Search
Hrvatska
Riječ predsjednice 
Naših deset godina u Ericssonu
Nakon deset godina pripadnosti Ericssonovoj grupi smatramo da smo postali ravnopravni član korporacije i kompanija znanja. To, međutim, ne znači da ćemo se prestati mijenjati. Naprotiv – u pripremi je naša nova poslovna strategija usklađena sa zaključcima ovogodišnje Ercssonove Globalne konferencije menadžera.
U svibnju ove godine napunilo se deset godina od kako je poduzeće «Nikola Tesla» ušlo u globalno prisutnu grupu Ericsson te postalo aktivnim sudionikom globalnih komunikacija, okrunivši se novim imenom – Ericsson Nikola Tesla. Lavina promjena koja je tada krenula imala je dalekosežne posljedice na osnovna područja i način rada te imidž kompanije. U mnogobrojnim prilikama tijekom zadnjih deset godina našega prisustva u Ericssonu isticali smo kako je naša kompanija u tranziciji, kako se usklađuje s korporativnim standardima, misijom, vizijom i ključnim vrijednostima, kako se iz dobavljača komunikacijskoga hardvera transformira u suvremenu kompaniju koja isporučuje komunikacijski softver i sofisticirana komunikacijska rješenja i usluge.
Profesionalnost, usredotočenost na postizanje rezultata, ustrajno i predano insistiranje na izvrsnosti u svemu što radimo, poštivanje koje iskazujemo jedni prema drugima te prema našim poslovnim partnerima i kupcima našu su kompaniju izdigli iznad svih prepreka na koje je na svojemu tranzicijskom putu nailazila. Sada, nakon desetljeća prilagođavanja, došao je trenutak da sagledamo gdje smo i jesmo li zaista postali suvremena kompanija znanja.
Što to (ne)znači?
U ovom je trenutku Ericsson Nikola Tesla organizacija koja je našla svoje prepoznatljivo mjesto u korporaciji s reputacijom globalnoga tržišnoga predvodnika u telekomunikacijama. A to je veliko postignuće. To znači da se u našoj kompaniji radi u skladu sa standardima kojih se pridržavaju oni najbolji u našoj branši, to znači da ravnopravno s ostalim Ericssonovim lokalnim kompanijama sudjelujemo u uspjehu naše globalne organizacije i da je naš doprinos tom uspjehu prepoznatljiv i mjerljiv. Zahvaljujući profesionalnom angažmanu i kvalitetnim kompetencijama stručnjaka koji rade u našoj kompaniji prisutni smo na velikom broju Ericssonovih tržišta te korporaciji na taj način osiguravamo jačanje tržišne marke u mnogim zemljama Europe, Srednjega istoka i Afrike. Istodobno, svojim stručnim znanjima i dosljednim isporučivanjem kvalitetnih komunikacijskih rješenja i usluga te tržišno orijentiranim istraživačko-razvojnim aktivnostima podržavamo, a nerijetko i vodimo realizaciju korporativnih globalnih projekata. S obzirom na Ericssonovu veličinu udio naše kompanije u poslovnim rezultatima korporacije izražen u postotcima i financijskim kategorijama možda i nije pravo mjerilo, ali o našoj važnosti u Ericssonu govori povjerenje koje nam je u zadnjih deset godina ukazano dodjelom sve složenijih i značajnijih odgovornosti. Rast ugleda u granicama korporacije bio je naša konstanta u desetljeću iza nas. Moji brojni susreti s članovima korporativnoga menadžmenta tijekom toga razdoblja uvijek su završavali konstatacijom da je Ericsson Nikola Tesla pouzdan i kvalitetan partner korporacije. Konačno, mi smo prva i za sada još uvijek jedina kompanija u Ericssonu koja je nositelj međunarodnoga certifikata za poslovnu izvrsnost. Riječ je o certifikatu Prepoznat po izvrsnosti Europske zaklade za upravljanje kvalitetom.
No, važno je također sasvim jasno istaći kako to što smatramo da smo dosegnuli zavidni stupanj razvoja poslovanja ne znači da ćemo se prestati mijenjati i usklađivati s novim tržišnim trendovima i korporativnim odrednicama. Naprotiv, mi smo odlučili i dalje rasti i razvijati svoje poslovanje, a to u današnjim tržišnim uvjetima i suvremenom poslovnom okruženju koje počiva na principima nove ekonomije podrazumijeva prihvaćanje promjena gotovo kao svakodnevne radne rutine. Danas globalno, regionalno i lokalno poslovno okruženje obiluje novim poslovnim prilikama, a u svom daljnjem poslovanju Ericsson Nikola Tesla će ih nastojati maksimalno iskoristiti. Prilagođavanje poslovne strategije tim mogućnostima nužni je preduvjet za osvajanje novih poslova. Telekomunikacije su složena industrija u kojoj sudionici moraju kontinuirano uvoditi strateška poboljšanja kako bi opstali u sve konkurentnijoj okolini.
Upravo stoga naša kompanija priprema novu poslovnu strategiju koja će biti usklađena sa zaključcima nedavno održane Ericssonove Globalne konferencije menadžera (GMC), ali koja će isto tako uključiti specifičnosti i komparativne prednosti koje trebamo zadržati i dalje razvijati u cilju snažnog pozicioniranja ETK kao regionalnog ICT lidera u godinama koje su pred nama. Naši ambiciozni planovi zahtijevaju inovativni pristup kurentnim telekomunikacijskim trendovima te ćemo se uz novu strategiju djelovanja nastaviti dokazivati kao zrela organizacija sposobna uhvatiti se u koštac s najvećim poslovnim izazovima. Osobnost, autentičnost i inovativnost pojedinaca svakako je najvrjedniji resurs i komparativna prednost svake organizacije i stoga nove ideje i razvoj kompetencija treba poticati, promovirati i podržavati na svim područjima i razinama.
Pri svemu tome nije manje važno spomenuti kako na svim tržištima na kojima smo prisutni i u svim globalnim poslovima u kojima sudjelujemo s ponosom uvijek naglašavamo kako smo mi hrvatska kompanija. Kompanija uspješno posluje svih godina svog postojanja i prema poslovnim rezultatima spada u sam vrh hrvatskog gospodarstva. Prednosti koje otvara naše članstvo u globalnoj telekomunikacijskoj grupi na dobrobit su naše zemlje jer je naš doprinos hrvatskom gospodarstvu također prepoznatljiv. Zapošljavamo mlade kreativne ljude, aktivnim sudjelovanjem u vrijednim i atraktivnim poslovima širom svijeta, izvozom znanja te sudjelovanjem u projektima informatizacije stvaramo preduvjete i potičemo proces razvoja Hrvatske.
Put unaprijed
Pola tekuće poslovne godine je Ericssonu Nikoli Tesli donijelo realizaciju planiranih razina gotovo u svim poslovnim parametrima. Do kraja 2005. čekaju nas još brojni novi izazovi. Stoga ćemo nastaviti djelovati u skladu s kodeksom ponašanja koji je i u proteklim godinama bio naša nit vodilja prema uspjehu.
No, s početkom razdoblja u kojemu većina nas uzima godišnji predah željela bih u ovoj prigodi svim zaposlenicima, našim poslovnim partnerima i dioničarima zaželjeti ugodan odmor i obnavljanje energije za još uspješniji nastavak poslovanja u ovoj godini.
Gordana Kovačević, predsjednica Ericssona Nikole Tesle