Search
Hrvatska
Konferencija za novinare 
Objavljeni rezultati poslovanja u 2004.
Godina 2004. označila je nastavak uspješnoga poslovanja Ericssona Nikole Tesle.

Zadnjega dana u veljači održana je konferencija Ericssona Nikole Tesle za novinare na kojoj je kompanija objavila poslovne rezultate za prošlu godinu te očekivanja za 2005. S obzirom da je 2004. bila vrlo uspješna poslovna godina, čak iznad planova same kompanije, bilo je puno zanimljivih činjenica i podataka za preko pedeset okupljenih novinara te predstavnika investitora. Ujedno, bila je to prilika za predstavljanje javnosti nove predsjednice naše kompanije, Gordane Kovačević i njenih bliskih suradnika koji su prezentirali poslovne rezultate prema područjima svoje odgovornosti.

Konferenciju za novinare otvorila je i vodila Snježana Bahtijari, direktorica Kompanijskih komunikacija. Gordana Kovačević predstavila je prvo, zbog cjelovitoga uvida u poslovanje Ericssonove grupe, poslovne rezultate korporacije u prošloj godini. Nakon toga ukratko je naznačila osnovne pokazatelje poslovanja Ericssona Nikole Tesle u 2004. godini, naglasivši kako joj je čast prezentirati tako dobre rezultate. Maria Radtke, direktorica Financija, potom je govorila o financijskim pokazateljima poslovanja ETK.
Orijentacija kompanije na kupce i tržišta, zavrijedjela je da se posebna pozornost pokloni upravo tome segmentu. O situaciji na domaćem tržištu govorili su Alen Ludaš, direktor Marketinga i prodaje za VIPnet i Si.mobil te Tihomir Šicel, direktor Marketinga i prodaje za T-HT. Situaciju na stranim tržištima ETK na kojima je u 2004. ostvaren rekordni izvoz obrazložili su Josip Jakovac, direktor Marketinga i prodaje za tržište Zajednice Neovisnih Država i Jagoda Carić, direktorica Marketinga i prodaje za tržište Bosne i Hercegovine te Crne Gore.
Ericsson Nikolu Teslu kao kompaniju znanja, prepoznatu na razini korporacije po stručnosti, kreativnosti i motiviranosti ljudi, predstavili su Hrvoje Benčić, direktor Marketinga, rješenja za kupce i podršku prodaji te Siniša Krajnović, zamjenik direktora Instituta za telekomunikacije. U nastavku sveobuhvatne prezentacije poslovnih rezultata ETK u 2004. godini, Gordana Kovačević je ukratko pojasnila politiku kompanije u području upravljanja ljudskim potencijalima i dala glavne statističke pokazatelje o strukturi zaposlenih. Predsjednica kompanije također je izdvojila ključna događanja, uključujući nagrade i priznanja, koje je ETK dobio u 2004. godini.
Kao posebna tema prezentacije na ovogodišnjoj konferenciji za novinare bila su poslovna očekivanja u 2005. godini, o čemu je također govorila Gordana Kovačević. Nakon izlaganja ETK menadžera, novinari su postavili više pitanja, koja su uglavnom bila vezana uz politiku i investicije u inovacije, ključne pokazatelje 10-godišnje suradnje Ericssona i Ericssona Nikole Tesle, planirane poslovne veličine za 2005. i sl. Na pitanja su uz Gordanu Kovačević i Mariu Radtke, odgovarali Milivoj Pejković, viši savjetnik predsjednice ETK za Marketing i prodaju, Milan Živković, direktor Razvoja poslovanja i Josip Jakovac, direktor Marketinga i prodaje za tržište Zajednice Neovisnih Država.
Važno je također naglasiti da je predsjednik jedne od udruga malih dioničara čestitao menadžmentu i svim zaposlenicima ETK na postignutim rezultatima u 2004., a najavljeno donošenje Kodeksa korporacijskoga upravljanja ETK ocijenio je kao značajni kvalitativni iskorak u odnosu na dioničare.
Poslovni rezultati ETK u 2004. godini
Vezano uz rezultate Ericssona Nikole Tesle u 2004. godini, Gordana Kovačević istaknula je da je kompanija u svojoj 55. godini poslovanja ostvarila izvrsnu poslovnu godinu kada je riječ o knjiženim narudžbama i prodaji te solidnu dobit prije oporezivanja.
Ericsson Nikola Tesla, pozicioniran kao Ericssonov regionalni i globalni centar kompetencija, tijekom godine je ojačao, najvećim dijelom zahvaljujući stručnosti kompanijinih zaposlenika i njihovoj kreativnosti u rješavanju složenih i hitnih zadataka te, općenito, zahvaljujući načinu rada i rukovođenja.
