Search
Hrvatska
Komunikacijska prizma 
Uslugama upravljanja mrežom do veće učinkovitosti operatora
Kao jedan od prevladavajućih trendova kojima su se priklonili najveći svjetski operatori telekomunikacijskih sustava nametnuo se trend prepuštanja upravljanja mrežama onima koji su te mreže i pustili u rad – isporučiteljima telekomunikacijskih sustava.
Nakon razdoblja usredotočenja na kapitalne troškove (CAPEX), poput troškova izgradnje mobilne mreže, operatorima je postalo sve važnije snižavanje troškova rada i održavanja mreže (OPEX). Troškovi ove vrste povećali su se zadnjih nekoliko godina, a može uslijediti i daljnji rast u slučaju više različitih mreža: GSM, WCDMA, fiksne mreže i više razdvojenih podatkovnih mreža. Zbog toga mnogi operatori ovome području poslovanja posvećuju veliku pozornost te troškove nastoje smanjiti koristeći IP tehnologiju. Operatori operativne troškove sve češće reduciraju izdvajanjem usluga rada i održavanja mreže, o kojoj brigu preuzimaju isporučitelji komunikacijske opreme i rješenja.
Trendovi na tržištu telekomunikacija
Postoji više trendova na telekomunikacijskom tržištu koji potpomažu odluku operatora da izdvoje usluge upravljanja mrežom te se usredotoče na svoj temeljni posao privlačenja i zadržavanja postojećih korisnika. Jedan od razloga je da rast korisnika mobilne komunikacije dosiže zasićenje na "zrelim" tržištima poput europskog ili dijelova Azije. Ova činjenica značajno ograničava sposobnost operatora da privuku nove korisnike koji već nisu privrženi njihovim konkurentima.
Drugi je efekt "korisnika s dužim stažem". Vidljivo je postupno smanjenje prosječnog prihoda po korisniku. Operatori se nadaju da će to kompenzirati uvođenjem novih izvora prihoda, primarno od podatkovnih usluga, no ovo zahtijeva nove investicije i marketinške napore, nešto što je mnogim operatorima teško ostvariti uz svakodnevno održavanje i rad mreže. Kao rezultat navedenog, kod operatora se javlja potreba da se ostvare uštede koje ne utječu na uslugu krajnjim korisnicima.
Smanjenje operativnih troškova i bolje korištenje vlastitih potencijala
Pokazalo se da se uštede operatora ostvarene tako da se izdvoje usluge upravljanja mrežom kreću između impresivnih 20 i 25 posto. Smanjenje operativnih troškova nije jedina prednost koju su operatori uz primjenu strategije usmjerenosti na osnovno područje poslovanja ostvarili. Tu su još i bolja iskorištenost vlastitih stručnih potencijala, poboljšanje procesa, dijeljenje i unaprjeđenje stručnih kompetencija. Ukratko, operatori na ovaj način dobivaju širi manevarski prostor za zadovoljavanje komunikacijskih potreba i želja krajnjih korisnika, a prepuštanjem upravljanja svojim mrežama profesionalcima osiguravaju njihov kvalitetan i pouzdan rad.
Zanimljiv je i skandinavski poslovni model gdje su određeni operatori maksimizirali svoju uštedu suradnjom u izgradnji zajedničke mreže i potom angažiranjem treće kompanije za upravljanje mrežom. Iz sve više primjera i odluka operatora širom svijeta, jasno je da specijalizirani isporučitelji, kojima je mrežna tehnologija područje osnovnog poslovanja, imaju bolji položaj za istraživanje te provođenje najboljih praksi u održavanju i svakodnevnom radu telekomunikacijskih mreža.
S. Marušić
Što Ericsson nudi kada je riječ o uslugama upravljanja mrežama?
Ericssonova ponuda u području usluga upravljanja mrežom nudi sveobuhvatni raspon najsuvremenijih usluga od uspostave, svakodnevnog rada i održavanja mreže, do hostinga sadržaja i aplikacija, kao i osiguravanja pokrivenosti i kapaciteta mreže prema potrebi. Ericsson je svoje vodstvo na području usluga upravljanja mrežom dokazao upravljanjem mrežama mnogih operatora širom svijeta, uključujući i globalne mreže s opremom više isporučitelja. O Ericssonovoj vodećoj poziciji govori i značajni ugovor o uslugama upravljanja mrežom potpisan početkom 2005. godine s kompanijom 3 Italy koja je Ericssona izabrala za strateškog partnera u cjelovitom održavanju i razvoju 3G mreže s opremom više isporučitelja, a s više od 2.6 milijuna korisnika u Italiji.
Ericsson, uz najveći svjetski tim od 15 000 ljudi koji se bavi uslugama, svoje golemo iskustvo, znanje i stručnost nudi u 140 zemalja svijeta, 24 sata na dan. Ovome govori u prilog i činjenica da Ericsson u području usluga upravljanja mrežom podržava više od 550 milijuna korisnika globalno. Ericsson, trenutačno u svijetu održava 450 što većih, što manjih telekomunikacijskih sustava, ali i sam primjenjuje strategiju korištenja podrške u onim aktivnostima koje ne spadaju u njegovo osnovno poslovanje, što pokazuje primjer suradnje s Hewlett-Packardom. Rijetke su kompanije koji mogu ignorirati mogućnost ušteda i poboljšanja učinkovitosti. Svi pokazatelji poslovanja operatora koji koriste ove pogodnosti govore u prilog odluci o izdvajanju upravljanja uslugama specijaliziranim isporučiteljima. Ericsson šalje jasnu poruku operatorima: "Dopustite da vam pomognemo da iskoristite sve vaše snage."