Search
Hrvatska
Održan ETK Menadžment forum 
Poslovanje i GMC u fokusu
Ključni pokazatelji poslovanja Ericssona Nikole Tesle u prvih pet mjeseci 2005. su uglavnom usklađeni s očekivanjima i planom, a predstoji nam novi period dokazivanja i strateškoga usklađivanja s korporativnim trendovima
Dnevni red Menadžment foruma naše kompanije koji je okupio većinu menadžera i ključnih zaposlenika obuhvatio je tri tematske cjeline: značajna kompanijina postignuća i aktivnosti u prvih pet mjeseci ove godine, financijski pokazatelji za isto razdoblje te ključne poruke s nedavno održane Ericssonove Globalne konferencije menadžera (GMC).

"Usporedimo li situaciju na našem domaćem tržištu u ovom trenutku s uvjetima u kojima smo radili u istom razdoblju prošle godine, shvatit ćemo o kako značajnim promjenama je riječ", otpočela je izlaganje nakon uvodnoga pozdrava Gordana Kovačević apostrofirajući intenzivniji rad s kupcima kao ključ uspjeha. "Posebno je važno u trenutcima kada se na tržištu pojavljuju novi operatori uspostaviti s njima suradnju koju kasnije treba ustrajno graditi i njegovati", dodala je krenuvši odmah na pojedinosti o kompanijinom učinku u prvih pet mjeseci 2005.
Snažno partnerstvo na domaćem i inozemnim tržištima
Ključni pokazatelji poslovanja u prvih pet mjeseci 2005. su uglavnom usklađeni s očekivanjima i planom. Najznačajnija tržišta u tom razdoblju su Hrvatska, Švedska, BiH, Sudan i Rusija.
Kompanija na svim tržištima bilježi brojne aktivnosti od zadržavanja tradicionalno dobrih odnosa s našim strateškim kupcima do ostvarenja novih partnerstava s kupcima na domaćem i inozemnim tržištima.
U nizu ugovora koje je kompanija sklopila s našim kupcima predsjednica je kao posebno značajne izdvojila uspostavljeno partnerstvo s kazahstanskim TelecomNetom, poslove ugovorene s trećim mobilnim operatorom u Hrvatskoj Tele2 , novim fiksnim operatorom Vodatelom i crnogorskim Monetom. Na domaćem tržištu uspješno se nastavlja poslovna suradnja s našim glavnim partnerima, T-HT-om i VIPnetom, a najavljene su i novosti na još nekim kompanijinim inozemnim tržištima. Naš najveći kupac na ruskom tržištu, Svyazinvest, prolazi kroz razdoblje smanjenih investicija, ali i dalje s njim njegujemo čvrsto partnerstvo, potvrdio je Josip Jakovac, potpredsjednik kompanije i direktor za tržišta Zajednice Neovisnih Država.
Kada je o položaju Ericssona Nikole Tesle u korporaciji riječ, u prvih pet ovogodišnjih mjeseci bilježimo značajan rast dosadašnjih i preuzimanje novih odgovornosti. S rastom obujma i složenosti poslova dolazi rast broja zaposlenih tako da je na kraju lipnja kompanija zapošljavala 12,5% više ljudi nego u istom razdoblju prošle godine. Pri tom je važno naglasiti kako je za osiguranje ugleda odabranoga poslodavca kompanija definirala sredstva za daljnji razvoj kompetencija svojih zaposlenika te poboljšanje uvjeta rada.
U nastavku su o novim odgovornostima kompanije unutar Ericssonove grupe govorili Vjeran Radatović, pomoćnik direktora Instituta za telekomunikacije te Dario Runje, rukovoditelj Globalnoga centa za isporuku usluga.
