Put prema zadovoljstvu kupaca: nastojimo iznenaditi svoje poslovne partnere novim vrijednostima koje smo im u stanju osigurati.
Djelujući kao isporučitelj cjelovitih komunikacijskih rješenja Ericsson Nikola Tesla predstavlja centar kompetencija u ovomu složenomu i zahtjevnom području na domaćem tržištu, u regiji, a zahvaljujući svojoj poziciji u Ericssonovoj grupi, i u globalnim razmjerima. Kompanijine aktivnosti usmjerene na dizajn cjelovitih komunikacijskih rješenja organizacijski su razdijeljene u nekoliko jedinica, a jedan od nositelja toga posla bez sumnje je i jedinica za Marketing, rješenja kupcima i podršku prodaji.
Hrvoje Benčić stao je na čelo ove jedinice, koja danas broji 120 ljudi, početkom 2004. godine. On odgovara na pitanja o djelovanju svojega stručnoga tima u protekloj godini te o aktivnostima koje su planirane za tekuću godinu.
- Ericsson Nikola Tesla predstavlja se na svojim tržištima kao isporučitelj cjelovitih komunikacijskih rješenja. Koje su kompanijine tržišne prednosti u tom pogledu?
- Naša kompanija ima tradiciju izvrsnosti u dizajnu i implementaciji cjelovitih komunikacijskih rješenja. Kompetencije u tom području su se u našoj radnoj sredini gradile godinama, a uz ulazak novih visoko obrazovanih kadrova u Ericsson Nikolu Teslu u zadnjih nekoliko godina svoj smo stručni tim daljnje osnažili. Danas u korporaciji Ericsson slovimo kao centar izvrsnosti upravo kada je riječ o komunikacijskim rješenjima s kraja na kraj. Sa stajališta proizvoda i usluga koje smo našim kupcima u stanju ponuditi kao našu posebnu prednost istaknuo bih širinu portfelja koji je obuhvaćen našim kompetencijama. Povrh toga, rješenja osmišljena u našoj kompaniji zadovoljavaju i najrigoroznije zahtjeve za kvalitetom, što nam je pribavilo globalno relevantne reference. Ugled koji uživamo u Ericssonovoj obitelji kao centar kompetencija za dizajn cjelovitih komunikacijskih rješenja temelji se dobrim dijelom i na našemu izvrsnom poznavanju situacije na svim tržištima na kojima djelujemo, a njih je više desetaka u Srednjoj i Istočnoj Europi, u Centralnoj Aziji i Africi. S obzirom na to u stanju smo našim kupcima ponuditi fleksibilna i njihovim potrebama prilagođena rješenja, koja odlikuje modularna arhitektura, što osigurava njihovu nadogradnju u budućnosti. Sve ovo čini nas u oštroj tržišnoj utakmici veoma konkurentnima. Te naše prednosti nastojimo i nadograđivati te u svakom poslu dajemo maksimum.
- Na koji način jedinica za Marketing, rješenja kupcima i podršku prodaji surađuje s ostalim kompanijinim jedinicama kako bi se postigli maksimalni efekti strategije u isporuci cjelovitih rješenja?
- U telekomunikacijama ne mogu svi znati sve. Razmjena znanja, suradnja, podrška različitih profila stručnjaka nužni su preduvjeti za uspješno djelovanje. Ukratko, sve se temelji na timskom radu. U našoj jedinici tradicionalno njegujemo veoma dobre odnose s našim kolegama iz prodaje te kolegama koji se bave sistemskom integracijom i uslugama, što se odnosi i na Globalni centar za isporuku usluga koji također djeluje u Ericssonu Nikoli Tesli. Prošle godine se intenzivno radilo na povećanju sinergije s našim Institutom za telekomunikacije, što je posebno došlo do izražaja u sklopu projekata implementacije najnovijih tehnologija, primjerice višeuslužnoga podsustava utemeljenoga na Internet protokolu (IMS).
- Kako ocjenjujete rad jedinice koju predvodite u protekloj godini?
- Na razini jedinice svi ključni pokazatelji potvrđuju da je prethodna godina za nas bila vrlo uspješna. Broj i složenost projekata koje smo uspješno realizirali u porastu je u odnosu na godinu koja je prethodila. Najvažniji pokazatelj, međutim, je zadovoljstvo naših kupaca. Oni su naš učinak u prošloj godini ocijenili vrlo visoko. Zadovoljstvo kupca je presudno u uspostavljanju čvrstih partnerskih odnosa s kupcima, koji su, pak, temelj dugoročnoga uspješnoga poslovanja. Pri tomu mislim i na zadovoljstvo naših "internih" kupaca, prodajnih jedinica kojima pružamo stručnu tehničku podršku u osmišljavanju tržišnih ponuda i implementaciji rješenja u sustave operatora s kojima te jedinice surađuju te na suradnju s kolegama iz drugih tržišnih i poslovnih jedinica. I tu smo ocijenjeni vrlo visoko te smo zbog toga ponovno proširili obujam naših odgovornosti u Ericssonu.
- Što biste izdvojili kao najveće prošlogodišnje postignuće jedinice za Marketing, rješenja kupcima i podršku prodaji?
- U našoj industriji najvećim postignućima smatraju se isporuke najnovijih sustava, iskorak prema novim tehnologijama i novim kupcima. To podrazumijeva kontinuirani fokus na strateški razvoj stručnih i prodajnih kompetencija. Imati prave ljude, s pravim kompetencijama, u pravo vrijeme na pravom mjestu ono je čemu težimo. Zato uvijek gledamo dosta unaprijed koje su to tehnologije koje se naziru iza horizonta, te krećemo u razvoj kompetencija dosta unaprijed kako bi bili u stanju odgovoriti novim izazovima koje diktira tržište. Razvoju kompetencija pridajemo velik značaj te mogu reći da smo u prošloj godini "rasli" i kao stručnjaci i kao podrška prodaji i u području marketinga naših rješenja. Stručnjaci koji rade u jedinici za Marketing, rješenja kupcima i podršku prodaji sudjelovali su u prošloj godini u realizaciji nekolicine regionalnih Ericssonovih IMS ugovora, a snažan prodor ostvarili smo i u području prodaje savjetodavnih usluga.
- Kako se jedinica pripremila za odgovor na nove tržišne uvjete koji trenutačno diktiraju poslovne modele u svijetu?
- Kontinuirani razvoj kompetencija kroz uspješnu suradnju s poslovnim jedinicama u Ericssonu, upravljane znanjem, daljnje unaprjeđenje sinergijskoga djelovanja s ostalim jedinicama u našoj kompaniji te suradnje s drugim Ericssonovim tržišnim jedinicama čini nas poželjnim partnerima na internom korporativnom tržištu i na našim izvoznim tržištima te u zemlji. Smatramo da smo poduzimajući navedene aktivnosti te razvijanjem motivirajuće i kreativne radne atmosfere stvorili preduvjete za još jednu uspješnu godinu. Spremni smo na sve izazove, a uz proaktivni pristup u traženju novih poslovnih prilika, znanja kojima raspolažemo i spremnost na predani rad vjerujem da se možemo brzo prilagoditi svim novim tržišnim trendovima. Samouvjereni smo, ali i realni: znamo da neće biti lako, da nema predaha i da i u ovoj godini moramo u svemu što radimo dati najviše što u ovom trenutku možemo te iznenaditi svoje poslovne partnere novim vrijednostima koje smo im u stanju osigurati.