Search
Hrvatska
Komunikacijska prizma 
Mobilna multimedija - prava komunikacija za novo vrijeme
Potencijal multimedijskih usluga osiguranih putem mobilne mreže je ogroman. Međutim, potrebno je pažljivo osmisliti strategiju u lansiranju tih usluga, ukoliko se želi polučiti uspjeh.
Multimedijske usluge putem mobilne mreže (mobilna multimedija) i 3G su, uglavnom, bili usko povezivani, što je rezultiralo time da je donedavno većina operatora o mobilnoj multimediji razmišljala samo u kontekstu budućih usluga. Uspjesi podatkovnih usluga, poput usluge i-Mode u Japanu i Vodafone Live usluge prihvaćene uglavnom u Europi, pokazuju da interes za usluge mobilne multimedije već postoji, a pretpostavlja se da će u budućnosti i rasti.
Ususret potrebama korisnika
Uspjeh mobilne multimedije velikim će dijelom ovisiti o potražnji na tržištu te naporima ponuditelja usluga usmjerenih ka promociji korištenja tih usluga na tržištu. Korisnici će postupno naučiti cijeniti naprednije usluge, što će biti pospješeno s mogućnošću da te usluge, uz njihovo uvođenje u mobilnu mrežu, budu uvedene i u drugim kanalima poput Interneta.
Operatori također mogu stimulirati razumijevanje novih usluga ciljanim aktivnostima za njihovo prihvaćanje. Jedan od načina da se postigne razumijevanje usluga je njihovo uvođenje korak po korak, odnosno, nadogradnja i proširivanjem postojećih ponašanja i želja korisnika. Najveća komercijalna korist koju mobilni kanal donosi operatoru, u usporedbi s Internetom, je to što su korisnici ovdje navikli plaćati sve što dobiju. Korisnici očekuju da će za mobilne usluge morati izdvojiti određenu sumu novca, za razliku od Interneta za koji se očekuje da besplatno nudi sadržaje, premda se i ovo postupno mijenja.
Uspješni operator stoga mora imati atraktivne pakete usluga koji učinkovito i profitabilno osiguravaju željene komunikacijske mogućnost, uz cijenu koju je krajnji korisnik voljan platiti.
Povijest mobilne telefonije vrlo je jasno pokazala da se, ukoliko se želi stvoriti masovno tržište te osigurati njegov daljnji rast, rješenja moraju temeljiti na standardima koji omogućuju međuoperativnost u mnogim dimenzijama. Primjerice, radi se o komunikaciji terminala i mreže, što otvara tržište opreme namijenjene krajnjem korisniku. Riječi može biti i o komunikaciji između različitih vrsta mreža, što će dovesti do natjecanja više vrsta isporučitelja, uz porast prometa, te između operatora, čime će se postići da korisnička baza ne bude ograničena pokrivenošću ili tehnologijom koju određeni operator nudi.
Terminali
Komunikacija osoba prema drugim osobama implicira uključenost barem dva korisnika. U svakoj komunikaciji ove vrste ključna je raširenost terminala koji takvu komunikaciju omogućuju. Ukoliko jedini posjedujete uređaj za slanje faks poruka, kome se na taj način možete javiti? Isto tako, komunikacija različitih sadržaja prema korisnicima zahtijeva odgovarajuće terminale. Stoga je važno da proizvođači terminala i mediji (proizvođači sadržaja) međusobno surađuju i budu usklađeni prilikom uvođenja novih terminala i vrsta sadržaja.
Kada je riječ o međuoperativnosti i standardima operatori u ovome procesu imaju mogućnost preuzimanja inicijative. Uvođenje novih terminala treba biti usklađeno s ponudom novih atraktivnih usluga, što stvara pozitivnu spiralu potražnje na tržištu.
Primjenjivost usluga u raznim okolinama
Postoje dva načina na koja se nove usluge mogu uvesti. Ili se naslanjaju na postojeće ponašanje korisnika i njihove potrebe, poput dodavanja slika glasovnom pozivu u tijeku, ili su revolucionarne kao što je bio SMS, koji je uveo potpuno novo ponašanje korisnika. Bez obzira na koji je način usluga uvedena, korisnici očekuju da barem osnovne usluge, koje su moguće u pojedinoj mreži (npr., multimedijskoj), rade i prigodom prelaska u drugu mrežu (npr., starije generacije). Treba naglasiti i značaj kvalitete usluge koja je jedan od ključnih preduvjeta uspješnoga širenja usluga. Budući da je većina korisnika komunikacije putem mobilnih mreža iskusila mobilne usluge u mrežama s komutacijom kanala, važno je i da nova generacija zadrži istu kvalitetu.
Podrška u strategiji ponude usluga
S razvojem tehnologija i rješenja, sve će veći broj raznih aplikacija biti dostupan korisnicima. Operatori, ukoliko žele biti uspješni, trebaju imati jasne strategije u uvođenju usluga i njihovom širenju, u sprezi s učinkovitim alatima i poslovnim procesima. Korisnici uče jedan od drugoga, usporedo s procesom uvođenja novih uspješnih usluga. Najbolji način za smanjivanje kapitalnih i operativnih troškova operatora stvaranje je budućih usluga mobilne multimedije na platformi/sustavu koji omogućuje da različite usluge koriste zajedničke poticatelje poput usluga prisutnosti ili upravljanja grupom. Takve usluge mogu postati globalni poticatelji novih usluga te biti automatski uključeni u novorazvijene komunikacijske mogućnosti, naravno, uz podršku novih generacija terminala.
S. Marušić