Zbog dobivanja sve većih odgovornosti na razini korporacije i to u tridesetak zemalja Srednje i Istočne Europe, Srednjega istoka, Srednje Azije i Afrike, u strukturi ukupne prodaje Ericssona Nikole Tesle, izvoz predstavlja 75% (60% u ostale zemlje i 15% u Švedsku), dok prodaja na domaćem tržištu bilježi 25% ukupne prodaje.
Intenzivna poslovna suradnja s hrvatskim operatorima fiksne i mobilne telefonije, T-HT-om i VIPnetom, rezultirala je porastom prodaje na domaćem tržištu za 22% u odnosu na prethodnu godinu.
Najznačajnija tržišta
Najznačajnija pojedinačna tržišta Ericssona Nikole Tesle u 2004. su: Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Rusija, Švedska, Bjelorusija, Crna Gora, Moldavija i Kazahstan, rekla je predsjednica ETK.
U Hrvatskoj kontinuirano traje uspješna suradnja Ericssona Nikole Tesle sa strateškim partnerima T-HT-om i VIPnetom, a riječ je o strateškome partnerstvu na uvođenju novih tehnologija. Primjerice, u mrežu VIPneta, uz nacionalnu pokrivenost, uvedena je EDGE tehnologija koja predstavlja zadnju fazu u razvoju podatkovnih komunikacija u GSM sustavu i dio je 3G mobilne tehnologije. Vrlo značajan poslovni uspjeh je i ugovor o dugoročnoj suradnji ETK i VIPneta u izgradnji UMTS mreže. Istodobno, s T-HT-om traje tradicionalno uspješna suradnja na području modernizacije fiksne mreže i uvođenju novih usluga.
Kada je riječ o izvoznim tržištima ETK, naglašeno je da je na tržištu ZND-a postignut u 2004. rekordan izvoz. Ugovoreni poslovi bili su vrijedni 100 milijuna dolara, dok je ranijih godina ostvarivan izvoz od oko 60 milijuna dolara. Prema ukupnoj vrijednosti ugovora prednjače Rusija s 50 milijuna i Bjelorusija sa 36 milijuna dolara i to u mobilnoj telefoniji, a ostala značajna tržišta u ovome dijelu svijeta su: Ukrajina, Moldavija, Kazahstan, Uzbekistan, Kirgistan i Gruzija.
Izvoz na tržišta nama susjednih zemalja u 2004. također bilježi uzlazne rezultate. Knjižene narudžbe porasle su za 42%, a neto prodaja za 12% u odnosu na godinu prije. Najvažniji poslovi na tržištu ovih zemalja odnose se na uvođenje najsuvremenijih standarda u fiksnu mrežu operatora BH Telekoma i Telekoma Srpska, proširenje mobilne mreže i ugradnju GPRS sustava u mrežu BH Telekoma te ugradnju dodatnih GSM usluga.
Centar za komunikacijska rješenja, usluge, logistiku i e-sustave
Centar za komunikacijska rješenja, usluge, logistiku i e-sustave bio je veoma uspješan tijekom cijele godine, a to mu je donijelo proširenje odgovornosti za poslove u granicama Ericssonove grupe.
Riječ je o odgovornostima za cjelovita komunikacijska rješenja i podršku prodaji u Ericssonovoj regiji Europa, Srednji istok i Afrika (EMEA/CEMA). Ova organizacijska jedinica koja zapošljava gotovo 500 visokoobrazovanih stručnjaka, vodeći je centar za cjelovita komunikacijska rješenja te jaki tim za savjetodavne usluge, usluge integriranja i upravljanja u tržišnoj jedinici Srednja Europa (MUCE).
U okviru Centra djeluje i Globalni centar za isporuku usluga (Global Service Delivery Centre - GSDC) te ETK Mobility World centar, jedini takve vrste unutar tržišne jedinice Srednja Europa.
Najvažnije inicijative i projekti usmjereni na rast poslovanja ETK u 2004. godini bili su: modernizacija T-HT mreže, 3G projekti za VIPnet i ostale kupce unutar tržišnih jedinica Srednja, Južna i Istočna Europa, strategija razvoja mreža susjednih zemalja – BiH i Crna Gora, projekti izgradnje mreža nove generacije (IP temeljene mreže) za zemlje ZND-a, e-projekti za Hrvatsku (e-sustav za primarnu zdravstvenu zaštitu) itd.
Institut za telekomunikacije
Institut za telekomunikacije Ericssona Nikole Tesle, kao jedan od svega 20 istraživačko-razvojnih organizacija na razini korporacije, osigurao je niz dugoročnih poslova u razdiobi zadaća, što mu je osiguralo sveukupni rast. Zadržana je jaka pozicija u tradicionalnom području AXE signalizacije, a zabilježen je i znatan porast u novome području razvoja – CPP proizvodima. ETK Institutu su također date nove odgovornosti na razini korporacije, posebno u području novih tehnologija (IP). To je rezultiralo većim obujmom poslovanja pa je Institut tijekom 2004. zaposlio više od 80 novih, visoko obrazovanih stručnjaka, a takav se trend i dalje nastavlja.
