Postupno i konstruktivno sučeljavanje s aktualnom, odnosno, mogućom slikom o sebi, pomaže tinejdžerima u donošenju zdravih životnih odluka, a mi ih trebamo usmjeravati putem temeljitog razmatranja životnih ciljeva i vrijednosti.
Došli ste na radno mjesto totalno pometeni, smeteni i znadete već unaprijed da je pred vama jedan od težih dana kada se nećete uspjeti do kraja koncentrirati na posao. A razlog? Tinejdžer u kući. Za svakoga roditelja to je jedno od najtežih razdoblja. Jeste li razmislili o tomu da prilagodite svoj stav? Koliko puta ste svom tinejdžeru do sada rekli: "U moje vrijeme …"
Želite biti suvremeni roditelj koji ne "grinta" i ima razumijevanja za nove trendove i potrebe mladih, ali ipak, kada se osvrnete oko sebe primjećujete kako je mladima danas lako, mnogo lakše no što je vama bilo u "vaše vrijeme". I, eto, premda ste si još davno obećali da svojega mladca nećete gnjaviti pričama o tomu kako ne zna cijeniti ono što za njega činite (kako su to vama predbacivali vaši roditelji), tu i tamo ne možete odoljeti a da barem uzgred to ne spomenete:
Ti i ne znaš koliko stoji taj tvoj Internet. U moje vrijeme nismo ni imali Internet. Ako smo htjeli nešto novo saznati o bilo čemu, morali smo otići u knjižnicu, kopati po prašnjavim policama i listati knjige. To je trajalo cijelu vječnost. A nije bilo niti e-maila. Ako smo htjeli prijatelju nešto poručiti morali smo napisati pismo, odnijeti ga na poštu i čekati barem tjedan dana na odgovor.
Nitko u moje vrijeme nije čuo za MP3. Muziku smo "skidali" na magnetofonske vrpce s radio postaja, ali bi obično neki glazbeni urednik pri kraju pjesme počeo svoj nezanimljivi komentar i tako upropastio snimku.
A oni rijetki među nama koji su imali telefon, nisu imali funkciju prikaza broja pozivatelja. Da bismo saznali tko nas zove morali smo podignuti slušalicu i riskirati. A mogao je biti i ravnatelj s porukom za roditelje da je njihovo dijete prošli tjedan markiralo s tri sata nastave.
Nije bilo Playstationa, da bismo se zabavili morali smo koristiti svoju maštu i sami smišljati igre. O kablovskoj televiziji nije bilo niti govora, gledali smo prvi i drugi program nacionalne televizije, a što je bilo na programu mogli smo samo pročitati u novinama, jer nije bilo teleteksta.
Vidiš, ovu mikrovalnu pećnicu koju ti svaki dan koristiš, mi smo mogli vidjeti samo u kinu u nekom SF filmu.
Evo, sve to imaš, sve smo ti omogućili, a opet nisi zadovoljan. Što još da učinim?
I tako unedogled redate sve pogodnosti i udobnosti koje ste svojoj slici i prilici osigurali teško radeći (i još dok govorite znate da ćete sutra imati loš dan na poslu), a on nezahvalnik jedan … Možda je baš tu rješenje. Trebaju li našim tinejdžerima sve te stvari ili mi, naša pažnja, razumijevanje i potpora?
Pročitajte savjet stručnjaka.
J. Lončar