnim znakovima kompanija sudionica skupa i koji su bili na raspolaganu kupcima tih kompanija. Ericsson je u svome vozilu kupcima omogućio da, uz pomoć prijenosnih računala dožive kvalitetu i brzinu HSDPA tehnologije. Ova nova mogućnost organizirana je u suradnji operatora Amene i Telefónice.

 

Posebno je zapažena Ericssonova isporuka komercijalne HSDPA mreže Cingularu u SAD, koju obilježava troškovno učinkovita evolucija prema all-IP mrežama. Ericsson je posjetiteljima predstavio kako različite aplikacije funkcioniraju uz najsuvremenije tehnologije. Prikazane su HSDPA i IMS tehnologije. Demonstrirane aplikacije bile su iz područja poslovanja u pokretu, TV programa putem mobilne mreže i glazbenih rješenja. Upravo su rješenja za prijenos glazbe mobilnom mrežom privukla veliki broj posjetitelja na Ericssonovo izložbeno mjesto.

Nove mogućnosti mobilnih terminala

Sony Ericssonov predsjednik uprave, Miles Flint, prigodom intervjua CNBC televiziji osvrnuo se na trend razvoja tehnologije koji diktiraju krajnji korisnici, naglasivši rastuću važnost tržišta glazbe i drugih sadržaja putem mobilne mreže. Najavio je novi Sony Ericssonov model, elegantni Walkman UMTS mobilni telefon pod nazivom W950. Ovaj mobilni uređaj posjeduje ogromnu memoriju od čak 4 GB te omogućuje čuvanje čak 4000 pjesama. Uz HSDP tehnologiju kojom se minuta glazbe može učitati za svega 4 sekunde, otvara se snažan kanal za distribuciju glazbe i drugih multimedijskih sadržaja na mobilne uređaje. Sve više kompanija nudi sadržaje za učitavanje putem mobilne mreže. Tako je, na primjer, Disney počeo izrađivati kraće verzije popularnih crtanih filmova prilagođenih mobilnome telefonu.

 

Sve predstavljeno na kongresu, od novih tehnoloških platformi do poboljšanih terminala i broja korisnika 3G komunikacija ukazuje na nove mogućnosti prihodovanja koje se nude svim igračima na telekomunikacijskom tržištu današnjice.

 

S. Marušić