Search
Hrvatska
Korporativne inicijative 
Uz naš način rada TO se može
Naš zajednički cilj je nastaviti se uspinjati na ljestvici poslovne izvrsnosti
…pri čemu "TO" označava poslovnu izvrsnost i usredotočenost na kupca. Da, diskusija o Ericssonovim korporativnim vrijednostima, koja je pokrenuta prošle godine i koja se kao lavina proširila cijelom korporacijom, se nastavlja. Platforma s koje se interna rasprava ove godine stimulira je serija kratkih video prikaza koje će uskoro svi u korporaciji imati priliku vidjeti kako bi se zajedno i ove godine prisjetili što Naš način rada podrazumijeva. Krajem svibnja u Ericssonu Nikoli Tesli je sa svojim timom boravio Steve Newman, u Ericssonu direktor programa za razvoj izvršnih procesa kako bi po prvi put u korporaciji javno prezentirao ovaj novi pristup korporativnoj inicijativi Naš način rada. Komentari koje je korporativni tim dobio od stručnjaka u Hrvatskoj nakon što su vidjeli filmove utjecat će na njihovo prezentiranje u cijelom Ericssonu, s čim će se početi na jesen ove godine.
- Stigli ste u Hrvatsku kako biste prezentirali novi pristup korporativnoj inicijativi Naš način rada. Zašto je Ericssonova lokalna kompanija odabrana kao svojevrsni «poligon za testiranje»?

- Sve što sam čuo o ovoj kompaniji bilo je veoma pozitivno i veoma me se dojmilo. Imao sam priliku upoznati nekolicinu stručnjaka koji ovdje rade i pobliže saznati o načinu rada u kompaniji. Želio sam dobiti kvalitetne komentare o video materijalu kojim ćemo ove godine promovirati korporativnu inicijativu Naš način rada, želio sam dakle, da filmove prvo vide Ericssonovi ljudi koji u svom djelokrugu rada imaju reputaciju predvodnika u korporaciji. Iz onoga što sam znao o Ericssonu Nikoli Tesli zaključio sam da je to kompanija s pravom kulturom za moj mali pokus. Bilo je važno i još nešto – željeli smo otići izvan Švedske, u lokalnu sredinu te tamo provjeriti kako naš video materijal funkcionira.
- Odabrana grupa zaposlenika Ericssona Nikole Tesle imala je priliku prisustvovati prvoj javnoj projekciji filmova te u sklopu radionice koja je uslijedila dati svoje komentare na poruke video materijala. Što je konkretno sadržavao program te radionice?
- Tijekom radionice smo predstavili novi pristup korporativnoj inicijativi Naš način rada. Ta inicijativa, pokrenuta prošle godine, ima dugoročni karakter. O ključnim korporativnim vrijednostima, principima rada i načinima povećanja motiviranosti zaposlenika moramo kontinuirano razgovarati. Pokušali smo za ovu godinu pronaći novi način na koji ćemo u korporaciji potaknuti još jedan krug internih rasprava o tim temama, a film se kao forma nametnuo zbog svoje snage, kao medij koji gledatelje emotivno uključuje u tematiku o kojoj govori. Konačno, mi i jesmo dio filmske industrije. Hoću reći, 3G je i usmjeren na komunikaciju video isječaka i slika. Film je danas suvremeni način komuniciranja.
Dakle, tijekom radionice prikazali smo zaposlenicima Ericssona Nikole Tesle nekoliko kratkih filmova s porukama inicijative Naš način rada te testirali snagu toga video materijala u njegovoj ulozi pokretača rasprave o korporativnim principima rada i njihovoj primjeni u stvarnom vremenu. Također, željeli smo provjeriti na koje se sve načine radionica utemeljena na našem video materijalu može strukturirati. Drugim riječima, željeli smo dobiti povratnu informaciju o našem cjelovitom paketu, provjeriti kako ga ljudi doživljavaju, što o njemu misle. Naš cilj je bio filmovima potaknuti Ericssonove zaposlenike na novo promišljanje o tomu što to znači raditi u Ericssonu upravo sada, upravo ovdje, u određenom poslovnom segmentu. Usput, o konkretnom sadržaju filmova ne bih sada govorio kako ne bih zaposlenicima koji će ih tek vidjeti pokvario prvi doživljaj.
- U kojoj mjeri komentari koje dadu Ericssonovi zaposlenici u Hrvatskoj mogu utjecati na realizaciju ovoga projekta?
- Filmovi su već završeni i moramo ih koristiti takve kakvi su. Ali ono što možemo mijenjati u skladu s dojmovima zaposlenika u Ericssonu Nikoli Tesli je način na koji ćemo ih promovirati, kako ćemo ih grupirati i koje ćemo uopće u određenim situacijama koristiti. Željeli smo ovim probnim prikazivanjem saznati i koja pitanja možemo nakon projekcije očekivati kako bismo se bolje za njih pripremili. Drugim riječima, prije promoviranja paketa u cijeloj korporaciji željeli smo provjeriti kako on funkcionira u konkretnoj situaciji.
- Kada će ostali Ericssonovi zaposlenici biti u prilici vidjeti filmove?
- Nakon prikazivanja u Hrvatskoj, ovaj video materijal će biti predstavljen relevantnim korporativnim menadžerima zajedno s referentnim komentarima zaposlenika Ericssona Nikole Tesle. Jedan od filmova planiran je i za Ericssonovu Globalnu konferenciju menadžera. Preporuka za sve lokalne kompanije koju ćemo tijekom kolovoza i rujna plasirati putem komunikacijskih kanala službi za upravljanje ljudskim potencijalima bit će da se filmovi prikažu tijekom jeseni ove godine.
- O kakvim generalnim porukama se u filmovima radi?
- Ericssonove korporativne vrijednosti nisu se od prošle godine kada je inicijativa Naš način rada promijenile. Poruke su, dakle, ostale iste. Filmovima nastojimo promovirati način rada uz koji ćemo postići poslovnu izvrsnost i usredotočenost na potrebe kupaca. Ono što je novo je način njihovoga prezentiranja – putem filma. Naš zajednički cilj je nastaviti se uspinjati na ljestvici poslovne izvrsnosti, što konkretno znači da si tek uz rast marži možemo osigurati dovoljno prostora za kontroliranje vlastite sudbine. Kako to postići? Uvjeti na tržištu i društvu se mijenjaju, pozicija i htijenja naših kupaca se mijenjaju te se moramo stalno preispitivati jesmo li na dobrom putu, držimo li se naših primarnih načela. Rasprava o našim vrijednostima mora se nastaviti, a filmove smo producirali kao novi, svjež pristup toj problematici..
- Nakon što ste nekoliko dana proveli u Ericssonu Nikoli Tesli kakav je Vaš dojam o kompaniji i zaposlenicima?
- Iskreno sam zadivljen ovom kompanijom. Odlazim s dojmom da je Ericsson Nikola Tesla jedna od vodećih organizacija u Ericssonu. Razina profesionalnosti i motivirajuća kompanijska kultura očita su obilježja ove radne sredine. Mogu samo reći: Nastavite biti odlični i dalje!
J. Lončar