Mi stalno nešto prodajemo: proizvode, usluge, znanje, ideje, vještine, sposobnosti … maglu. Već je Aristotel uvjerljivost prodavača dobio zbrojivši: etos (osobinu, reputaciju, dobro ime prodavača), logos (sposobnost da stvorimo logične, racionalne argumente u korist proizvoda ili usluge) i patos (uporabu emotivnog apela). Da bi što bolje prodali sebe, moramo postati svjesni te svoje "samoprodaje". Definirajući na taj način sebe, treba izgraditi pozitivan i kvalitetan odnos prema sebi, tj. morate shvatiti da vrijedite i da ste jedinstveni i neponovljivi. Svatko od nas je poseban, apsolutni original i zato je svatko za sebe u nečemu nenadmašan. Prepoznajte sebe i budite svoji i budite najbolji u onome u čemu jeste zaista najbolji, naravno, u danom situacijskom kontekstu. Stoga ne oponašajte nikako druge. Vi niste oni, niti to ikad možete biti. Možda će vam se učiniti neskromnim, ali ako vi ne vjerujete da ste najbolji, neće sigurno ni drugi. Vaša slika o sebi će ustvari drugima pomoći u njihovoj percepciji vas i stvaranju njihove slike o vama. Dakle, definirajte sebe kao proizvod, izgradite svoj identitet (ponašanje, stil, komunikaciju, stručnost i sposobnosti, ali također i svoju pojavnost). Mnoga istraživanja pokazuju da ako su i sadržaj i pakiranje privlačni, za stvaranje prvog dojma, pred sadržajem prednost ima "pakiranje". Kasnije je za potpuni uspjeh potrebno mnogo više, dublje i kompleksnije. Mislite na ona bogatstva kojima ste obdareni, a ne na probleme. Budite sretni sa svojim životom i bogatstvima, i materijalnim i nematerijalnim, koje posjedujete.
Evo još nekoliko savjeta za uspješnu promociju i prodaju sebe:
1. Trebate sebe uspješno sadržajno definirati - optimizam, sjaj u očima i osmjeh na vašem licu. Onako kako o sebi razmišljate tako ćete se vjerojatno i ponašati.
2. Poduzmite sve kako biste postali "paketić" koji bi svatko poželio kupiti. I naš izgled mora odražavati osobine koje drugima nudimo kao i pridržavanje poslovnoga bontona.
3. Imajte obzira prema drugim ljudima. Rukovodite se sljedećim pravilom: Ako smo zadovoljni sobom, izgradit ćemo i kvalitetniji odnos prema drugima. Pazite na njihova očekivanja i osobito na njihove osjećaje. Aktivno slušajte druge na jedan istančani i profinjeni način - naučite govoriti jezikom vašeg sugovornika. Pokažite prema njima razumijevanje, empatiju, poštovanje i zauzmite prihvaćajući stav.
4. Izgradite mostove među ljudima - uredite odnose i situacije tako da vas ljudi jednostavno ne mogu odbiti. Uvijek ispunite svoja obećanja. Obogatite svoju komunikaciju osmijehom kojim u većini slučajeva možete dobiti ono što želite.
5. Pobudite u drugima osjećaj važnosti, ali ne glumom već iskrenošću. Nemojte se slijepo držati svakodnevne poslovne rutine i formalnog ponašanja. Budite prijatelj, dio tima, neka ljudi budu u fokusu vašeg interesa, oduševite ljude i vjerujte, pridobili ste ih trajno na svoju stranu.
6. I na kraju ipak jedno malo upozorenje: Trebamo se dobro prodati, ali ipak čuvajmo se "rasprodaje". Pripazimo da prodajom sebe ne ugrozimo svoje poštenje, svoja životna načela i uvjerenja.