Search
Hrvatska
Prenosimo s korporativnoga intraneta 
Renesansa fiksne telefonije
Mogućnosti povezivanja mobilnih i fiksnih sustava ponovno su dovele ovu potonju tehnologiju u žarište pozornosti.

"Kako bi učvrstio vodeću poziciju na svjetskom telekomunikacijskom tržištu, Ericsson treba obratiti više pozornosti fiksnoj telefoniji", izjavio je Karl Thedeen, u korporaciji Ericsson odgovoran za područje fiksnih proizvoda i usluga. Upravo stoga što korporativni menadžment nepodijeljeno podržava taj stav u Ericssonu je pokrenut niz aktivnosti kako bi fiksna telefonija, koja predstavlja značajan segment Ericssonova poslovanja, ponovno dobila na važnosti.
O ulozi fiksnoga dijela Ericssonove liste proizvoda, usluga i rješenja zaposlenici korporacije nedavno su postavili niz pitanja menadžeru koji je u toj korporaciji odgovoran za taj proizvodni segment, Karlu Thedeenu. Pitanja su stigla iz svih dijelova svijeta, a ljude najviše zanima u kojem smjeru ide fiksna telefonija, pristupna mreža (Access) i ENGINE tehnologija. Primjerice, Gerald Meinert iz Njemačke želi znati kakva je perspektiva fiksne telefonije u vremenu uvođenja konvergirajućih mreža.
Karl Thedeen o tomu kaže:
"Smatram to dobrim pitanjem, jer danas fiksna telefonija bilježi značajne promjene, pogotovo u odnosu na situaciju od prije nekoliko godina. Danas smo svjedoci procesa spajanja operatora fiksne telefonije koji nastoje integrirati ponude krajnim korisnicima, udružiti baze pretplatnika fiksne i mobilne telefonije, učiniti usluge kvalitetnijima, smanjiti troškove i povećati dobit. Stoga je konvergencija vrlo važna i za Ericsson, odnosno, za područje fiksne telefonije općenito. Ericsson se sada može obratiti operatorima zainteresiranima za uvođenje konvergirajućih mreža, kao što su France Telecom, Telecom Italia, SBC Bell South, Cingular. Postoji veliki broj važnih operatora s kojima je potrebno razgovarati o Ericssonovoj ponudi u fiksnoj i mobilnoj telefoniji."
Adriana Boersma se zanima za pristupne mreže i želi znati što korporativni tim koji je zadužen za to područje čini kako bi proizvode u sferi pristupa učinio boljima.
"Kada sam preuzeo dužnost u travnju prošle godine shvatio sam da raspolažemo priličnim brojem konkurentnih proizvoda kao što je ADSL, EDA – ali, općenito gledajući, nismo sve učinili kako bismo pružili pravu podršku menadžerima zaduženim za prodaju i kako bi spomenuti proizvodi bili prepoznatljivi na tržištu kroz marketinške aktivnosti te sudjelovanjem na izložbama, itd. Međutim, sada smo u tom pogledu aktivniji i radimo na nekoliko projekata. Jedan od njih zove se Umreženi dom (The connected home), a njime se Ericsson želi pozicionirati kao poslovni partner koji razvija nove usluge bazirane na našem Ethernet i DSL pristupnom portfelju. Uskoro započinjemo s našom turnejom tijekom koje se želimo upoznati sa situacijom u fiksnoj telefoniji na samom terenu. Posjetit ćemo mnoga tržišta, održati seminare kupcima, konferencije za novinstvo te iznijeti analizu situacije zatečene na terenu kako bismo pokrenuli onaj dio u fiksnoj telefoniji koji zaostaje za postojećim zahtjevima na tržištu fiksne telefonije, a pristupna tehnologija je njezin važan dio. Smatram da su ciljevi jasno definirani, dugoročni i da će njihova realizacija promijeniti postojeću percepciju o fiksnoj telefoniji na tržištu. Međutim, to je tek jedan korak koji trebamo poduzeti radi poboljšanja situacije u području fiksne telefonije," komentira Karl Thedeen.
Povezivanje područja
Francisca Alcobe iz Španjolske želi znati hoće li doći do usklađivanja nekih ponuda iz područja fiksnih mreža i poslovnih sustava?
I na ovo pitanje Karl Thedeen imao je spreman dogovor: "Smatram da se mi iz fiksne telefonije trebamo obratiti kupcima poslovnih sustava kako bi im približili mobilne usluge uvođenjem konvergirajućih mreža. Vodimo intenzivne razgovore s jedinicom poslovnih sustava, a cilj nam je proširiti ponudu rješenja baziranih na konvergenciji fiksnih i mobilnih mreža. Budući da postoje saznanja da su operatori iz područja fiksne telefonije vrlo zainteresirani za poslovne sustave, potrebno je voditi razgovore u tom smjeru i pomoći im u razvoju poslovanja. Želim ovom prilikom potvrditi da mi to, u suradnji s jedinicom poslovnih sustava, i činimo."
Magnus Lennartsson primjećuje da IMS gubi na značaju u odnosu na ENGINE Integral 4 te pita zašto je to tako, a Karl Thedeen odgovara:
"ENGINE tehnologija preimenovana je u Telephony Softswitch te i dalje ostaje na istoj poziciji u mreži poput mobilnoga softswitch dijela. ENGINE tehnologija je proizvod čija prodaja ide vrlo dobro i ima vrlo dobre izglede u 2005. godini, a što se tiče tog rješenja mi smo učinili sve što smo trebali. Multimedijski podsustav utemeljen na Internet protokolu (IMS - IP Multimedia Subsystem) predstavlja sljedeću generaciju usluga za aplikacije poslovnih sustava za prijenos govora individualnih korisnika preko Internet protokola, jer se u konačnici, prijenos govora u fiksnoj i mobilnoj mreži treba unaprjeđivati, a mi se u tom segmentu trebamo tako pozicionirati da i s tim proizvodom budemo vodeći globalni isporučitelj. Smatram da je potrebno učini sve kako bi ove godine osvojili značajan udio na tržištu softverske telefonije. Da bi to postigli, trebamo spremno dočekati prvu potražnju za IMS-om. Sve ovisi o resursima, a mi ulažemo sve svoje napore kako bi zauzeli vodeću poziciju u području pružanja usluga IMS-a i fiksne telefonije."
Pripremila D. Morduš