Search
Hrvatska
Ericsonov Globalni centar za isporuku usluga u Hrvatskoj 
Kompetencijama do više odgovornosti
Proteklih godina djelatnici Ericssonovoga Globalnoga centra za isporuku usluga u Hrvatskoj obavili su razne uspješne integracije širom svijeta, što je omogućilo i dodatno širenje centra jer je on prepoznat po izvrsnim rezultatima i kompetentnim ljudima.

U kompaniji Ericsson Nikola Tesla već niz godina djeluje Ericsonov Globalni centar za isporuku usluga. Tijekom nedavno održanih dogovora s korporativnim organizacijama u domeni usluga odgovornosti centra u Hrvatskoj proširene su na kompletan portfolio fiksnih komunikacija, od isporuke, preko integracije do druge linije podrške, a centar je uključen i u najnovije Ericssonovo rješenje koje omogućava IP veze između raznih domena (Engine 3.1 – Telephony Softswich).
Globalni centar za isporuku usluga (GSDC Croatia - Global Services Delivery Centre Croatia) korporacije Ericsson smješten u Hrvatskoj "hosted" je organizacijska jedinica unutar Ericsson Nikole Tesle, što znači da od korporativne poslovne jedinice Globalne usluge (BU Global Services), preciznije, od globalne organizacije za isporuku usluga (Global Services Delivery) dobiva odgovornosti kroz koje su točno definirane aktivnosti kojima se centar bavi, broj ljudi u centru, organizaciju samoga centra te način izvještavanja. Hrvatski centar pripada južnom ogranku regije Europa, Srednji istok i Afrika (EMEA) koji je odgovoran za tržišne jedinice Sjeverozapadna Europa, Francuska, Italija, Jugoistočna Europa, Srednja Europa te Sjeverna i Južna Afrika. Hrvatskom centru je, međutim, zbog vrhunskih rezultata te pouzdanosti i cijenovnoj konkurentnosti dodijeljena i odgovornost za neke druge tržišne jedinice.
Sve šire odgovornosti
Tijekom nedavno održanih dogovora s korporativnim organizacijama u domeni usluga odgovornosti centra u Hrvatskoj proširene su na kompletan portolio fiksnih komunikacija, od isporuke, preko integracije do druge linije podrške. Centar je, dakle, u skladu s tim zadnjim dogovorom trenutačno odgovoran za sljedeće aktivnosti na razini korporacije:
- druga linija podrške za APT sustave;
- isporuka softvera i integracija za Engine 1.0/2.0 rješenja;
- integracija Engine Multimedije (EMM);
- integracija širokopojanih pristupnih mrežaa (BBA);
- integracija telekom menadžmenta (MN-OSS);
- instalacijski inženjering.
Kako je u posljednjih godinu dana značaj fiksnih komunikacija u porastu, a raste i njihova prodaja, tako su i zahtjevi za kompetentnim resursima u području fiksne telefonije sve brojniji. Kompanija Ericsson Nikola Tesla raspolaže stručnim kompetencijama upravo u tom području te se na toj pojedinosti temelji i daljnji rast odgovornosti Globalnoga centra za isporuku usluga koji djeluje iz Ericssona Nikole Tesle.
No, valja ovdje naglasiti kako u današnje vrijeme fiksna telefonija ne podrazumijeva samo AXE tehnologiju. S obzirom na konvergenciju telekomunikacija i svijeta komunikacija utemeljenih na Internet protokolu (all IP world), postavljaju se u tom pravcu i zatjevi na fiksnu telefoniju. Ericssonov Globalni centar za isporuku usluga u Hrvatskoj stoga je od samoga početka bio uključen u najnovije Ericssonovo rješenje koje omogućava IP veze između raznih domena (Engine 3.1 – Telephony Softswich). Trenutačno se u centru razvija softver koji će omogućiti IP rješenje za rusko tržište, a pred početkom razvoja je i aplikacija za globalnoga operatora Telia IC te za talijanskoga operatora Wind.
Korak dalje
Jedna od ključnih aktivnosti kojima se centar bavi, premda je u ovom trenutku riječ o manjem obujmu posla, je i integracija multimedije, znane kao EMM. Dio ljudi centra bio je uključen u razvoj kompetencija u Švedskoj, što je omogućilo identifikaciju centra kao jednog među rijetkima unutar Ericssona koji posjeduje kompetencije potrebite za integraciju multimedije. Znanje koje se zahtijeva tijekom instalacije i integracije EMM-a znakovito je različito od postojećeg znanja koje je zahtijevano za integraciju AXE sustava. Rješenje obuhvaća mnogo raznih "kutija" koje se nalaze na raznim platformama (TSP, AXD, ...) te je potrebito sveobuhvatno znanje za uspješnu integraciju.
Upravo razvoj tehnologije i konvergencija mreže prema IP rješenjima nameće razvoj kompetencija u IP područjima kao jedan od ključnih zadataka u vremenu ispred nas. S obzirom na zauzetost kapaciteta centra sve do ljetnih mjeseci posebna pozornost mora biti usmjerena prema održavanju ravnoteže između zauzetosti ljudi tekućim poslovima te omogućavanja razvoja kompetencija u IP području.
Proteklih godina djelatnici centra obavili su razne uspješne integracije širom svijeta, što je omogućilo i dodatno širenje centra jer je prepoznat po izvrsnim rezultatima i kompetentnim ljudima. Stoga nove odgovornosti obuhvaćaju povećanje kapaciteta samoga centra. Ukoliko se želite pridružiti GSDC timu, osjetiti što krajnji kupci misle o Ericssonu te o našim rješenjima, katkada i putovati (i, recimo, vidjeti piramide, pustinje, kupati se u "našim" zimskim mjesecima, sudjelovati u safariju, ali vidjeti i vječni Rim te druge dijelove svijeta) Globalni centar za isporuku usluga pravo je mjesto za vas.
D. Runje