Search
Hrvatska
Ericsson objavio rezultate poslovanja u prvom ovogodišnjem tromjesečju 
Planiramo iskoristiti i održati trenutačni poslovni zamah
Ericsson će rast prometa u području mobilne telefonije i profesionalnih komunikacijskih usluga nastojati iskoristiti kako bi osigurao svoj daljnji poslovni rast.
Glavni pokazatelji Ericssonovoga poslovanja u prvom tromjesečju 2005. su sljedeći:
- Neto prodaja iznosi 3,4 milijarde eura
- Neto dobit iznosi 503 milijuna eura
- Zarada po dionici iznosi 0,03 eura
Komentar s vrha
"Naša usredotočenost na profitabilni rast uz intenziviranje partnerstava s našim kupcima i operativnu izvrsnost pokazala se dobrom strategijom, što nam je na globalnom tržištu osiguralo kompetitivnu prednost", kratko objašnjava Carl-Henric Svanberg, predsjednik i generalni direktor korporacije Ericsson te kao jedan od argumenata koji potvrđuju opravdanost takve Ericssonove strategije navodi povećanje tržišnoga udjela u području mobilne infrastrukture.
"U našoj industriji događaju se u zadnje vrijeme zanimljive promjene. Nastavlja se zanimanje operatora za ulaganja u komunikacijske usluge. Uz strateški ugovor za usluge upravljanja mrežom sklopljen s talijanskim operatorom H3G tijekom prvoga ovogodišnjega tromjesečja zadržali smo primat na globalnom tržištu telekomunikacijskih usluga. Ohrabrujuće navještaje daljnjih ulaganja u infrastrukturu bilježimo u Sjedinjenim Američkim Državama i u Kini. Naša vodeća uloga i na drugim svjetskim tržištima te u ostalim područjima telekomunikacija također je tijekom prva tri mjeseca u 2005. potvrđena. Takva pozicija nam uz rast broja pretplatnika i uvođenje novih usluga otvara nove mogućnosti poslovanja. Svaka nova atraktivna i učinkovita usluga nagrađena je novim priljevom pretplatnika. Ericsson je uz svoju čvrstu tržišnu poziciju u prilici podržati operatore u zadovoljavanju komunikacijskih potreba krajnjih korisnika," tvrdi Svanberg.
Financijski pokazatelji
Ukupna prodaja je u odnosu na prvo prošlogodišnje tromjesečje porasla za 12%, dok je u odnosu na zadnje tromjesečje 2004. godine pala za 20%. No, takav trend bilježi se već dugi niz godina te je bio i očekivan. Usporedbe s prvim tromjesečjem prošle godine i u nekim drugim kategorijama su veoma povoljne.
Bruto marža u prvom tromjesečju iznosi 48,5%, a tako dobar rezultat se tumači strateški dobro osmišljenom listom proizvoda i usluga, usklađenom s trenutačnim tržišnim trendovima te stalnim naporima da se smanje troškovi prodaje. Operativna marža iznosi 21,0%, što uključuje i povećane investicije u određena područja istraživanja i razvoja.
Financijski prihodi iznose 10,9 milijuna eura.
Operativni novčani tok iznosi 197 milijuna eura, a Ericssonova financijska pozicija i dalje je veoma snažna uz povećanje neto gotovine za 21, 9 milijun eura, na 4,7 milijardi eura.
Tržišta i sustavi
Trend rasta broja pretplatnika i sve snažnija penetracija novih usluga stimuliraju daljnji poslovni rast u industriji. Iz takve situacije na globalnom tržištu telekomunikacija proizlazi potreba za daljnjim ulaganjima u infrastrukturu i pokretanje sve sofisticiranijih usluga. Sjedinjenje telefonije, Interneta i medija (triple play) u središtu je pozornosti svih interesnih strana u telekomunikacijama. Ericssonovi WCDMA sustavi, osnaženi HSDPA tehnologijom omogućuju rast tržišta usluga utemeljenih na konvergenciji telefonije, medija i Interneta. Nastavlja se i snažan rast u GSM području. Tehnologije utemeljene na Internet protokolu osiguravaju konvergenciju mobilnih i fiksnih sustava. S 27 ugovora u svijetu za sustave utemeljene na IP višemedijskom podsustavu Ericsson vodi i u tom tržišnom segmentu.
Prodaja u Zapadnoj Europi porasla je u odnosu na prvo tromjesečje u 2004. za 26%, a najveći rast zabilježen je u Italiji i Španjolskoj. Srednja Europa, Srednji istok i Afrika bilježe rast prodaje za 20% u odnosu na prvo prošlogodišnje tromjesečje, uz Tursku i Ukrajinu kao vodeća tržišta u toj regiji. Na području Azije i Pacifika prodaja je porasla za 4% u odnosu na prvo prošlogodišnje tromjesečje. Vodeće zemlje tu su Indija, Pakistan i Bangladeš. Kinesko tržište razvija se početkom ove godine nešto sporije no što je to bilo u 2004., ali se u Ericssonu očekuje ubrzavanje trenda rasta u nastavku godine. U Sjevernoj Americi se nastavlja trend pada investicija zbog konsolidacije operatora, pa je prodaja u odnosu na prvo prošlogodišnje tromjesečje pala za 24%. Očekuje se da će se taj trend uskoro promijeniti uz ulaganja u pokretanje 3G sustava. Južna Amerika, pak, pokazuje rast prodaje, i to za 24% u odnosu na prva tri mjeseca u 2004.
Pripremile J. Lončar i V. Mihajlic