Institut za telekomunikacije je, podsjetimo se, u prvom dijelu ove godine dobio odgovornosti za ATM proizvode na CPP platformi, za razvoj proizvoda za podršku multimedije na CPP platformi te za integraciju i verifikaciju mobilnih komunikacijskih čvorova i Cello platforme. Posebno je u tom kontekstu istaknuto pokretanje jedinice u Institutu za telekomunikacije za Razvoj servisnih mreža koju će predvoditi Damir Bušić. Budući da D. Bušić već obnaša funkciju direktora jedinice za Integraciju sustava ovo novo imenovanje ujedno označava i otvaranje novoga sinergijskoga kanala koji povezuje istraživačko-razvojne i operativne aktivnosti u našoj kompaniji, a na dobrobit i naše marketinško-prodajne organizacije i naših kupaca. V. Radatović završio je svoje izlaganje spomenuvši niz projekata globalnoga značaja koji su trenutačno aktualni u Institutu, među kojima je posebno istaknuo korporativni projekt za British Telecom "Mreža za 21. stoljeće".
Proširenje odgovornosti Globalnoga centra za isporuku usluga vezano je uz tržišni prodor IP telefonije, a D. Runje iskazao je posebno zadovoljstvo aktivnostima u području višeuslužnoga podsustava utemeljenoga na Internet protokolu (IMS). U ovu dionicu uklopilo se i kratko obraćanje Borisa Drila koji je kolege upoznao s dostignućima u sklopu regionalnoga IMS projekta za kojeg je odgovoran.
U nastavku je Hrvoje Benčić, direktor jedinice za Marketing, rješenja kupcima i podršku prodaji spomenuo niz uspješno realiziranih projekata u području cjelovitih komunikacijskih rješenja i usluga u regiji. On je zahvalio kolegama za njihovu predanost u radu i nesebičnu suradnju bez koje u našoj branši nema kvalitetnih rezultata.
U prvom dijelu godine, nastavila je dalje izlagati G. Kovačević, pokrenuto je i deset kompanijskih programa i projekata, od kojih su dva spomenuta ovom prilikom: razvoj kompetencija s marketinško-prodajnim znanjima i vještinama u fokusu, o čemu je govorila voditeljica toga programa M. Đuzel, te inovacijski program kojega, također, predvodi B. Drilo.
Ono što je također potrebno spomenuti u nizanju ovogodišnjih postignuća je implementacija nove linijske te projektne i programske organizacije. Predsjednik Sindikata radnika ETK, Vladimir Kovar je posebno pohvalio kompanijinu odluku o povećanju sredstava za izvanrednu pomoć zaposlenicima i članovima njihovih obitelji, posebno kada je riječ o reguliranom pravu na solidarnu pomoć za roditelje koji imaju dijete s težim smetnjama u psihofizičkom razvoju ili utvrđenim invaliditetom te posebnoj naknadi plaće roditelju koji koristi rodiljni dopust nakon isteka obaveznog rodiljng dopusta do navršene 1 godine djetetova života. Ujedno, on je istaknuo kako predstoji zajednički zadatak menadžmenta i Sindikata na smanjenju stresa koji se javlja kao posljedica načina rada, ali i života suvremenoga čovjeka.
Nadalje, kompanija je dobila dvije značajne nagrade u 2005. – Nagradu Grada Zagreba te Zlatnu dionicu u kategoriji industrijskih dionica. Kompanijine aktivnosti na području usvajanja načela korporativnog upravljanja nisu prošle nezapaženo u našoj zemlji pa je u analizi 50-tak predstavnika investitora, brokerskih kuća i društava za upravljanje fondovima ocijenjeno kako se naša kompanija najviše drži tih načela. Istaknuo je to i predsjednik RH, Stjepan Mesić u jednom od svojih nedavnih javnih obraćanja.

Sastanak menadžera i ključnih zaposlenika iskorišten je i za objavu dobitnika Nagrade za zaposlenika kvartala. U prva dva tromjesečja posebno su se istakli Davor Galić i Smiljan Pilipović. Njima je predsjednica kompanije, uz čestitke i pljesak prisutnih kolega, uručila Nagradu: vikend na Brijunima.