Ljudi – naša najveća vrijednost
Broj zaposlenika se u 2004. povećao s 1020 na 1094 ljudi. Fluktuacija radne snage od 3,4% tijekom 2004. bila je najniža od 1990. godine.
U 2004. godini u ETK je od ukupnoga broja zaposlenika njih 84% imalo visoku stručnu spremu. Više od 470 zaposlenika, koji su u kompaniji našli svoj prvi posao, mlađi su od 34 godine. Omjer između muškaraca i žena u kompaniji je 30% naprema 70%.
D. Kobsa
Prijedlog o smanjenju temeljnoga kapitala Društva i visini dividende
Na temelju dobrih poslovnih rezultata Nadzorni odbor kompanije podržao je i odobrio preporuku Uprave te je uputio Glavnoj skupštini Dioničkoga društva na razmatranje i odluku prijedlog o isplati dividende u iznosu od 18 kuna po dionici i smanjenju temeljnoga kapitala Društva u iznosu od 100 kuna po dionici.
Glavne karakteristike prošlogodišnjega poslovanja
U usporedbi s 2003. poslovanje Ericssona Nikole Tesle u 2004. karakteriziraju sljedeći rezultati:
- 45% više knjiženih narudžbi, uključujući i prvi UMTS ugovor, potpisan s VIPnetom,
- 11% veći prihodi od prodaje,
- 20% viša neto dobit,
- 16% povrat od prodaje, a postavljeni cilj bio je 10%,
- pozitivan novčani tok iz operativnih aktivnosti šestu godinu zaredom,
- 236% porast cijene ETK dionice tijekom 2004. godine,
- održavanje interne stabilnosti, što potvrđuje Dialog, godišnje ispitivanje mišljenja zaposlenika koje je provedeno šestu godinu zaredom.
Financijski pokazatelji 2004. godine
Svi ključni pokazatelji poslovanja bolji su od planiranih.
- Knjižene narudžbe iznosile su 1.605 milijuna kuna, što valja usporediti s rezultatom iz 2003. godine od 1.108 milijuna kuna.
- Prodaja je u 2004. iznosila 1.552 milijuna kuna, što valja usporediti s prodajom od 1.404 milijuna kuna u 2003. godini.
- Dobit prije oporezivanja bila je bolja nego što je planirano, a zabilježeno je povećanje 202 milijuna kuna (2003.) na 250 milijuna kuna.
- Ukupni operativni troškovi, prodajni i administrativni, tijekom 2004. povećani su u usporedbi s 2003. uglavnom zbog većih rezervi za potraživanja od kupaca na inozemnom tržištu.
- Novčani tok iz operativnih aktivnosti bio je pozitivan (+ 141 milijuna kuna) šestu uzastopnu godinu.
Poslovna očekivanja u 2005. godini
Ciljevi za 2005.godinu uključuju:
- uspostavu poslovnih partnerstava s novim i jačanje poslovnih odnosa s postojećim kupcima na domaćem i na izvoznim tržištima, u fiksnom i u mobilnom području telekomunikacija,
- aktivno preuzimanje novih odgovornosti i jačanje imidža odgovornoga partnera u Ericssonovoj grupi,
- porast poslovanja na domaćem tržištu, što uključuje i stjecanje reference u području e-zdravstva što će biti prvi korak prema izvozu rješenja u domeni e-sustava,
- jačanje vodeće pozicije u regiji na području sistemske integracije i isporuke komunikacijskih usluga, naročito onih profesionalnih,
- izvoz na razini 2004. godine ili nešto manji,
- stjecanje pozicije odabranoga dobavljača u informacijsko-komunikacijskoj (ICT) industriji u Hrvatskoj i na kompanijinim izvoznim tržištima.
Kako bi ostvario planirane ciljeve za 2005. Ericsson Nikola Tesla nastavit će se prilagođavati novim tržišnim uvjetima i dodatno povećati svoju troškovnu učinkovitost. Porast intelektualnoga kapitala putem razvoja kompetencija zaposlenih, podjele znanja te zapošljavanja novih stručnjaka uvijek je bio jedan od čimbenika poslovnoga uspjeha Ericssona Nikole Tesle, a tako će biti i tijekom 2005. godine.
Investicije u 2005. godini
Glavne investicije u idućem razdoblju usmjerene su na: financiranje naših kupaca s ciljem povećanja obujma poslovanja i ostvarivanja bolje tržišne pozicije, ulaganje u novu tehnologiju kako bi ETK bio predvodnik u implementaciji najnovije tehnologije, ulaganje u razvojno-istraživačke aktivnosti te e-poslovanje. Na listi prioritetnih investicija nalazi se i daljnje ulaganje u uređenje zgrada kao priprema prostora za nove stručnjake koji se planiraju zaposliti u 2005. godini.