Prvi dio ETK Menadžment foruma završio je izlaganjem Marie Radtke, direktorice za Financije i nabavu. Ključni pokazatelji poslovanja u prvih pet mjeseci 2005. su uglavnom usklađeni s očekivanjima i planom. Najznačajnija tržišta u tom razdoblju su Hrvatska, Švedska, BiH, Sudan i Rusija. U drugom dijelu godine treba i dalje voditi računa o povećanju troškovne učinkovitosti.
Poruke s Ericssonove Globalne konferencije menadžera
Ovogodišnja Ericssonova Globalna konferencija menadžera održana u Stockholmu od 5. do 8. lipnja protekla je u pozitivnom ozračju, naglasila je na početku drugoga dijela sastanka ETK menadžera i ključnih zaposlenika G. Kovačević, koja je tom skupu prisustvovala zajedno s Milivojem Pejkovićem, MCA za Mobilkom Austria grupu, koji je tijekom Menadžment foruma također prezentirao neke od ključnih poruka konferencije. U dijelu koji se tiče ljudskih potencijala u izlaganje se uključila i Ana Jožinec, direktorica za Upravljanje ljudskim potencijalima, pravne poslove i organizaciju.
Tri temeljna postulata Ericssonovoga vodećega položaja na globalnom telekomunikacijskom tržištu su profitabilnost, zadovoljstvo kupaca i zadovoljstvo zaposlenika, jedna je od važnih poruka s Ericssonove Globalne konferencije menadžera. Pri tomu su bliski odnosi s kupcima, tehnološko vodstvo i operativna izvrsnost elementi koji čine Ericssonovu poslovnu strategiju. U zadnjih godinu dana Ericssonova tržišna pozicija dodatno je učvršćena, što dokazuje kvalitetu korporativne misije i vizije te sve Ericssonove lokalne kompanije potiče da još ustrajnije prionu realizaciji korporativnih ciljeva. Uz profitabilno poslovanje Ericsson je ostao zaštitnim znakom kvalitetnih cjelovitih komunikacijskih rješenja i tehnologija koje diktiraju suvremeni stil življenja. Tim putem korporacija će nastaviti i dalje, a unaprjeđenjem strateških procesa i snaženjem svoje tržišne marke nastojat će se dokazivati kao organizacija operativne izvrsnosti koja svojim partnerima i kupcima osigurava rast poslovanja.
Na konferenciji su definirana i strateška područja u daljnjem djelovanju korporacije: cjelovita komunikacijska rješenja, jačanje pozicije u području fiksnih i konvergirajućih rješenja, rast prodaje usluga, jačanje istraživačko-razvojnih aktivnosti, prihvaćanje i njegovanje organizacijske kulture usmjerene na poslovni rast te kreiranje politike cijena koja će doprinijeti daljnjem Ericssonovom jačanju. U uvjetima sve oštrije tržišne konkurencije, razrada poslovnih modela koja operatorima osigurava rast i razvoj iznimno je važna.
U strategiji upravljanja ljudskim potencijalima nema značajnijih promjena – i dalje ćemo njegovati orijentiranost na rezultate i postojeće korporativne vrijednosti te nastojati u svakom poslu pokazati maksimalnu profesionalnost i kupcima osigurati kvalitetu. Temelj na kojemu počiva Ericssonova strategija upravljanja ljudskim potencijalima je želja svih da budu uspješni.
"Ukratko, imamo jasno definiranu željenu poziciju, strategiju, definirali smo područja na koja ćemo se posebno fokusirati u idućem razdoblju. Ono što slijedi jeste prilagodba korporacijskih strategijskih opredjeljenja na lokalne uvjete i, naravno, puna implementacija dogovorenog", zaključila je na kraju sastanka predsjednica kompanije.
J. Lončar